Priešmokyklinio amžiaus vaikų konferencija „Mažasis tyrėjas“

Lidija Kasiulynienė
,
Kauno l.-d. „Varpelis” direktorė
Dalia Meldaikienė
,
ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė

„Papasakok man – ir aš pamiršiu; parodyk man – ir aš prisiminsiu; įtrauk mane – ir aš suprasiu“, teigia Albert Jansens, garsus Belgijos tyrėjas. Mokslą studijuoti per maža, jį reikia išgyventi, tikina filosofas Aleksandras Gercenas.

 

Ar kada susimąstėte, kiek daug tiesos šiuose žodžiuose, tik savęs ir savo aplinkos tyrinėjimo metu, nuolat klausinėjant ir ieškant, bandant ir klystant, mokantis veikti kartu, atradus ištirtų reiškinių pritaikymą praktikoje, galime iš tiesų pamilti mokslą, suvokti jo žavesį ir panirti į bekraštes siūlomų atradimų gelmes.

 

Kauno švietimo inovacijų centras ir Kauno lopšelis-darželis „Varpelis“ pakvietė ikimokyklinio ugdymo įstaigas dalyvauti respublikinėje priešmokyklinio amžiaus vaikų konferencijoje „Mažasis tyrėjas“. Konferencijos tikslas – skatinti vaikų domėjimąsi artimiausia aplinka, jos tvarumu, saugojimu, tiriamąja veikla. Gegužės 4-osios rytą mažieji tyrinėtojai rinkosi į Kauno lopšelį-darželį „Varpelis“ ir dalinosi savo pastebėjimais. Konferencijos moderatorė priminė, kad žmogus turi įgimtą poreikį gyventi įdomiai. Vaikas nuo savo mažų dienų domisi jį supančia aplinka, ieško naujovių. Smalsumas yra neatskiriama žmogaus savybė, kuri vaikui augant stiprėja. Susitikimo metu turėjome galimybę susipažinti su 17 atradimų, tyrimų ar eksperimentų. Konferencijoje dalyvavo Kauno miesto lopšelių-darželių „Varpelis“, „Aviliukas“, „Atžalėlė“, „Rasytė“, „Girinukas“, „Klausutis“, „Šermukšnėlis“, Kauno mokyklos-darželio „Šviesa“, Kauno rajono Neveronių lopšelio-darželio , Kauno Tarptautinės gimnazijos, Mažeikių l.-d. „Berželis“, Druskininkų „Saulės“ pagrindinės mokyklos ugdytiniai su savo mokytojomis.

 

 

Konferencijos organizatoriai dėkoja mažiesiems tyrėjams ir jų mokytojomis. Drąsiai galima sakyti, kad pažinimas – tai varomoji ir kuriamoji jėga, be kurios neįsivaizduojami nauji išradimai, pasiekimai, naujovių įgyvendinimas. Motyvacija skatina vaikus domėtis, ieškoti, analizuoti, pateikti kuo geresnį rezultatą… Aplinka ir gamtos pasaulis – tai didžiulė laboratorija, suteikianti vaikui begalę atradimų. Atrasdamas vaikas lavina smalsumą, protą. Juk vaikai iš prigimties yra mokslininkai…

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.