Naujovių išbandymas – džiugus mokymasis

Raimonda Kundrotienė
,
Gargždų „Vaivorykštės“ g-jos biologijos mokytoja metodininkė

Kovo pabaigoje 29 Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos mokiniai, besimokantys I–II klasėse, turėjo galimybę mokytis kitaip – jie susirinko į biomedicinos inžinerijos teorijos ir praktikos užsiėmimą. Netradicinės pamokos dalyviai neturėjo reikiamų praktinių programavimo įgūdžių, elektronikos pagrindų, todėl į veiklą įsitraukė nedrąsiai, bet nusiteikę suaktyvinti mokymąsi ir mąstymą, ugdytis reikiamus įgūdžius. „Vilnius Tech“ dėstytojo Donato Lukšio profesionalumas, gebėjimas padrąsinti ir sudominti mokinius įkvėpė juos netikėtoms patirtims.

 

Praktinio užsiėmimo metu mokiniai susipažino su Arduino UNO mikrovaldikliu ir pagrindiniais elektronikos komponentais, atliko įvairias veiklas: prijungė LED prie Arduino mikrovaldiklio, jį užprogramavo, kad mirksėtų tam tikru dažniu; užprogramavo RGB diodo modulį, kad šis blyksėtų skirtingomis spalvomis ir tam tikru ritmu. Sukinėdami potenciometrą, mokiniai stebėjo, kaip realiu laiku kinta jo reikšmės, išbandė, kaip veikia PIR (judesio) jutiklis, naudojamas autonominėse apšvietimo sistemose. Pirmą kartą, pritaikydami ultragarso jutiklį, suprojektavo automatinį atstumo matavimo prietaisą, o panaudodami 8×8 LED matricą, užprogramavo, kad prietaisas rodytų norimą tekstą ar simbolius. Praktinių užsiėmimų metu mokiniai formavosi programavimo ir elektronikos pagrindus, kuriuos galima toliau plėtoti, kuriant įvairius prietaisus. Dalyvavę veiklose gimnazistai džiaugėsi naujomis patirtimis, be abejo, toks mokymasis – puikus būdas pagalvoti apie karjeros galimybes.

 

Mokiniai po užsiėmimo noriai pasidalino mintimis apie kitokį mokymąsi su dėstytoju Donatu Lukšiu. „Su grupės draugu, atlikdami praktinius darbus, sužinojome, kas yra Arduino, ką reiškia būti programuotoju (padarius nors mažą klaidą, visa įtaisui siunčiama programa keičiasi ir neatlieka nurodytos funkcijos), kaip ir kur reikia jungti tam tikrus elementus. Bendras darbas reikalavo atidumo, budrumo, bendradarbiavimo įgūdžių“, – įspūdžiais dalijosi Ic klasės mokinė Emma Paulauskytė.

 

„Programavome, rašėme kodus, kurie duodavo įvairias komandas, pavyzdžiui: įjungti lemputę, matuoti temperatūrą, reaguoti į judesius ir t. t. Aš nebuvau bandęs programuoti, todėl iš pradžių buvo sunkoka, bet įpratus rašyti ilgus kodus, jungti smulkius laidukus, tai tapo smagia veikla“, – teigė Ic klasės gimnazistas Benediktas Motuzas.

 

„Su dėstytoju iš „Vilnius Tech“ vykęs užsiėmimas-paskaita, susijusi su mechanikos inžinerija. Naudojome laidukus, RGB, potenciometrą, LED lemputes ir kitas priemones, kūrėme skirtingus modelius. Sujungę šias įvairias priemones, kompiuteriu programavome – rašėme tam tikras komandas, kad pavyktų, pavyzdžiui, pakeisti LED lemputės mirksėjimo greitį ir dažnį. Su kitais prietaisais diagramose galėjome pamatyti garso bangų sklidimą bei temperatūrą”, – stebėjosi  gimnazijos pirmokė Vesta Gumuliauskaitė.

 

 

„Dirbdami skaitykloje mes konstravome, galima sakyti, montavome prie kompiuterio prijungtą mechanizmą, kompiuterio programomis suvesdami reikalingas komandas. Tai nebuvo taip lengva, kaip aš tikėjausi. Mes keitėme mechanizmo konstrukcijas ir jo atliekamas funkcijas daug kartų. Man tai buvo įdomu, ypač tada, kai mūsų konstrukcija pradėjo mirksėti įvestomis (užprogramuotomis) raidėmis. Tądien tikrai nemažai padirbėjome. Niekada negalvojau, kad bus įdomu, bet tai mane „užkabino“. Smagus, beje, buvo dėstytojas: turėjo kantrybės su mumis, nuosekliai paaiškindavo užduotis, padėdavo, kai nesisekdavo, ir džiaugėsi mūsų sėkme“,– džiūgavo Karina Budajeva.

 

Po mano pažinties su fenomenais grįstu mokymu gimnazistams sudariau sąlygas dalyvauti veiklose, kuriose išbandė naujas patirtis, patyrė pažinimo džiaugsmą. Tikėtina, kad po tokių  netradicinių pamokų kai kurie mokiniai drąsiau kels klausimus ir aktyviau ieškos atsakymų, lengviau apsispręs, su kuo sieti studijas, karjerą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.