Išvykos – būdas vaikų socializacijai

Natalija Zabolevičienė
,
l.-d. „Atžalėlės“ vyr. mokytoja

Nepaisant to, kad dėl COVID-19 pandemijos negalėjome keliauti tiek, kiek buvo suplanuota, vis dėl to iki šiol mums pavyko iškeliauti apsižvalgyti, kas slepiasi už darželio tvoros.

 

Dirbdama lopšelyje-darželyje „Atžalėlės“ „Bitučių“ grupėje visada nuo pat lopšelio galėjau didžiuotis savo ugdytinių tėvais, kurie visada glaudžiai bendradarbiavo su grupės mokytojomis. Tad ir šiandien mūsų grupės tėveliai organizavo nuostabią kelionę į Belmonto žirgyną. Ši išvyka paskatino ugdytinius domėtis gyvūnais, jų priežiūra. Ugdytiniai pamatė žirgą gyvai, o ne tik paveikslėliuose, sužinojo, kuo žirgai skiriasi nuo kitų naminių gyvūnų, kam jie auginami, palygino, kuo skiriasi žirgas nuo ponio ir kt.

 

Visi gerai žinome posakį – geriau vieną kartą pamatyti, nei 100 kartų išgirsti. Iš tiesų jokios knygos, enciklopedijos nesuteiks tiek žinių, kiek kelionė į vietą, apie kurią buvo kalbėta grupėje. Kelionės metu pastebėjau, kad lavėja vaikų socialiniai, komunikacijos, globalaus mąstymo įgūdžiai. Vaikai mokosi dirbti komandoje, o suklupus – padėti vienas kitam. Keliaujant mikroautobusu, vaikai mokėsi saugaus elgesio. Pradėję keliauti ikimokykliniame amžiuje vaikai tampa drąsesni, komunikabilesni, lengviau sprendžia problemas savarankiškai. Kelionės yra visai kas kita, nei kasdienybė, –pokytis, sukeliantis emocijų. „Kai vyksta pokyčiai, kyla daug emocijų, o tai reiškia, jog tai natūraliai atkreipia mūsų dėmesį. Kelionėje kinta vaizdai, garsai. Paprastai tai vyksta džiugiame emociniame fone. Tai jaudina, atsiranda sąlygos efektyviau prasiskverbti informacijai, ją suvokti ir įsiminti“, – sako S. Markuckienė.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.