Įgytų „mBlock“ programos kodavimo žinių pritaikymas pagrindiniame ugdyme

Jurgita Norvilienė
,
Kauno rajono Šlienavos pagrindinės mokyklos matematikos mokytoja
Zita Dzedulionienė
,
biologijos ir chemijos mokytoja

„Erasmus+“ programos projekto „STEAM ugdymo plėtra mokykloje – novatoriškas ugdymas(is)“ metu įgytų „mBlock“ programos kodavimo žinių pritaikymas pagrindiniame ugdyme.

 

Kas yra „mBlock“? Tai grafinė programavimo aplinka, paremta robotų kodavimu. Ši programa skirta lavinti mokinių kūrybiškumą, praktiškai pritaikyti inžinerijos, matematikos ir gamtos mokslų žinias.

Birželio 8–12 d. mes, Kauno r. Šlienavos pagrindinės mokyklos mokytojos Jurgita Norvilienė ir Zita Dzedulionienė, surengėme kursų „Educative robotics and coding with Arduino“ sklaidą 5–10 klasių mokiniams. Ne  tik supažindinome su „mBlock“ programos galimybėmis ir kaip programuoti robotus, bet ir priimtiniausiu būdu koduojant pamokėme kurti animacijas, pritaikant įvairių ugdomųjų dalykų žinias.

 

Nuotoliniu būdu mokiniai atliko užduotis matematikos, integruoto gamtamokslinio ugdymo (IGMK), biologijos, chemijos pamokose. Naudodamiesi „mBlock“ programa pateikė STEAM projektinius darbus: „Matematinio-biologinio uždavinio kūrimas“ ir „Ekosistema“.

Kviečiame pasidžiaugti mokinių kūryba. (Kiekvienos animacijos dešinėje pusėje yra instrukcija, kokius klavišus naudoti, kad animacija veiktų.)

 

https://planet.mblock.cc/project/271247 (L. N., 8 kl.)

https://planet.mblock.cc/project/272508 (G. Š., 8 kl.)

https://planet.mblock.cc/project/272512 (R. R., 8 kl.)

https://planet.mblock.cc/project/272518 (M. P., 8 kl.)

https://planet.mblock.cc/project/273446  (B. U., D. V., A. Z., 5 kl.)

https://planet.mblock.cc/project/273451 (L. Š., L. B. ir A. B., 5 kl.)

https://planet.mblock.cc/project/273323 (M. Š., 6 kl.)

https://planet.mblock.cc/project/272482 (A. P., 7 kl.)

https://planet.mblock.cc/project/272460  (E. S., 10 kl.)

https://planet.mblock.cc/project/272466 (P. V., 10 kl.)

 

Mokiniams patiko inovatyvi mokymosi aplinka ir jos taikymo galimybės mokantis įvairių mokomųjų dalykų. Interpretuodami gyvenimiškas situacijas, kurdami matematinį-biologinį uždavinį, vykdydami projektinius darbus, vaikai atskleidė individualų aukštesniųjų gebėjimų kūrybingumą ir probleminį mąstymą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.