Projekto „Teatro magija“ sėkmės istorija

Gintarė Padvelskienė
,
Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja

Pamokų metu mokiniai atviravo, kad dalyvauja įvairiose neformaliojo ugdymo veiklose, tačiau pasigenda veiklos, kurioje galėtų sieti skirtingus individualius gebėjimus. Tokiu būdu mokykloje įkurta teatro studija. Kad teatras daro didelį poveikį, pamatėme po pirmųjų metų veiklos. Mokiniai, kurie buvo užsisklendę, ėmė kalbėti, išdrįso išsakyti nuomonę. Tie, kurių saviraiška buvo destruktyvi, rado būdą, padedantį valdyti veiksmus ir nukreipti energiją tinkamai veiklai.

Taigi, teatro studija ne tik padeda įvairiomis priemonėmis reikštis, bet ir veikia kaip emocinė terapija. Na, o aš, Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Gintarė Padvelskienė, paskatinau mokinius dalyvauti projekte „Teatro studija „Teatro magija“.

 

Neformaliojo ugdymo būrelio teatro studijos „Teatro magija“ veiklos skirtos moksleiviams nuo 13 iki 19 metų. Studijoje vykusių pokalbių, diskusijų, balso lavinimo ir sceninio judesio pratimų metu mokiniai ugdėsi mokėjimo mokytis, darbo komandoje kompetencijas, stipresnį pasitikėjimo savimi jausmą.

 

Įgyvendinant projektą didelis dėmesys skirtas atskleisti kiekvieno mokinio gebėjimus ir kūrybinį potencialą. Galimybė dalyvauti projekte sudaryta ir specialiųjų poreikių turintiems vaikams bei vaikams iš socialinės rizikos šeimų.

Iškelti šie tikslai: išmokyti paauglius pažinti save, pajausti savo vertę dalyvaujant įvairiuose užsiėmimuose, skatinančiuose atskleisti asmeninius gebėjimus, talentus, teigiamas savybes; išmokyti tolerancijos bei pagarbos kitų teisėms ir nuomonei; ugdyti iniciatyvumą, atsakomybę, komunikavimo grupėje ir kitus socialinius įgūdžius.

 

Veiklos vyko keliais etapais, tokiu būdu siekta bendro rezultato – spektaklio pastatymo. Pirmiausia teatro studijos nariai prisistatė priimtiniausia forma (žodžiais, judesiu, daina ir pan.), taip siekta nepaisyti kompleksų, o akcentuoti stipriąsias savybes.

 

Pexels.com nuotr.

Studijoje vadovaujamės keliomis taisyklėmis: gerbti kito nuomonę, net jei ši nesutampa su tavąja, nepertarti kalbančiojo, nekritikuoti savybių, kurių žmogus negali pakeisti.

Susipažinę ir aptarę susitarimus, perskaitėme pasirinktų autorių pjeses. Mokiniai pasirinko sudėtingesnį, bet labiau gebėjimus lavinantį būdą – parašyti pjesę.

 

Atsižvelgiant į šių dienų aktualijas, sudėtingą situaciją, keletą veiklų teko perkelti į virtualią erdvę. Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijoje sėkmingai naudojamasi „MS Office 365“ platforma, tad projekto pokalbiai, diskusijos, tekstų kūrimas ir skaitymai vyko nuotoliniu būdu. Galėjome džiūgauti, kad projektui skirtomis lėšomis įsigytos priemonės teikia kokybiškų galimybių. Mokiniai, kuriems patinka pasirodymams daryti makiažą, išbandė profesionalų grimą. Labai trūko sceninių pertvarų, kurios leidžia greitai pakeisti scenovaizdį, dabar jas turime ir tai labai džiugina. Laikydamiesi saugos reikalavimų, susitikdami nedidelėmis grupelėmis, mokiniai vaidino, išbandė naują garso ir šviesų aparatūrą.

 

Geriau pažinti save ir aiškiau suprasti, koks yra aktoriaus gyvenimas padėjo susitikimas su Juozo Miltinio dramos teatro meno vadovu Aleksandru Špilevojum. Aktorius atvirai papasakojo apie aktoriaus profesiją, jos ypatumus. Ypač mokiniai norėjo sužinoti, kokia veikla užsiima artistai šiuo sudėtingu metu, kai tiesioginiai susitikimai su žiūrovais nevyksta. Nors susitikome virtualiai, naudodamiesi kameromis, bet tai nesutrukdė išbandyti teatrinių žaidimų poveikį. Man susitikimas prasmingas dar ir dėl to, kad iš Aleksandro Špilevojaus išgirdau naudingų režisūrinių patarimų.

 

Mokiniai, dalyvavę projektinėje veikloje, įgijo pasitikėjimo savimi ir džiaugiasi, kad gali drąsiau reikšti savo nuomonę pamokose ir kasdieniame gyvenime. Įgyvendinant projekto tikslus, vaikai mėgavosi mintimi, jog atrado dar vieną grupę, su kuria gali tapatintis, nes būdami drauge jaučiasi svarbūs.

 

Spektaklį nufilmavome, tačiau negalime teigti, kad dedame tašką ir projektą baigiame. Vis dėlto laukiame to tikrojo susitikimo su žiūrovais. O už projekto finansavimą ir galimybę kurti kokybišką turinį, nuoširdžiai dėkojame Trakų rajono savivaldybei.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.