Šiaulių miesto ir rajono ikimokyklinio ugdymo vaikų ir pedagogų viktorina „STEAMukai“

Milda Valiulė, Edita Gelžinė
,
Šiaulių l.-d. „Trys nykštukai“ ikimokyklinio ugdymo mokytojos
Kristina Kalinauskienė
,
Šiaulių l.-d. „Trys nykštukai“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė

Balandžio 20 d. Šiaulių lopšelyje-darželyje „Trys nykštukai“ vyko penkiamečių viktorina „STEAMukai“. Viktorinoje dalyvavo penkios komandos: dvi penkiamečių komandos iš Šiaulių lopšelio-darželio „Trys nykštukai“ („Kodėlčiukai“ ir „Spindulėliai“), komanda iš Šiaulių Rasos progimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyriaus, Šiaulių rajono Kužių mokyklos komanda ir dar vienas būrelis vaikų iš Šiaulių rajono Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų progimnazijos.

 

Renginį organizavo Šiaulių miesto savivaldybės švietimo centras ir Šiaulių lopšelis-darželis „Trys nykštukai“. Renginio iniciatorės, sumanytojos ir įgyvendintojos – Šiaulių lopšelio-darželio „Trys nykštukai“ pedagogės – Kristina Kalinauskienė, Milda Valiulė ir Edita Gelžinė. Pedagogėms talkino Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos studentės – Kamilė ir Greta.

 

Renginys prasidėjo dalyvių prisistatymais. Renginio vedančiosios dalyvius supažindino su viktorinos taisyklėmis, eiga, užduočių skaičiumi, taškų skaičiavimo sistema. Dalyvių laukė penkios įdomios užduotys. Už kiekvieną atliktą užduotį vaikai gavo po apelsiną, kurie viktorinos pabaigoje pavirto dalimi apdovanojimo už dalyvavimą renginyje.

 

Pirmiausia, naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais ir QR kodų nuskaitymo programa, dalyviai turėjo išsiaiškinti temą. Po QR kodu buvo užkoduota eDėlionė, kurią sudėliojus paaiškėjo, kad viktorinos tema yra „Kosmosas“. Po trumpo vaikų „Minčių lietaus“ apie kosmosą, viena po kitos buvo pateiktos užduotys. Užduočių metu vaikai tapo mokslininkais (S), t. y. atliko gamtos mokslų eksperimentą – į miltus lašindami vandenį vaizdavo dėmėtą Mėnulio paviršių, aiškinosi, kas yra Mėnulio krateriai. Komandų dalyviai buvo technologais (T) – naudodami robotus bitutes keliavo po kosmosą, aplankė visas 8 Saulės sistemos planetas, į apskritimus klijavo tokios spalvos skrituliukus, kokia spalva buvo užrašytas planetos pavadinimas. Dalyviams buvo pateikti programavimo lapai, kuriais vadovaujantis reikėjo paspausti rodykles ant bitutės tiksliai taip, kaip pažymėta užduočių lapuose.

 

Kuriam laikui vaikai tapo inžinieriais (E) ir statė kosminius bokštus, kurie turėjo išlaikyti Žemės planetą imituojantį lauko teniso kamuoliuką. Užduočiai atlikti vaikai naudojo medinius dantų krapštukus ir plastiliną. Po atliktos užduoties buvo svarstoma, kodėl kai kurie statyti bokštai neišlaikė kamuoliuko ir padarėme išvadą, kad statiniai būna tvirti, jei atsakingai ir apdairiai pasirenkamos statybinės medžiagos bei labai gerai apgalvojama visa statinio konstrukcija. Vaikai trumpam tapo ir menininkais (A) – piešė netradiciškai, mediniais pagaliukais ant juodų gramdymo lapų kosmoso tema. Ir, žinoma, viktorinos dalyviai neaplenkė galimybės būti matematikais (M) – iš spalvotų geometrinių figūrų turėjo sudėlioti raketą, suskaičiuoti panaudotas geometrines figūras, o jų kiekį pavaizduoti diagrama, nuspalvindami atitinkamą langelių skaičių.

Visa tai susijungė į vieną raktinį raidžių rinkinį – STEAM.

 

Renginio dalyviams buvo įteiktos padėkos, atminimo dovanėlės bei saldėsiai, o vaikus lydėjusioms pedagogėms – Šiaulių miesto savivaldybės Švietimo centro pažymėjimai.

 

Viktorinos „STEAMukai“ metu vaikai tobulino savo mąstymo, skaitmeninio raštingumo, programavimo, meninius ir matematinius įgūdžius, samprotavo, mokėsi problemų sprendimo, telkė dėmesį, stiprino pasitikėjimą savimi ir gebėjimą dirbti komandoje.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.