Ikimokyklinio amžiaus vaikų žaidimai, jų įvairovė ir edukaciniai aspektai

Rita Šulčytė
,
Vilniaus l.- d. „Žemyna” (Mąstymo mokyklos) priešmokyklinio ugdymo mokytoja

Žaidimas tai yra veikla, kuri vaikams turi teikti malonumo jausmą, pasitenkinimą, nuotaikingas emocijas, tai procesas, kuris iš vaiko nereikalauja rezultato ar stiprių fizinių pastangų.

 

Vaikai žaidžia sėdėdami, gulėdami, bėgiodami, fiziškai ar nebūtinai judėdami. Todėl, kai vaikas žaidžia savarankiškai, būtina jam leisti tai daryti, nesiūlant pagalbos, kitokių panaudojimo būdų, ypač, jei mažasis žaidėjas to neprašė. Tai gali sukelti vaiko nepasitenkinimą, žemos savivertės jausmą.

 

Žaidimas siūlo daugybę galimybių suderinti įspūdžius su siekiais, patenkinti savo poreikius, išreikšti gebėjimus;

Susirasti draugų, parodyti savo gebėjimus;

Žaidimo metu vaikas mokosi bendrauti, bendradarbiauti, įsiklausyti į kito asmens poreikius, mokosi ieškoti kompromiso;

Žaidimas tai nėra tik žaidimas. Žaidimas yra vaiko ugdymas(is);

Žaidimo metu stabilizuojasi vaiko sensorinė būsena, vystosi loginis mąstymas, plečiasi fantazija;

Tai pats didžiausias galimas įnašas į vaiko fizinės ir emocinės raidos augimą. Žaidimų tipų gali būti ne vienas, tai vaidmeniniai, didaktiniai, judrieji, loginiai bei tradiciniai.

  • Žaislų kolekcijos, gyvūnų ir žmonių figūrėlės, pakalikai;
  • Animacinių filmų veikėjai: Kempiniukas plačiakelnis, paukštelis Džo, transformeriai, žmogus – voras
  • Šiuolaikiniai spaudos leidiniai-žaidimai – žurnalai
  • Kompiuteriniai žaidimai
  • Dėlionės
  • Žaidimai „Gaudynės“, „Namai“, „Aukščiau žemės“, „Naktinis muziejus“

 

Žaidimai siūlo daugybę skirtingų būdų suderinti įspūdžius su norimais tikslais, patenkinti savo poreikius pavaizduoti gebėjimus, pasirinkti tinkamas ir naudingas priemones vaiko sveikatai, asmenybės ugdymui, fiziniam lavinimui, psichoemocinei raidai.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.