„Aplinka – žmogaus ir gamtos kūrinys“

Aušra Žaliauskienė, Diana Donauskienė
,
lopšelio-darželio „Vaivorykštė“  mokytojos

Šiais metais, Marijampolės savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšomis, vaikų lopšelis-darželis „Vaivorykštė“ įgyvendino projektą „Aplinka – žmogaus ir gamtos kūrinys“. Projektą rengėme mes, mokytojos Aušra Žaliauskienė ir Diana Donauskienė.

 

Aplinkosauga, gamtosauga – populiarūs ir kasdien girdimi žodžiai, tad, su priešmokyklinio amžiaus vaikais, dažnai kalbamės apie gamtos saugojimą, tausojimą, atsakomybę dėl savo ir kitų sveikatos, siekiame, kad mažieji ugdytųsi poreikį rūpintis gamta, supančia aplinka.

Projekto įgyvendinimo laikas – ruduo, tad surengėme ekskursiją į VšĮ „Laimės namai“.

 

Priešmokyklinio ugdymo „Spalviukų“ ir „Bitučių“ grupių ugdytinius sutiko „Laimės namų“ šeimininkai. Tai šeima, kuri pasirinko ramų gyvenimą gamtoje. Gilindamiesi į žmogaus būtį, nekintančias gyvenimo vertybes, tiesas ir nesibaigiančios laimės šaltinį, atrado tai, ko ieškojo seniai… O suradę laimę, ja dalijasi su kitais – kviečia lektorius, kurie skaito paskaitas sąmoningumo, ekologijos bei sveikatos, dvasingumo, savirealizacijos temomis.

Šeimininkai vaikams papasakojo, kad šie ekologiški namai pastatyti iš šiaudų ir molio, puikiai dera miško apsuptyje. Ekskursijos metu ugdytiniai galėjo čia ir dabar pajausti darnų santykį su gamta, buvo ugdoma ekologinė savimonė.

 

Apžiūrėję ekologišką namą iš molio ir šiaudų, įsitikino, kad jis taip pat tinkamas gyventi, kaip ir įprasti namai. Praktinės edukacinės veiklos metu išmoko atsipalaiduoti, pozityviai nusiteikti natūralioje aplinkoje, gamtoje.

Su ugdytiniais aplankėme ir Kazlų Rūdos miško muziejų. Išvykos metu priešmokyklinių grupių ugdytiniai susipažino su miško augalija ir gyvūnija, klausėmės gido pasakojimo apie miško muziejaus atsiradimą. Pasivaikščiojimo metu stebėjome natūralią Kazlų Rūdos pažintinio miško tako aplinką, susipažinome su ten augančiais grybais, medžiais ir kitais augalais, vaikai ugdėsi palankų požiūrį į gyvąją ir negyvąją gamtą.

 

Žaliosios palangės įrengimo ėmėmės lapkritį. Darbai grupėse dar tik įsibėgėja, kadangi, tai padaryti pavasarį, sutrukdė Covid-19 pandemija, apėmusi visą pasaulį, teko keisti  įrengimo laiką, ir, atitinkamai, auginti skirtus augalus.

Įrengę žaliąją palangę, ugdytiniai gali stebėti augalo augimo ciklą nuo sėklos iki rezultato, ugdytis asmeninę atsakomybę augalą prižiūrėdami, rūpindamiesi juo, puoselėdami.

Įgyvendindamos šį projektą grupėse surengėme įvairių akcijų, diskusijų, pokalbių, skatinančių ekologinę savimonę ir draugiškas aplinkai vertybines nuostatas.

 

Ateityje tęsime aplinkosauginius projektus, akcijas, įtrauksime ir kitas įstaigas, dalyvausime miesto savivaldybės inicijuotose aplinkos švarinimo akcijose, didelį dėmesį skirdamos vaikų ir tėvų įtraukimui į šią prasmingą veiklą – aplinkos puoselėjimą, gyvenimo būdą darnoje su gamta.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.