Respublikinis projektas „Kuriame kartu. Poezija eilutėse ir tarp jų“

„Žodžiai tampa tarsi kamuoliukai, kuriais žongliruojame, įvairiaspalvėmis detalėmis, iš kurių vaikai išdėlioja siužetus, personažus, iš to gimsta istorijos“ .

Evelina Daciūtė

 

Mes, suaugusieji, žinome, kaip vaikai mėgsta tyrinėti aplinką, ieškoti atsakymų apie pasaulį, daiktus, veiksmus, elgesį. Nuo pat pirmų dienų, kai vaikai susipažįsta su aplinka, išmoksta pirmuosius žodžius, dažniau išgirstame klausimus: „Kas čia?“, „Ką veikia?“, „Kodėl?“, nei išsakytas mintis ir suvokimą apie juos supančią aplinką. Juk taip įdomu sužinoti, kokiomis akimis vaikai žvelgia į pasaulį, kai fantazijos yra persidengusios su realiu gyvenimu, todėl mūsų visų pareiga padėti vaikams atsiskleisti jų mintims ir kūrybiškumui.

 

Mažeikių lopšelyje-darželyje „Saulutė“ jau kelintus metus organizuojami respublikiniai vaikų kūrybiškumą skatinantys projektai. Norėdami paskatinti ikimokyklinio ugdymo mokytojus, pagalbos mokiniui specialistus ieškoti naujų, originalių kūrybinių idėjų vaikų pažintinių, kalbinių, meninių gebėjimų ugdymui, 2021 metais organizavome respublikines kūrybines dirbtuves „Randu. Žaidžiu. Kuriu“. Darželyje pasivaikščiojimų metu su mokytojomis, o namuose su artimaisiais vaikai ieškojo ypatingo ir nepaprasto daikto, svarstė, kas tai galėtų būti? Atrasti daiktai skatino ugdytinius žaisti, kurti, mąstyti.

 

2022 metais pakvietėme šalies koleges ir jų auklėtinius prisijungti prie kūrybinių dirbtuvių tęsinio – kūrybinio projekto „Rastų daiktų istorijos. Randu, žaidžiu, kuriu“. Šio projekto metu siekėme plėtoti ugdytinių kūrybinius, meninius, sakytinės kalbos gebėjimus, kuriant ir iliustruojant pasakas, istorijas, eilėraščius.

Šiais metais dėmesį skyrėme poezijai, nes ji lavina vaikų atmintį, plečia žodyną, padeda skleistis kūrybiškumui. Kūriniai, turintys ritmą, vaikams ypač patinka: juos lengviau įsiminti, dažnai jie juos įkvepia ieškoti žodžiams rimo, dėlioti eiliuotus pasakojimus, žaisti kalba. Šios mintys mus ir paskatino organizuoti projektą „Kuriame kartu. Poezija eilutėse ir tarp jų“, kuris vyko dviem etapais. Vaikų sukurtos eilės buvo skirtos jų draugams iš kitų ugdymo įstaigų.

 

Pirmojo etapo metu vaikai kartu su juos ugdančiais pedagogais ir pagalbos mokiniui specialistais kūrė eiliuotas skaičiuotes, pasakas be galo, ketureilius, eilėraštukus. Sukurtuose poezijos kūrinėliuose vaikai vaizdavo, kas jiems aktualu, kas juos supa: kalniuką, motociklą, vaivorykštę, savo darželį, mylimą logopedę, gimtinę, pavasarį, kačiuką, baubą, liftą, sveikatą, mamytę ir kt. Per antrąjį etapą vaikai iliustravo ir įgarsino kitų dalyvių  eiles.

 

Respublikiniame projekte dalyvavo ugdytiniai, pedagogai, pagalbos mokiniui specialistai iš dvidešimties Lietuvos ugdymo įstaigų. Savo kūrybinius gebėjimus atskleidė ir mūsų darželio „Čiauškučių“ ir „Gudručių“ grupių ugdytiniai bei jų mokytojos.

 

Pasibaigus projektui buvo sukurta elektroninė poezijos knygutė, į kurią sudėti visų dalyvių kūriniai, piešiniai ir garso įrašai. Džiaugiamės, kad įstaigų pagalbos mokiniui specialistai ir pedagogai, bendradarbiaudami tarpusavyje, skatino vaikus kurti eiliuotas istorijas, jas iliustruoti, įgarsinti ir tikimės, kad vartant elektroninės poezijos knygutės puslapius jums kils dar daugiau kūrybinių idėjų vaikų kalbinių, meninių gebėjimų ugdymui.

 

Dėkojame visiems kūrybinio projekto „Kuriame kartu. Poezija eilutėse ir tarp jų“ dalyviams ir kviečiame kartu pasidžiaugti mūsų visų kūryba vartant elektroninę knygutę.

 

 

Renata Bumbliauskienė, logopedė

Vilma Zeleckienė, specialioji pedagogė,

Aušrinė Kalakauskienė, ikimokyklinio ugdymo mokytoja

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.