Mokyklos renginys kaip bendruomenės telkimo pavyzdys

Auksė Urbonienė
,
Kauno Dainavos prog-jos direktorės pavaduotoja ugdymui

Turbūt mažai kam kyla klausimų dėl bendruomenės reikšmės mokyklos gyvenimui. Vargu, ar bereikėtų cituoti dokumentus, statistikos duomenis ir įvairias strategijas. Bendruomenė mokyklai yra neabejotinai svarbi. Visgi ar paprasta susiburti priimant įvairius sprendimus ar organizuojant renginius? Juk esame tokie skirtingi…

Norėtųsi, kad sąmoningumas būtų tas kriterijus, kuris skatintų visus mokyklos narius bendradarbiauti ir siekti bendrų tikslų. Juk bendruomenės santykiai turi didelę reikšmę ne tik emociniam įstaigos fonui, bet ir darbingumui bei siekiamiems rezultatams. Kauno Dainavos progimnazijos gyvavimo istorijoje yra ne vienas įvykis, kuris parodė, kad ši bendruomenė gali ir moka telktis bei bendradarbiauti. Tačiau šįkart norėtųsi pasidalyti vienu renginiu kaip bendruomenės telkimo pavyzdžiu, kuris, galbūt, bus naudingas ir kitiems.

 

Kiekvieną pavasarį, kai jau galima užuosti artėjančią vasarą ir mokinių atostogas, Kauno Dainavos progimnazijoje vyksta tradicinė šventė „Ačiū“. Kodėl atsirado šis renginys? Turbūt iš sąmoningo supratimo, kad mokykla – ne tik pažymiai ir pamokos. Tai – kur kas daugiau: buvimas kartu, pagalba, skirtingų gebėjimų ugdymas, supratingumas ir palaikymas. Tai – MATYMAS. Matymas, kad ir AŠ čia esu. Sutikite, to norisi kiekvienam, bet ar nenutinka taip, kad nuolatos visur minimi tie patys vardai priverčia kitus jaustis sėdinčiais ant atsarginio suolelio? Tad šventė „Ačiū“ suteikia galimybę padėkoti ir jiems.

Šis renginys vyksta keliais etapais. Pirmasis etapas – „Kolega kolegai“. Mokytojai gali anonimiškai rašyti padėkas kolegoms. Jos išspausdinamos ir viešai paskelbiamos pedagogams. Kokių draugiškų, nuoširdžių padėkų sulaukiama! Supranti, kad dirbi kolektyve, kuriame bendraujama ne tik prasilenkiant koridoriais.

 

Kitas etapas – anoniminės tėvų padėkos pedagogams. Šios padėkos taip pat viešai skelbiamos mokytojams. Džiugina, kad yra mokytojų darbui neabejingų tėvų. Trečias etapas – apdovanojimų šventė, kurioje mokytojai dėkoja tėvams ir mokiniams. Ne už akademinius pasiekimus, ne… Už sektinus pavyzdžius, už pagalbą, sporto ir meno pasiekimus bei knygų skaitymą, už iniciatyvas, bendradarbiavimą. Didžiulis būrys mokinių, laikydami padėkas, rodo mums, kad auga puikūs jauni žmonės. Ketvirtas etapas – Mokinių tarybos organizuojami Metų mokytojų rinkimai, kuriuose mokytojams padėkojama už nuoširdumą, pagalbą, kantrybę ar humorą. Ir šie apdovanojimai – ne tik džiaugsmas, kad esi mokinių vertinamas už darbą, kuris tau patinka. Tai – kartu ir įsipareigojimas nenuvilti. Paklausite, o kur akademiniai pasiekimai? Juk mokykloje taip svarbu pažymiai! Šiais pasiekimais pasidžiaugti mes turime kitą šventę, kurioje taip pat didžiuojamės gausiu būriu savo mokinių.

 

Turbūt visiems žinomas posakis, kad mokykla – antri namai. Argi mes nenorime, kad namuose kiekvienas jaustųsi reikalingas ir svarbus? Galbūt toks renginys yra tik maža šių namų interjero detalė, tačiau reikalinga.

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.