Radviliškio Lizdeikos gimnazijoje – STEAM tarptautinis projektas

Inga Veberienė
,
projekto koordinatorė

Radviliškio Lizdeikos gimnazija kartu su Belgijos, Suomijos, Ispanijos ir Italijos mokyklomis vykdo „Erasmus+“ strateginių partnerysčių STEAM projektą, kurio pagrindiniai uždaviniai yra kompetencijų, reikalingų XXI a., ugdymas, CLIL (integruotas dalyko ir užsienio kalbos mokymas) ir STEAM (gamtos, technologijų, inžinerijos mokslų, dailės ir matematikos integruotas mokymas).

Vasario mėnesį vyko pirmasis projekto dalyvių susitikimas Diksmeidės mieste (Belgijoje) įsikūrusioje ugdymo įstaigoje – Sint-Aloysius College. Aplankyta mokykla bendradarbiauja su „Microsoft“, naudoja šio gamintojo pažangias technologijas ugdymo procese, turi mokytojų konsultantų. Mokiniai gali matematiką, istoriją ir kitus dalykus mokytis anglų kalba.

 

Projekto savaitė buvo gausi įvairių edukacinių renginių ir užsiėmimų. Mokytojai dalyvavo paskaitoje apie ugdymo XXI a. modeliavimą, organizavo diskusiją apie pagalbą mokiniams mokykloje, patirtį sprendžiant žalingų įpročių, mokyklos nelankymo problemas. Mokiniai visą savaitę dalyvavo pamokose. Atviras pamokas vedė ir visų šalių pedagogai. Ispanijos mokytojai supažindino su „Scratch“ programavimo kalba, jos pritaikymo galimybėmis, Belgijos pedagogai organizavo eksperimentines pamokas „Pitagoro teorema. Praktinis pritaikymas“, mokytojai iš Suomijos mokinius įtraukė į savo pamoką „LoggerPro3“, o italai visą dėmesį skyrė „Aukso pjūviui“. Per kūrybinio rašymo pamokas, kurias vedė belgų mokytoja, visų šalių mokiniai kūrė istorijas, vėliau išrinko geriausias, jas tobulino ir viešai perskaitė tarptautinės britų mokyklos mokiniams Briuselyje.

 

Mūsų gimnazijai atstovavo matematikos mokytoja metodininkė Laimutė Indilienė, organizavusi mokiniams aktyvią veiklą „Matematinis bingo“. Visų šalių mokiniai pamoką įvertino kaip motyvuojančią ir skatinančią dirbti bei pasirodyti geriausiai.

Nepakartojamą įspūdį mokiniams ir mokytojams paliko apsilankymas Technopolyje – įvairių mokslinių bandymų, eksperimentų, pavyzdžių, kuriuos kiekvienas gali išbandyti praktiškai, centre. Pavydžiai galvojome, kad tokio centro reikia ir mūsų vaikams Lietuvoje.

Savaitė prabėgo itin greitai. Džiugino idėjos ir metodai, kuriais pasidalijome su kolegomis ir parsivešime į savo mokyklas, nuolatinis belgų šeimų dalyvavimas mokykloje vykstančiose veiklose, mokinių įsitraukimas. Didžiulės ambicijos išmokti, liūdesys atsisveikinant, mokytojų noras išbandyti kitų pavyzdžius, naujų tikslų išsikėlimas – tai geriausias projekto įvertinimas ir motyvacija dirbti toliau.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.