„Pop it“ žaislo patyriminė sensorinė terapija ikimokyklinukui

Jurgita Dranseikienė
,
Vilniaus specialiojo l.-d. „Žolynėlis“ vyresn. logopedė

Ikimokykliniame amžiuje vaiko įgūdžiai nuolat tobulėja, jis geba žaisti su smulkiais daiktais, mokosi karpyti žirklėmis, veria karoliukus ir sagas, minko plastiliną ir modeliną, sudeda bokštą ir piramidę, varto knygeles ir t. t. Kryptingas smulkiosios motorikos lavinimas suteikia vaikui daug naudos, o ypač jis svarbus ikimokyklinuko kalbos tobulėjimui, kai stimuliuojamos pirštukų pagalvėlės suaktyvina už kalbą atsakingas smegenų zonas.

Vaikai lengviau sutelkia ir išlaiko dėmesį

Visame pasaulyje sensacingai išpopuliarėję „Pop it“ žaislai apsuko galvą, net patiems mažiausiems ir įnoringiausiems vaikams. „Pop it“ žaislai yra estetiški, kruopščiai pagaminti iš kokybiškų medžiagų. Žaislą sudaro minkšti, spaudomi, skirtingų spalvų burbuliukai, kuriuos reikia suspaudinėti į vidų, o apsukus žaislą į kitą pusę malonų užsiėmimą galima pradėti iš naujo.

 

Spaudomus, ryškius ir spalvingus, patogius įvairių dydžių ir lengvus „Pop it“ žaislus galima nešiotis visur su savimi bei naudoti įvairiose vietose, ne išimtis tapo ir ikimokyklinio ugdymo įstaiga.

Vaikai tinkamai nukreipia savo judesius, lavina sensorinius pojūčius

Kartu su mokytojomis suplanavus vaikų taktilinių pojūčių lavinimo veiklą, kaip pagrindinį terapijos įrankį pasirinkome „Pop it“ žaislus. Prieš veiklą vyko anoniminė tėvų apklausa, išreiškiant nuomonę dėl „Pop it“ vaikų žaidimo namuose. Iš tėvų pasisakymų aiškiai atsispindėjo vieninga nuomonė, kad namuose vaikai tikrai turi bent po vieną „Pop it“ žaislą, kurių didelis ir įvairus naudojimo būdų pasirinkimas leidžia kiekvienam atrasti savo mėgstamą žaidimą.

 

Veikloje atsispindėjo populiaraus pasirinkto įrankio, neįtikėtinai veiksminga poveikio galia. Mažieji išradėjai tikrai rado, ką nuveikti su šiais žaislais. Veiklos metu vaikai patyrė daug netikėtų atradimų, mažosios rankytės buvo užimtos ilgam, o fantazijos ir kūrybiškumo netrūko nei vienam.

 

„Pop it“ žaislo terapija ikimokyklinukams suteikė galimybę:

  • lavinti vaizduotę ir kūrybiškumą;
  • numalšinti nerimą ir stresą;
  • stiprinti vertingus santykius su bendraamžiais;
  • pajusti didelį atsipalaidavimą;
  • patirti ir išjausti daug gerų emocijų;
  • stiprinti pasitikėjimo jausmą ir įgyti naujos patirties.

 

Veikla įvyko ir vaikams patiko, o tai įrodė jų teigiamų emocijų gausa. Tačiau jokiu būdu negalima vaikų sensorinius pojūčius lavinti naudojant tik „Pop it“ žaislą, kai aplinkui tiek daug būdų ir priemonių lavinti vaiko smulkiąją motoriką, loginius ir strateginius įgūdžius. Tad  būkime išradingi ir nepamirškime naudoti įvairią gamtinę medžiagą, antrines žaliavas, įvairių paviršių audinius, birias priemones ir kitus sensorinius pojūčius lavinančias priemones bei žaidimus.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Vienas komentaras