Įtraukiojo ugdymo pagal „Erasmus+“ programą patirtys Maltoje

Vitalija Savickienė
,
Kauno M. Mažvydo prog-jos lietuvių kalbos mokytoja metodininkė

Kovo 6–12 dienomis sėmiausi įtraukiojo ugdymo patirčių Maltoje, kur pagal „Erasmus+“ programą dalyvavau mokymuose „Inclusive Education Methodologies“. Jie vyko Gozo saloje, Gharb miestelyje, Tarptautiniame mokymų centre. Mokymų metu sužinojau apie įtraukųjį ugdymą Maltos švietimo sistemoje, kurios pagrindinis tikslas – kokybiškas švietimas kiekvienam vaikui. Visi vaikai turi teisę įgyti tą patį išsilavinimą toje pačioje klasėje. Taip pat pasidalinta Lietuvos, Norvegijos ir Turkijos mokyklų patirtimis, kalbėta apie mokytojams kylančius iššūkius ir atsiveriančias galimybes.

 

Susitikimų dienomis diskutuota apie pedagogiką besikeičiančiame pasaulyje, praktiškai išbandyti sensoriniai, kūrybiškumą skatinantys žaidimai, įvertinta jų nauda ir aptarta taikymo metodika. Taip pat pristatytos STEAM mokymo galimybės ugdant vaikus įtraukiosiose klasėse. Įdomus buvo apsilankymas Gharb Karmni Grima pradinėje mokykloje. Čia teko stebėti įtraukųjį ugdymą praktiškai. Įdomu tai, kad kiekvienam vaikui, turinčiam specialiųjų poreikių, Maltos mokyklose yra paskiriamas ir asmeninis jo mokytojas-pagalbininkas. Taigi kai kuriose klasėse dirba ne tik pagrindinis mokytojas, bet ir du ar net trys pagalbininkai.

 

 

Be mokymosi praktikų buvo skirtas laikas ir savišvietai. Pažintinę, kultūrinę bei komunikavimo kompetencijas tobulinome lankydamiesi Maltos bažnyčiose bei įspūdinguose gamtos kampeliuose. „Erasmus+“ mokymuose įgyta patirtimi pasidalinta su mokyklos bendruomenės nariais, kad pasiruošimas įtraukiajam ugdymui Lietuvos mokyklose būtų kuo sėkmingesnis.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.