Savaitė be patyčių: „Kas yra draugiškas darželis?“

Jurgita Balčiūnaitė-Čėsnienė, Ingrida Jočienė

Jau trečią kartą Lietuvoje kovo mėnesį vyksta „Sąmoningumo mėnuo BE PATYČIŲ“, šią iniciatyvą organizuoja emocinės paramos tarnyba „Vaikų linija“, akcijoje kasmet dalyvauja ir Šiaulių lopšelio-darželio „Žiogelis“ ugdytiniai. Tad vieną kovo savaitę skyrėme temai „Kas yra draugiškas darželis?“. Norime pasidalyti veiklomis bei idėjomis.

 

Vyriausieji, penkiamečiai, aktyviai dalyvavo grupės pedagogų inicijuotoje diskusijoje-minčių lietuje „Kas yra draugiškas elgesys?“, kartu sukurti gerų darbų žiedai. Vaikai, padedami tėvų, fiksavo savo gerus darbus ir juos užrašė ant gėlės žiedlapių.

 

Ikimokyklinio amžiaus vaikai žaidė žaidimą „Vaivorykštės tiltas“, kurio metu visi turėjo specialią užduotį – persikelti per upę (nurodomos jos ribos, grupė). Persikelti gali padėdami vienas kitam ir naudodamiesi specialiais plūdurais – lapais. Kiekvienas vaikas gavo po spalvotą lapą su nupiešta emocija. Pedagogas garsiai sakė, kokio reikės lapo, pavyzdžiui: „žalio, liūdno“, vaikas, turintis tokį lapą, dėjo jį ant žemės ir taip formavo upės tėkmę finišo link. Taip vaikai stiprino bendradarbiavimo įgūdžius, jausmų pažinimą ir suvokimą.

 

3–4 metų vaikai buvo pakviesti spalvinti draugystės mandalų. Spalvinimas vyko mažomis grupelėmis, vaikai turėjo patys susitarti, kaip spalvins, mokėsi palaukti, priimti draugą. Spalvotos mandalos – iššūkis vaikams išgirsti kitą ir laikytis susitarimo. Taip pat vaikai kūrė „Emocijų koliažą“ – grupelėmis sėdėdami prie stalo ir išsitraukdami po emocijos paveikslėlį, taip pakartodami pagrindinius jausmus. Vaikai buvo kviečiami ieškoti veidų su konkrečia emocija kurdami bendrą grupės paveikslą.

 

Mažiausieji klausėsi pasakų iš knygos „Pasakos apie tave ir mane“ (aut. L. Krukauskienė) bei išbandė emocijų žvejybą. Šis žaidimas sukėlė daug gražių emocijų, ir prisidėjo prie vaikų emocijų pažinimo ir suvokimo ugdymo.

 

Tėveliams taip pat skyrėme užduotį – „Skrydis į draugišką darželį“. Skatinome vaikus ne tik svajoti, bet ir planuoti, ką kiekvienas jų gali padaryti, kad įgyvendintų savo viziją apie draugišką darželį. Vaikai kartu su tėveliais namuose lankstė lėktuvėlius, ant kurių sparnų padedant tėvams buvo užrašyta, koks yra ir turi būti „draugiškas darželis“ Tuomet visi lėktuvėliai suskrido į darželį. Kviečiame pasigrožėti skrydžiu į „Draugišką darželį“.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.