Šiaulių Dainų progimnazijos mokinių viešnagė Suomijoje

Kristina Bliūdžiuvienė
,
projekto koordinatorė, anglų kalbos mokytoja metodininkė

Kovo 27–31 d. Tarptautinio „Nordplus Junior“ projekto „Inspired by STEAM – question like a scientist, design like a technologist, create like an artist!“ dalyviai, Šiaulių Dainų progimnazijos mokiniai, Helsinkyje dalyvavo projekto veiklose kartu su savo partneriais iš Lauttasaaren yhteiskoulu. Mokiniams netrūko praktinių STEAM veiklų įvairiose akademinėse institucijose. Projekto dalyviai vyko į Aalto University Learning Centre. Jauniesiems kūrėjams buvo pasiūlyta įtraukianti veikla – 3D modelių kūrimas „Tinkercad“ programa. Dar viena labai įdomi veikla – animacijos kūrimas. Mokiniai komandose planavo animacinių filmukų siužetus, juos kūrė ir animavo su „Stop Motion“ programa. Filmukų autoriai negailėjo vieni kitiems aplodismentų ir pagyrimų kūrybinių darbų pristatymo metu.

 

Projekto dalyviai buvo pakviesti apsilankyti ir Helsinkio universitete – patys programavo dirbtinio intelekto algoritmus ir atliko įvairias STEAM užduotis. Įvairiausių praktinių STEAM veiklų projekto dalyviams buvo pasiūlyta ir mokykloje – Lauttasaaren yhteiskoulu. Mokiniai kūrė ir programavo muziką, dalyvavo inžinerinėje veikloje „Laser – LED“, susipažino su šios šalies švietimo sistema, mokyklos aplinka, kabinetais, paragavo suomiškų patiekalų mokyklos valgykloje.

 

 

Viešnagei įpusėjus mokiniai turėjo galimybę aplankyti garsųjį Arabia Porcelain Factory, kuriame eksponuojama multimedijos paroda „Monet2Klimt Helsinki multimedianäyttely“ su daugiau kaip 140 kūrinių iš pasaulinio Monė, Van Gogo ir Klimto paveldo bei klasikinės muzikos šedevrais. Ši paroda mokiniams paliko labai didelį įspūdį.

 

Projekto dalyviai kartu leido laisvalaikį, susipažino su Helsinkiu – lankytinomis vietomis, objektais, lankėsi parodose, muziejuose, turiningai laiką leido įvairiose aktyviose pramoginėse veiklose. Paskutinė vizito diena baigėsi pramogomis mokyklos baseine ir suomiškoje saunoje. Įgyta patirtis, smagiai praleistas laikas sustiprino projekto dalyvių bendrystę ir komandinio darbo įgūdžius.

 

Laikas, praleistas kartu vykdant projekto veiklas, prabėgo labai greitai. Esame tikri, kad įgyta patirtis – dalijimasis kūrybinėmis idėjomis, komandinio darbo, lyderystės įgūdžių, problemų sprendimo, kalbos vartojimo ir kultūrinio suvokimo įgūdžių ugdymas – pagerins mokinių akademinius pasiekimus ir skatins mokymosi motyvaciją. Šio tarptautinio STEAM projekto nauda mokiniams yra daugialypė ir neabejotinai turės poveikį jų akademiniam tobulėjimui ir profesinei karjerai ateityje.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.