Nuo partnerystės iki draugystės

Jurgita Tekunova
,
projekto vadovė, anglų kalbos mokytoja metodininkė

„Šią kelionę prisiminsiu ilgai“, – žodžiai, kurie kartojosi mokinių atsiliepimuose grįžus iš „Erasmus+“ mobilumo Airijoje. Džiaugsmas, švytinčios mokinių ir mokytojų akys byloja tik tai, kad buvo verta leistis į nuotykį, kupiną įvairiausių patirčių.

 

Partnerystė su Vokietijos (Herzog Christian August Gymnasium), Airijos (Borrisokane Community College), Norvegijos (Sel kommune – Otta ungdomsskole) ir Ispanijos (Ies Ramón Giraldo) mokyklomis prasidėjo jau 2018 m. įgyvendinant „Erasmus+“ projektą „Future Erasmus – Carrying European Values into the Future“. Sklandus bendradarbiavimas ir puikūs rezultatai įkvėpė sukurti naują projektą ir tęsti partnerystę „Erasmus+“ projekte „Europe Evolving: Past, Present and Future“ 2020–2022 m.

 

Ryžtas, pripažinimas ir didžiulis noras būti atviram, europietiškam ir pasaulietiškam padrąsino įgyvendinti projekto tikslus net ir pandemijos metu. Net trys mobilumai Ispanijoje, Norvegijoje ir Vokietijoje buvo įgyvendinti virtualiai, o pasiekti rezultatai pranoko lūkesčius. Domėjomės savo šalių istorija, herojais, sportininkais; rašėme rašinius apie nusipelniusius šaliai istorinius herojus; tapėme savo šalių kraštovaizdžius; net ir virtualiai galėjome aplankyti žymias partnerių šalių vietas ir jų mokyklas; gaminome ir ragavome nacionalinius patiekalus; dalyvavome medžių sodinimo ir laiko kapsulių užkasimo ceremonijose. Tai buvo neįkainojamos patirtys, tarptautinės pamokos ir virtualios kelionės, kurios buvo įmanomos įvaldžius naująsias technologijas.

 

Pirmasis realus vizitas įvyko Šėtos gimnazijoje, į kurią atkeliavo visų partnerių mokyklų mokiniai ir mokytojai. Svečių sulaukėme daug: net 28 mokinių ir 8 mokytojų. Šio mobilumo tikslas buvo perteikti šalių istoriją per meną „Europos vizija – Europos istorija per meno perspektyvą“, todėl ir visos veiklos buvo į tai orientuotos. Pasirengimas, detalus planavimas, atsakomybių pasiskirstymas ir glaudus bendradarbiavimas davė puikius rezultatus. Interaktyvios įtraukiančios veiklos dalyviams suteikė pažinimo džiaugsmo, o draugiškas ir svetingas priėmimas kėlė šiltus jausmus ir norą bendrauti. Šio mobilumo metu daug išmokome ir parodėme, kad esame tikri savo šalies ir gimnazijos ambasadoriai.

 

Kelionė į Airijos Borrisokane Community koledžo mobilumą „Kuriame istoriją – Ateities Erasmus“ buvo dovana mūsų mokiniams ir mokytojoms. Nieko nėra nuostabesnio už galimybę pajausti kitos kultūros atmosferą, savo akimis pamatyti kitokią, savitą aplinką, nuolat bendrauti užsienio kalba, atskraidinti savo šalies istoriją ir ja pasidalyti su bičiuliais, visais pojūčiais ištyrinėti tai, kur esame pirmą kartą. Mokinių įspūdžiai įvairūs. Roberta: „Labiausiai patiko patirtys Brigit’s Garden, kur atlikome įvairias užduotis, kurios reikalavo bendradarbiavimo, loginio mąstymo, fizinės veiklos ir pasitikėjimo. Šios veiklos leido susidraugauti su kitų šalių mokiniais ir pradėti naujas draugystes“; Dominyka: „Labiausiai patiko Ispanijos šalies merginos. Mes labai susidraugavome, nepamiršiu dar ilgai“; Miglė: „Gana smagi veikla buvo gaminti pusryčius jų mokykloje, džiugu, kad po šio užsiėmimo galėsime pamokyti ir savo klasiokus, kaip pasigaminti airiškus pusryčius“; Austėja: „Buvo įdomu susipažinti su nauja kultūra, jų švietimu, kasdienybe, žmonėmis, panaudoti anglų kalbos žinias. Brigit’s Garden edukacijose atlikome užduotis, kurios privertė susimastyti apie tai, ką mes galime pakeisti savo kasdienybėje ir padėti pasauliui pasiekti globalių tikslų“; Aina: „Su kitų šalių vaikais turėjome daug ką padiskutuoti, kodėl taip skiriasi mūsų kalba ir kaip skiriasi mūsų gyvenimo būdai“; Goda: „Buvo įdomu pamatyti kitą šalį ir jų švietimą, sužinojau, su kokiomis problemomis susiduria kitų šalių gyventojai ir kaip jas galima spręsti, visos patirtys prasmingos ir įsimintinos“; Kornelija: „Man labiausiai patiko River Run kotedžai, nes jie buvo labai šilti ir jaukūs, ten jaučiausi kaip namuose“.

 

Asmeninio archyvo nuotraukos iš mobilumo Airijoje

Lydinčios mokytojos Simona Skorupskienė ir aš, Jurgita Tekunova, padėjome mokiniams pasirengti mobilumui, stebėjome organizuojamas veiklas, tyrinėjome aplinką ir netgi buvome pakviestos stebėti prancūzų kalbos pamoką. Buvo įdomu stebėti pamoką ir prisiminti kalbą, kurios mokiausi prieš beveik 20 metų. Prancūzų kalba labai graži, todėl ir pamoka itin patiko. Kalbų mokymo metodika yra panaši, todėl kai kurios idėjos bus pritaikytos ir mokant anglų kalbos gimnazijoje. Mokytoja Simona Skorupskienė domėjosi fizinio aktyvumo veiklomis ir priemonėmis, buvo sužavėta fiziniu mokinių aktyvumu net ir pertraukų metu, pati išbandė airišką sporto šaką „Hurling“. Visą projektą vainikavo „Europe Evolving“ projekto paroda, į kurią buvo sukviesta koledžo bendruomenė ir miestelio svečiai. Visos sukauptos patirtys projekto metu itin praturtino ir įkvėpė mokytis, domėtis ir dalytis savo patirtimi.

 

Ir tai ne pabaiga, labiau tikėtina – pabaigos pradžia. Užmegztos partnerystės ir draugystės tęsis ir toliau įgyvendinant mokinių mainų programas, mokytojų stažuotes, pedagogų darbo praktinį stebėjimą ir, be abejo, neformalų bendravimą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *