Integruota biologijos ir dailės pamoka „Ląstelė – mažiausia organizmo dalelė“

Lina Snapkienė
,
biologijos mokytoja

Skaitmeninės mokymosi priemonės leidžia mokiniui iš arčiau pažinti mus supantį pasaulį, pasinerti į jo gilias gelmes. Skaitmeninės priemonės galbūt daugeliui buvo iššūkis? Bet mums, Klaipėdos universiteto „Žemynos“ gimnazijos mokiniams, pavyko, todėl nesustokime remtis tuo, ką žinome, išmokome, atradome, ir panaudokime žinias kūrybiškai.

 

Mano mokiniai (taip pat ir III klasių mokiniai) biologijos pamokos metu stebėjo augalų ląstelių įvairovę. Pamokos tikslas buvo atpažinti skirtingus augalus ir nusakyti jų sandaros ypatumus. Mokiniai biologiją mokosi išplėstiniu lygiu ir dauguma planuoja laikyti biologijos valstybinį egzaminą, todėl ši teorinė-praktinė pamoka buvo labai inovatyvi, įdomi ir naudinga.

 

Mokyklos įrengtoje laboratorijoje mokiniai ne tik apžiūrėjo augalo ląsteles, organeles, bet ir išskyrė DNR iš įvairių vaisių. Diskutavo, ar gali žmogaus DNR keistis bėgant metams ir kas sukelia genų mutacijas. Mokiniai išbandė automatines pipetes ir išmoko matuoti skysčius mikrolitrais. Mokiniai lygino skirtingų grupių rezultatus, apžiūrėjo įvairiuose vaisiuose išskiriamos DNR struktūrą ir įamžino nuotraukose.

 

Tolimesnis mažiausios organizmo dalelės – ląstelės interpretavimas vyko dailės pamokoje su dailės mokytoja Sandrija Donskiene. Pamokos metu mokiniai, kūrybiškai kurdami įvairiausias ląstelių kompozicijas, naudodami informacinių technologijų programą, kūrė abstrakčius dailės kūrinius.

Mūsų gimnazijos mokiniams tai buvo puiki galimybė įgyvendinti ugdymo procesą kitaip: mokytojams ir mokiniams bendradarbiaujant, atskleidžiant temas per mokslą ir vaizduotę. Mokymosi iššūkiai buvo sprendžiami pagrįstais ugdymo metodais, kurie stiprino mokytojų kolegialumą ir bendradarbiavimą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.