Integruotos programos ir žmogaus kūnas

Jolanta Vaitkevičienė
,
Kauno rajono Akademijos mokyklos-darželio „Gilė“ pradinių klasių mokytoja ekspertė
Eglė Grinkevičienė
,
direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Kauno rajono Akademijos mokyklos-darželio „Gilė“ 2c klasės mokiniai kartu su mokytoja Jolanta domėjosi ir gilinosi į pasaulio pažinimo temą „Aš augu ir keičiuosi“. Jie atliko veiklas, kur analizavo, kad ir jų tėveliai buvo maži. Mokinių tėveliai, naudodamiesi „Padlet“ programėle, pateikė vaikams mažutę staigmeną, kurioje buvo jų nuotraukos, kai jie buvo maži. Antrokai patyrė labai džiugias emocijas, kai žiūrėdami į mažus savo tėvelius, atrado daug panašumų.

 

Antrokai suprato, kad augant vyksta kūno pokyčiai ir susipažino bei panagrinėjo žmogaus kūno dalis. Šios integruotos veiklos siekis buvo orientuotas į gilesnį žmogaus organizmo pažinimą ir taip pat aprėpė Sveikatos ir lytiškumo ugdymo bei rengimo šeimai bendrosios programos turinį – nugaros laikyseną sėdint ir stovint, judėjimo ir sporto svarbą, žmogaus organų pažinimą. Tokia integruota veikla atliepė pradinio ugdymo kaip vieningos sistemos sampratą, neskaidant ugdymo sričių į atskiras dalis, o pateikiant naują informaciją vaiko gyvenimo patirties kontekste, pažįstamose ir naujose gyvenimiškose situacijose. Taip veikdami naują ugdymo turinį pritaikėme mokiniui ir jo turimai patirčiai: sudominome, skatinome aktyviai veikti, spręsti problemas, dalintis savo žinojimu, sieti naujas žinias su jau turimomis.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.