Projektinio metodo taikymas dirbant su vaikais, turinčiais specialiųjų ugdymo(si) poreikių

Regina Volonsevičienė
,
auklėtoja metodininkė
Ramunė Urbanskienė
,
specialioji pedagogė metodininkė

Kauno lopšelyje-darželyje „Nežiniukas“ daug dėmesio skiriama vaikams, turintiems įvairių raidos sutrikimų. Siekdami paįvairinti kasdienę veiklą, sėkmingai taikome projektinį darbo metodą, sudarantį prielaidas specialiųjų ugdymosi poreikių vaikui aktyviai veikti.

 

Projektas – planinga ir organizuota veikla, suteikianti galimybę numatytus tikslus ir uždavinius spręsti plačiau ir giliau. Vykdėme ir toliau tęsiame pažintinius, socialinius, meninius, kūrybinius, komunikacinius projektus: „Mano mylimiausias žaisliukas“, „Sveikai gyventi smagu“, „Žaidimai prie stalo“, „Mes sveikinam bundančią žemę“. Taip pat aktyviai įsitraukiame ir į kitų įstaigų organizuojamus projektus: respublikinius „Žaidimai moko“, „Sniego fantazijos“, „Kauno vaikai šypsosi“, „Mano kojinytė gražiausia, mano kojinytė šilčiausia“; tarptautinius „Vaiko kelias į gražią kalbą“, „Draugystės pynė“, „Pasaulio pasakos“.

Organizuodami veiklas specialiųjų poreikių turintiems vaikams, skatiname jų stipriąsias galias, plėtojame socializaciją ir gebėjimą prisitaikyti visuomenėje.

 

Dalyvavimas projektinėje veikloje sudaro galimybes atsiskleisti vaiko kūrybinei ir meninei raiškai, ugdytis emocinį intelektą. Todėl labai svarbi tinkama, saugi aplinka, įdomiai ir kitaip pateikta ugdomoji medžiaga, visapusiškas kūrybiškumo ugdymas, leidžiantis vaikui atskleisti savo vidinį pasaulį ir emocijas.

Ugdymo turinys tampa lankstesnis, nes persipina įvairūs metodai: pokalbiai, eksperimentai, stebėjimai, situacijų ir žaidimų organizavimas, interaktyvūs žaidimai ir kt. Raidos sutrikimų turintys vaikai savitai supranta supantį pasaulį, todėl per projektinę veiklą jie turi kūrybinę laisvę modeliuoti ir kurti įvairias žaidimų situacijas, pritaikyti jas kitokiose aplinkose.

 

Projekto metodas įgalina konkrečiose situacijose spręsti autentiškas problemas, leidžia atsižvelgti į individualius vaiko gebėjimus, įvairias lavinimo priemones derinti prie individualių poreikių. Šis metodas specialiųjų ugdymo(si) poreikių vaikams suteikia galimybę pasirinkti ir ieškoti įvairių būdų tikslui pasiekti, kliūtims įveikti, lavėja išradingumas, gebėjimas derinti savo veiksmus su kitais.

Dalyvaudami įvairiuose projektuose, specialiųjų ugdymosi poreikių vaikai išmoksta pelnyti kitų dėmesį, susiranda naujų draugų, geba bendrauti. Procese veiksmingai ir harmoningai ugdoma vaiko asmenybė – intelektinės, kūrybinės, emocinės, fizinės galios, vertybinių nuostatų sistema. Taip galima padidinti specialiųjų poreikių vaikų dalyvavimo įvairioje socialinėje ir kultūrinėje veikloje galimybę. Projektinė veikla sudaro sąlygas prasmingai reikštis, realizuoti savo kūrybinius polinkius, suvokti turtingą saviraiškos pasaulį, savarankiškai, aktyviai ir veiksmingai dalyvauti visuomenės gyvenime.

 

Projektinis darbas – svarbus žingsnis siekiant negalią turinčių vaikų integracijos: projekte dalyvauja ir tų vaikų šeimos, įstaigos, bendruomenė ir miesto bei šalies socialiniai partneriai.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.