Šaltiniečiai respublikiniame STREAM konkurse – pirmi

Birutė Mozurkevičienė

Jau trečius metus Tauragės „Šaltinio“ progimnazijos komandos dalyvauja tarptautinės mokslinės-praktinės konferencijos „STREAM ugdymo srovė (STREAM – S–gamtos mokslų, T-technologijų, R-kūrybinio skaitymo ir rašymo, E-inžinerijos, A-menų, dizaino, M-matematikos) konkursuose. Šiemet jos kūrybinėse dirbtuvėse buvo pasirinkta mokinių projektinių darbų tema „Inžineriniai sprendiniai Lietuvoje“. Konkursinį projektą „Gedimino kalnas – Lietuvos širdis. Apsaugokime jį“ kurti pasiūlėme mažiesiems — 3–5 klasių mokiniams. Radome grupelę tikrų entuziastų – Paulinę Dabulskytę, 5c kl., Martyną Klimaševskį, 5b kl., Domantą Virbalą, 4a kl., Domantą Sandorą, 4a kl., pasiryžusių darbuotis ir po pamokų, ir per atostogas. Spaudoje, per TV jau keletą metų kalbama apie yrantį Gedimino kalną, ypač tada, kai užklumpa liūtys. Mums, pasitinkantiems Vilniaus miesto jubiliejų, pasirodė aktualu, kad pasinaudoję mūsų krašto išradėjo tauragiškio inžinieriaus, mokslininkų sąjungos nario Viktoro Jokūbaičio išradimo idėja, pasiūlytume, kaip sustabdyti mūsų šalies simbolio – Gedimino kalno – irimą. Viktoras Jokūbaitis papasakojo mokiniams apie specialaus apsauginio tinklo konstrukciją ir veikimą, leido naudotis brėžiniu. Šis tinklas, sudarytas iš lanksčių ir skaidrių plastiko lovelių, vienas nuo kito surištų tokiu atstumu, kad tarp jų galėtų formuotis augmenija, sutvirtinanti atsparumą grunto slinkimui, o skaidrūs plastikiniai loveliai tarnautų šviesos pralaidai ir perteklinių kritulių nutekėjimui. Mokiniai pagamino Gedimino kalno, pilies, funikulieriaus maketus, apsauginio tinklo fragmentą. Visa komanda užbaigė maketo sujungimą. Džiaugėsi bandymo rezultatu — tinklas puikiai „nutekino“ lietaus perteklių maketo šlaitais. Tai matome sukurtame bandymo vaizdo įraše. Komandos nariai iš biologijos mokytojos sužinojo, kad yrantiems šlaitams apželdinti sėjama anglų mokslininko išvesta žolė eraičinsvidrė, ji gali augti ir po minėtu tinklu ir taip sutvirtinti šlaitą.

 

Mokiniams nuolat talkino įvairių dalykų mokytojai. Idėjos sumanytoja Audra Paulauskienė bendravo su išradėju Viktoru Jokūbaičiu, atliko visus organizacinius darbus. Mokiniams apskaičiuoti Gedimino kalno, pilies, funikulieriaus ir apsauginio tinklo mastelius padėjo technologijų mokytojas Gintaras Cemnalianskis. „Pastatus“ daugiausia iš antrinių žaliavų mokiniai rentė kartu su kitu technologijų mokytojumi Albinu Šlimu. Apie augalus informavo biologijos mokytoja Gražina Liutkienė. Dėl literatūrinės dalies – interviu – Pauliną ir Martyną konsultavo lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Birutė Kelpšaitė-Mozurkevičienė. Na, o baigiamąjį projekto akcentą — išsamų projekto pristatymą — su dar daugiau technologinio proceso eigos nuotraukų parengė 5c kl. mokinė Paulina Dabulskytė, padedama IT mokytojos Nanijos Bekerienės.

 

Projektą balandžio 20 dieną per Zoom platformą labai atsakingai pristatė penktokai Paulina Dabulskytė ir Martynas Klimaševskis. Ne tik pristatė, bet ir atsakinėjo į komisijos narių klausimus. Tą pačią dieną sužinojome ir rezultatus. Mokinių darbai buvo vertinami trijose – 2–6, 7–8, 9–12 klasių – grupėse. Skiriamos tiktai pirmosios vietos: nei antrų, nei trečių niekam neskyrė. Mūsiškiai 2–6 klasių grupėje – pirmi. Sveikiname ir mokinius, ir jų mokytojus.

 

Manau, šis darbas mokiniams atskleidė, kad kiekvienas paprastas žmogus gali būti išradėju, jei jis bus smalsus ir kūrybingas, išmanys ir mokės apjungti įvairius dalykus, gebės stebėti, tyrinėti, bendradarbiauti ir bus drąsus paviešinti savo idėjas. O ir visai mūsų mokyklai taip pat smagu — turime savo „mini Gedimino kalną“, kuris tikrai „nenuslinks“.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.