Patirtis rengiant ir vykdant „eTwinning“ projektą „Mažieji inžinieriai“

Viktorija Skačkauskienė
,
Priešmokyklinio ugdymo mokytoja (Kauno r. Jonučių darželis)

Kauno r. Jonučių darželio vyr. mokytoja Viktorija Skačkauskienė, bendradarbiaudama su Alytaus lopšelio-darželio „Boružėlės” vyr. mokytoja Laura Zdanavičiene, rengė ir vykdė „eTwinning“ projektą „Mažieji inžinieriai“. Projekto sėkmė labai priklauso nuo to, kokia komanda dirbs. Todėl džiugu, jog  prisijungė labai šaunūs, darbštūs, pilni idėjų ir labai kūrybiški partneriai iš Lietuvos, Rumunijos, Turkijos.

 

Inžinerija – tai mokslas, kuris mus supa kasdien nuo mažiausių iki didžiausių dalykų: nuo kasdienių higienos priemonių, rūbų, maisto, mobiliųjų telefonų, kompiuterių iki aukščiausių pasaulyje pastatų, architektūrinių paminklų, gyvybiškai svarbių tiltų. Šis inžinerinis projektas skirtas vaikams artimiau susipažinti su inžinieriaus profesija, įvairiais inžineriniais statiniais.

 

Projekto metu ugdytiniai buvo įtraukti į patyriminį mokymosi procesą. Ugdytiniai atliko įvairias veiklas, kurios skatina lavinti kūrybiškumą, aplinkos pažinimą, mokėjimą mokytis, tyrinėjimą. Ugdė gebėjimą bendrauti ir bendradarbiauti. Sužinojo pagrindines statinių dalis, praktiškai įgyvendino savo sumanymus, mokytojų pasiūlytas idėjas bei tobulino savo IKT įgūdžius.

 

Kauno r. Jonučių darželio 4 gr. ugdytiniai noriai dalyvavo projekte, patyrė daug kūrybinių iššūkių, įgijo naujų žinių, dalinosi teigiamomis emocijomis.

 

Vaikai projektavo ir statė miestus, įvairius statinius iš „Lego“ ne tik pagal instrukcijas, bet ir pagal savo sumanymus. Sužinojo, kokių būna pastatų rūšių: dangoraižiai, pilys, bažnyčios, katedros, dvarai, architektūriniai paminklai, pramonės pastatai, gyvenamieji namai. Konstrukcijų kūrime pritaikė ir kitas turimas priemones. Inžinerinius statinius statė su „STEAM“ šiaudeliais. Tai puiki kūrybiškumą, fantaziją lavinanti veikla. Vaikai tarėsi, derino pastatų aukštį, matavo, priėmė bendrus sprendimus atlikdami komandinį darbą. Skaičiavo sunaudotas medžiagas, lavindami savo skaičiavimo įgūdžius. Inžinerija persikėlė ir į lauką: vaikai statė sniego namus, rausė tunelius sniege. Buvo smagu stebėti ugdytinius bendradarbiaujančius, sprendžiančius problemas komandoje. Į projektą įsitraukė ir grupės tėveliai, namuose jie drauge su vaikais konstravo lesyklėles.

 

 

Domėjomės tiltų, tunelių, rampų inžinerija. Vaikai diskutavo kam jie reikalingi, kokie jie būna, konstravo juos iš „Plus Plus“ detalių ir neįprastų, grupėje rastų priemonių. Žaidimo metu aiškinomės, kaip daiktai juda nuolydžiu. Aiškinomės, kuris daiktas nuolydžiu judės greičiau: didesnis ar mažesnis, sunkesnis ar lengvesnis. Toliau domintis inžinieriaus profesija, buvo atrasta kosmoso tema. Vaikai konstravo kosminę raketą, panaudojant antrines žaliavas. Pastebėta, kad vaikams labai patinka komandinis darbas.

 

 

Vaikus labiausiai pritraukia interaktyvios užduotys, todėl veiklose dažnai naudojame interaktyvų ekraną. Tyrinėjant inžineriją vaikai dėliojo konstrukcijas iš geometrinių detalių, dėlionių, piešė, skaičiavo laiką.

 

Veiklose buvo naudojami išmanieji robotukai Bee-Bot  ir programuojamas piešiantis robotas „Bubble“. Vaikai pasitelkę programuojamus robotukus piešė statybos planus, mokėsi programavimo pradmenų. Puikiai sekėsi orientacinės užduotys: nuvykti kur reikia miesto kilimėlyje, aiškinantis miesto statinių pavadinimus, įtvirtinti krypčių (kairė, dešinė, pirmyn, atgal) reikšmes.

 

 

Su kiekviena veikla buvo matomas vaikų tobulėjimas: jie įgijo naujų žinių, dalinosi tyrinėjimų metu įgytais įspūdžiais, patyrimais. Vaikai geba džiaugtis atliktais darbais, netradiciškai veikti. Pasitiki savo jėgomis, kasdien priima vis naujus sprendimus.

 

Viktorija Skačkauskienė: „Džiaugiuosi, jog mano ugdytiniai domisi aplink juos vykstančiais procesais, veiklos formomis, priemonėmis, būdais, bei metodais. Kasdien stebi ir vertina juos supančią aplinką. Dalyvauja kompleksiškame tikrovės reiškinių pažinime, bei gamtos mokslų, matematikos, technologijų ir inžinerijos ugdyme. Vykdant šį projektą įsitikinau, kad žaidimai, kai nustatytos griežtos taisyklės, daugumai yra nuobodūs, nepatrauklūs. Vaikai konstruodami taisykles gali susikurti ir keisti su kiekviena pridėta detale. Jie sukuria savitus statinius, taip lavina kūrybiškumą, ieško naujų sprendimo būdų. Projekto metu ugdytiniai suprato, koks atsakingas ir svarbus yra inžinierių darbas. Jei paskubėsi, suklysi – viskas ką darei, gali sugriūti. Man, kaip mokytojai, rengimas ir vykdymas eTwinning projekto „Mažieji inžinieriai“ suteikė asmeninio tobulėjimo. Šio projekto dėka dažniau nei įprastai inicijavau inžinerines veiklas grupėje. Aktyviai bendradarbiavau su projekto partneriais eTwinning TwinSpace platformoje: organizavau eTwinningSpace internetinius video susitikimus, su partneriais komunikavau „Mokytojų naujienlaiškio“ bei „Forumo“ skiltyse. Patobulėjo anglų kalbos žinios, patobulinau savo IKT įgūdžius bei susipažinau su elektroniniais turinio kūrimo įrankiais: el. knygos kūrimo programa „storyjumper.com“ ir minčių lentos kūrimo programa „linoit.com“. Teko kurti žodžių debesį su programa „wordart.com“. Sukūriau projekto logotipą, panaudojant „brandcrowd.com“ priemone. Patobulinau fotografijų ir video montavimo įgūdžius. Įsitikinau, kad nuolatinis tobulėjimas bei interaktyvios internetinės priemonės yra puikus įrankis šiuolaikinių vaikų ugdymo procese“.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.