Kelionė po matų ir matavimo prietaisų šalį

Jolanta Zemleckienė
,
mokytoja

Šį rudenį Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos mokytojos Daiva Lukšienė ir Jolanta Zemleckienė vykdė Šiaulių savivaldybės rengtame Steam Junior programų konkurse laimėtą projektą „Kelionė po matų ir matavimo prietaisų pasaulį“. Penkiuose susitikimuose dalyvavo mūsų mokyklos partnerių – Šiaulių „Saulės“ pradinės mokyklos ketvirtokai.

Jolantos Zemleckienės nuotrauka

Užsiėmimų „Matų ir skaičių atsiradimo istorija“, „Matai, pasakos ir legendos“, „Senovinių matų taikymas praktinėje veikloje“, „Mastelio ir planimetro taikymas sudarant objekto planą“, „Pasirinkto objekto 3D modeliavimas ir spausdinimas šiuolaikinėmis technologijomis“ metu mokiniai susipažino su matų ir skaičių atsiradimo istorija, išsiaiškino, kaip romėniškus skaičius paversti arabiškais, ir atvirkščiai. Taip pat vaikai aiškinosi senovinių matavimo prietaisų pavadinimų kilmę, lygino juos su dabar naudojamais prietaisais, žiūrėdami į paveikslėlius, bandė patys nustatyti, kam naudojamas cirkelis, brėžtuvas, doklas, formukė, gorčius, krijelis. Sužinojo dydžių – uolektis, sieksnis, pėda, colis – reikšmes ir jų atitikmenis centimetrais. Kūrė pasakas apie įvairius matavimo vienetus ir jas pristatė. Su MS Excel programa mokėsi užrašyti formules, sudaryti matų keitimo lenteles. Įvairiais būdais – žingsniuodami, eidami pėda už pėdos bei naudodami prietaisus: metrus, ruletes, sieksnį – išmatavo „Romuvos“ progimnazijos stadioną. Gautus duomenis lygino, aiškinosi jų tikslumą. Klasėje, naudodami skirtingas svarstykles, ketvirtokai svėrė saldainį, krepšį su vadovėliais, netgi, padedami mokytojų, pasvėrė savo bendraklasį. 5-ojo užsiėmimo metu „Saulės“ pradinės mokyklos ketvirtokai išsiaiškino, kaip, pasinaudojant masteliu, galima sumažinti ir padidinti objektus, stebėjo 3D spausdintuvo galimybes. Keisdami matmenis 3D programoje TINKERCAD, patys sukūrė puikias eglutes ir, pasinaudodami programėlės paruoštukais, nustebino puikiomis žiemos kompozicijomis.

 

Projekto metu mokiniai pagilino komunikavimo, kūrybiškumo, asmenines kompetencijas, įgijo naujų istorijos žinių, įtvirtino dalykines matematikos, technologijų, informacinių technologijų žinias, įgijo praktinės patirties ir pasitikėjimo savo gebėjimais.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.