Projektas „Įgalintas ir inovatyvus valdymas: nuo vieno žmogaus iki visos mokyklos požiūrio kaitos”

Lina Senkuvienė
,
Šiaulių „Romuvos“ prog-jos direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Monika Gaurilčikienė
,
anglų kalbos mokytoja

Šiaulių „Romuvos” progimnazijos pedagogų komanda dalyvauja „Erasmus+“ KA1 projekte „Įgalintas ir inovatyvus valdymas: nuo vieno žmogaus iki visos mokyklos požiūrio kaitos”. Dalyvavimo projekte tikslas – tobulinant lyderių vadybines kompetencijas siekti organizacijos veiklos kokybės bei kaitos, pritaikant inovatyvias grupių valdymo strategijas.

 

Paskutinėmis sausio dienomis Ispanijoje, Malagos mieste, vykę tarptautiniai mokymai „Team Leading in Education” prasidėjo organizacijų, dalyvių bei šeimininkų prisistatymu, kuris padėjo geriau pažinti vieniems kitus ir lengviau įsitraukti į numatytas veiklas. „iDevelop“ organizacijos lektorė Iris Gonzalez pristatė pagrindines produktyvių lyderių kompetencijas ir komandinei lyderystei reikalingus įgūdžius. Mokymų organizatoriai ir dalyviai dalijosi gerąja patirtimi dirbant individualiai ir komandoje.

 

Mokymai prasidėjo aptarimu, ko reikia geram lyderiui, tvarios komandos formavimui ir vadovavimui jai. Buvo diskutuojama apie komunikacijos ir motyvacijos svarbą, kuriant tvirtą komandą, pristatyti gero lyderio profilio aprašymai, vadovavimo stiliai produktyviam komandos valdymui, efektyvaus vadovavimo vertybinės nuostatos, stimuliuojančios požiūrio kaitą.

Monikos Gaurilčikienės nuotr.

Projekto dalyviams buvo pristatytos keturios komandos narių motyvacijos rūšys, svarbios renkantis motyvacijos metodą pagal komandos formavimo tikslą. Išsiaiškinti Belbino metodai ir kaip tinkamai jais vadovautis, kiek svarbus yra kiekvieno komandos nario vaidmuo bei jo gebėjimas mąstyti apie tai, kas yra geriausia komandos vadovui. Buvo gilintasi į įpročių valdymą, motyvacinio pokalbio prasmę ir įtaką, būdus, kaip pritaikyti kiekvieną motyvacijos priemonių tipą atsižvelgiant į skirtingas situacijas. Taip pat buvo pateikti teoriniai ir praktiniai metodai, kaip moderuoti pokalbius vadovaujant komandai, pristatyti pagrindiniai koučingo principai grupės valdymo srityje. Lektorė pateikė pavyzdžių apie balso moduliaciją, kaip svarbią priemonę. Vėliau vyko diskusija: „Ta pati žinutė – dvi skirtingos interpretacijos: vadovai prieš lyderį“. Buvo apžvelgti Golemano lyderystės stiliai.

 

Šiaulių „Romuvos” progimnazijos ir Kroatijos Varaždino darželio pedagogų komandos dalyvavo debatuose tema: „Kokį vaidmenį mes turime atlikti konkrečiose situacijose?“, kurių metu buvo siekiama atsakyti į klausimus: kiek kiekvienos geros komandos narys gali sau leisti būti lankstus, kaip ir kur geram lyderiui atrasti motyvacijos, ko reikia, kad būtų galima produktyviai motyvuoti kitus, juos paveikti ir nukreipti tinkama linkme, kiek svarbi yra finansinė ir/ar nefinansinė motyvacija, kaip pastebėti lyderių potencialą savo komandoje, išgirsti kiekvieną jos narį, kaip gebėti daryti įtaką kolektyve tiems, kurie nenori keistis.

 

Paskutiniąją mokymų dieną buvo aptarti grįžtamojo ryšio metodai, svarba, apžvelgti grįžtamojo ryšio, koučingo ir motyvacinio pokalbio skirtumai ir kiekvieno jų privalumai bei taikymo galimybės sudėtingose situacijose, įpročio, nuomonės ir įsitikinimų galia.

 

Šiaulių „Romuvos” progimnazijos komanda visų mokymų metu tobulino komunikavimo, dalykines, socialines bei asmenines kompetencijas. Plėtojo stiprios lyderystės, geros komandos kūrimo, tarpusavio bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius, atliko praktines užduotis, rengė rekomendacijas komandiniam darbui, stengėsi iššūkius ir kilusias problemas paversti profesinio tobulinimo galimybėmis.

 

Dalyvavimas projekte „Erasmus+“ KA1 projekto „Įgalintas ir inovatyvus valdymas: nuo vieno žmogaus iki visos mokyklos požiūrio kaitos” skatina Europos mokyklų, mokytojų ir mokyklos specialistų bendravimą ir bendradarbiavimą, partnerystę ir keitimąsi gerąja patirtimi bei idėjomis, veda organizacijas tobulėjimo link.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.