Projektas „C karta: kelionė į praeitį!“: judame, mokomės, bendraujame

Ramunė Mikštienė
,
Kėdainių Juozo Paukštelio prog-jos anglų kalbos mokytoja

Po kelerių metų pertraukos Kėdainių Juozo Paukštelio progimnazijos bendruomenė įsitraukė į tarptautinio bendradarbiavimo programą – prasidėjo 2020 m. programos „Erasmus +“ 2 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo sektoriaus mokyklų mainų partnerystės (KA229) projekte „C karta: kelionė į praeitį!“ (angl. „Generation C: journey to the past!“), kuris skirtas 2–4 klasių mokiniams ir mokytojams. Projekto idėjos sumanytoja ir koordinatorė – Kadri Suyabakan (Turkija) mokykla, kiti šio projekto partneriai – Osnovna Skola Turnic (Kroatija), Escola La Muntanya (Ispanija), Sukromna zakladna skola United Nation Elementary School (Slovakija). Lietuvoje „Erasmus +“ švietimo ir mokymo sritį administruoja Švietimo mainų paramos fondas.

 

Projekto tikslai – pažinti ir gerbti skirtingų kultūrų bendraamžius, didinti šeimų ir vaikų bendravimą žaidžiant tradicinius žaidimus, atitraukti vaikus nuo skaitmeninės aplinkos, skirti dėmesį nutukimo prevencijai, užtikrinant psichosocialinį ir fizinį vystymąsi, lavinti anglų kalbos įgūdžius bei ugdytis komandinio darbo įgūdžius neprarandant individualumo.

 

Progimnazijoje suburta iniciatyvių mokytojų komanda su mokiniais aktyviai įgyvendina suplanuotas projekto veiklas progimnazijoje, dalijasi idėjomis ir planais virtualiuose susitikimuose su projekto partneriais.

 

Nuo projekto pradžios visų šalių mokyklose-partnerėse vyko įvairios veiklos. Viena iš pirmųjų veiklų – projekto logotipo kūrimo konkursas. Pradinių klasių mokiniai piešė, kūrė logotipus, atspindinčius projekto pavadinimą ir idėją. Virtualiai vyko logotipo konkurso mokyklinis etapas bei tarptautinis turas, kuriame varžėsi ir mūsų mokinio darbas. Visi progimnazijos bendruomenės nariai galėjo išreikšti savo nuomonę ir balsuoti už patikusį projekto logotipą.

 

Rugsėjo–spalio mėnesiais projekto dalyviai turėjo užduotį prisistatyti bendradarbiaujančioms užsienio šalių mokykloms ir supažindinti su savo šalies skaičiuotėmis, žaidimais ir kt. Progimnazijos 3a klasės vaikai kitų šalių bendraamžius supažindino su skambiomis lietuvių skaičiuotėmis, 2b klasių mokiniai pamokė žaismingų lietuviškų ratelių, o 4a klasės mokiniai linksmai ir energingai pristatė judrųjį žaidimą „Trečias bėga“. Žaidžiant judriuosius žaidimus didelis dėmesys skiriamas vaikų energijos išeikvojimui stebėti, tad žingsniamačiais buvo fiksuojama žaidimų metu sunaudota energija siekiant įvertinti kiekvieno žaidimo intensyvumą, o rezultatai aptarti su mokiniais.

Suprantame, kaip svarbu ne tik parodyti, ką patys mokame, bet ir pasimokyti įvairių dalykų iš kitų šalių mokyklų. Mokiniams ypač įdomu susipažinti su kitų šalių tradiciniais žaidimais. Kartu aiškinomės taisykles ir mokėmės žaisti Ispanijoje ne tik tarp vaikų populiarų žaidimą „Walled dodgeball“, o tradicinis slovakų žaidimas „The Marbles“ karantino laikotarpiu pamėgtas mūsų progimnazijos mokinių šeimose – šv. Kalėdų atostogas daugelis mokinių praleido turiningai su šeimos nariais mušdami spalvotus rutuliukus. Įdomu ir neįprasta patiems išmokti kitose šalyse populiarias vaikų skaičiuotes – mūsų mokiniai jau geba išsiskaičiuoti ir ispaniškai, ir turkiškai. Taip pat smagu vaizdo medžiagose stebėti, kaip mokyklų-partnerių mokiniai stengiasi aiškiai ir raiškiai tarti lietuviškas skaičiuotes. Jau yra sukurti penki įsimintiniausių akimirkų filmai apie tai, kaip mums sekasi žaisti ir sportuoti, įgyvendinti kitas tarptautinio projekto veiklas.

 

Džiaugiamės dideliu mokinių noru bei entuziazmu pažinti kitų šalių kultūrą ir kalbą, dalyvauti konkursuose, varžybose ir kt. Nekantriai laukdami sugrįžimo į mokyklą mes ir toliau mokomės, dalijamės savo patirtimi, bendraujame ir bendradarbiaujame.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.