Kai matematika ir menai draugauja pamokose

Danguolė Tumėnienė
,
Lietuvos sporto universiteto Kėdainių „Aušros“ prog-jos pradinių klasių mokytoja metodininkė

Matematika ir menas yra susiję įvairiais būdais. Pasirodo, matematiką galima pamatyti, išgirsti, patirti visur – tapyboje, architektūroje, gamtoje, ritminėje melodijoje grojant instrumentu ar dainuojant, šokant ar jaukiai gaminant maistą namuose, šešėlių teatre, žongliruojant, žaidžiant kaladėlėmis, taip pat sapnuose… Meno kūriniuose galima rasti iš matematikos pamokų atkeliavusių pažįstamų objektų: skaičių, linijų, taškų, formų, plokščių ir erdvinių figūrų, matematinių sekų simetrijos, perspektyvos, gylio ir net laiko. Matematika neapsiriboja skaičiais ir skaičiavimais, o jos ieškojimas neakivaizdžiose vietose yra puikus mokinių ugdymo(si) ir sudominimo  stimulas.

 

Lietuvos sporto universiteto Kėdainių „Aušros“ progimnazijos 4b klasės mokiniai  spalio-gegužės mėnesiais vykdė veiklas dalyvaudami tarptautiniame „eTwinning“ projekte „Matematika yra menas, menas yra matematika“ (angl. „Math is Art, Art is Math“). Projekte kartu dalyvavome su Lenkijos, Turkijos, Italijos, Gruzijos, Graikijos, Rumunijos mokiniais ir jų šauniais mokytojais.

 

Projekto ašis – bendradarbiavimas, persipinantis su komandiniu darbu. Ketvirtokus sudomino ir naujos, dar neišbandytos veiklos. Neformalaus ugdymo užsiėmimuose ketvirtokai kūrė OPARTO meno kūrinius. Tai vizualiojo meno stiliaus kūriniai, kuriuose naudojamos optinės iliuzijos. Integruotose matematikos ir dailės pamokose didelį susidomėjimą mokiniams paliko  pažintis su dailininko P.Pikaso kūryba. Mokinių kubizmo idėjos sugulė į išskirtinius piešinius.

 

 

Augindami skaitmeninę ir komunikavimo kompetencijas ketvirtokai sukūrė dėlionę. Jai panaudota Kėdainių senamiesčio Kalėdinė nuotrauka. Į technologijų  kūrybinį procesą įsitraukę, draugams kalėdines dėliones kūrė ir siuntė panaudodami savo piešinių nuotraukas.

 

 

O kur dar nuotoliniai susitikimai su projekto partneriais. Jų laukdavome visi – ir mokytojai, ir mokiniai. Susitikimų metu pristatydavome veiklas, dainuodavome, atlikdavome vieni kitų užduotis, planuodavome kartu veiklas.

 

Projektas vyko labai aktyviai, veiklą keisdavo vis nauja veikla. Projektas pakeitė ir mokinių požiūrį į matematiką. Ketvirtokams matematika dabar jau ne vien skaičiai ir skaičiavimai, simetrija ar asimetrija… Matematika sužibo naujomis spalvomis, įvairiomis emocijomis ir net suskambo dainomis.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.