Kūrybinių darbų iniciatyva-konkursas „Įveikime pandemiją“

Šių dienų kontekstas inspiruoja mokinius kurti, ką mato ir jaučia čia ir dabar. Palaipsniui prisijaukinę nuotolinį mokymą, Kretingos Simono Daukanto progimnazijos mokytojai subrandino idėją – surengti Respublikinę virtualią mokinių ir mokytojų kūrybinių darbų iniciatyvą-konkursą „Įveikime pandemiją“. Iniciatyvos tikslas – pasidalinti idėjomis kaip įveikti pandemiją, rūpintis savimi ir artimaisiais, gerai jaustis, pozityviai žvelgti į šiandien susidariusią situaciją.

Ką pasakoja ir kokias nuotaikas atskleidžia mokinių ir mokytojų kūrybiniai darbai

 

Konkurse dalyvavo 200 darbų. Kūrėjai dalinosi savo patarimais kaip linksmai leisti laiką namuose, užsiimti laisvalaikio pomėgiais: klausytis muzikos, groti, piešti, skaityti knygas, pabūti gamtoje, medituoti, skirti dėmesio augintiniams.

Daug darbų kalba apie atsakomybę. Mokiniai kūrė vaizdus, kaip palaikyti atstumą, kaip rūpintis savimi ir savo artimaisiais, kaip plautis rankas, be reikalo nevaikščioti į parduotuvę, dėvėti kaukes ir t. t.

Nuoširdžiai išsakyti patarimai kaip suvaldyti baimes ar dalintis džiaugsmo akimirkomis. Darbuose matyti išskirtinės jaunųjų dailininkų galios. Vaizduojami įvairūs herojai, pavyzdžiui, betmenas ar muzikos atlikėjai, kurie nugali pandemiją. Džiugu, kad konkursui skirti darbai – atviri, atspindi vaikų emocijas.

 

Iš 200 konkursui atsiųstų darbų galima daryti išvadas, kad mokiniai mąsto globaliai: rūpinasi, pastebi, analizuoja ne tik savo artimiausią aplinką, šalį, jiems svarbus – visas pasaulis. Jie jaučiasi dėkingi gydytojams ir kitiems superherojams. Ilgisi draugų, mokyklos, bet mąsto pozityviai.

Smagu matyti, kad konkursui atsiųstų darbų atlikimo technikos įvairesnės, daugėja ne tik tradicinės dailės atlikimo būdų, bet ir kompiuterinės grafikos, foto montažo, nuotraukų ir kitomis programėlėmis atliktų darbų.

Nuotolinio mokymo pranašumai

 

Nuotolinis mokymas turi daug pranašumų. Procesai vyksta greičiau, mobiliau, didesnė greitesnio rezultato tikimybė.

Tradiciniu būdu organizuojamam konkursui reikia labai daug laiko, kol darbai paštu atkeliauja iš visų mokyklų, reikia laiko ir vietos juos eksponuoti, dalyviams reikia atvykti atsiimti apdovanojimo. Virtualų konkursą surengti laiko sąnaudos ženkliai mažesnės, o darbų prieinamumas žiūrovams – akivaizdžiai didesnis. Kiekvienas, mažas ar didelis, kūrėjas – labiau matomas.

 

Konkurso dalyviai – Lietuvos Respublikos bendrojo ugdymo ir neformaliojo vaikų švietimo mokyklų mokiniai ir mokytojai.

Smagu matyti, kad ne tik mokiniai, bet ir mokytojai ar mokytojų padėjėjai mielai prisidėjo prie šios iniciatyvos ir nebijo lygiaverčiai konkuruoti savo idėjomis su ugdytiniais.

 

Ši iniciatyva – geranoriškas dalyvių įsiliejimas, pozityvus mąstymas, plati kūrėjų geografija, įkvepia kurti daugiau socialinių iniciatyvų atspindinčių dabartinį mūsų gyvenimą, iššūkius ir virtualaus mokymosi galimybes.

Kurdami, mokomės kritiškai mąstyti, tolerantiškai vertinti kito autoriaus darbą, greitai adaptuoti ir suformuoti savo kūrybines idėjas, laikytis sąžiningos autorystės, o tai ir yra XXI amžiaus kompetencijos.

 

Konkursą inicijavo ir įgyvendino Kretingos Simono Daukanto progimnazija.

 

Kretingos Simono Daukanto progimnazijos inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.