Į pagalbą sunkumų turintiems vaikams įsitraukia ir seniūnijos

Į mokyklas mokytis nuotoliniu būdu grįžta vaikai, kurie neturi sąlygų mokytis namuose ar patiria mokymosi sunkumų.

Patirtimi, kaip organizuojama tokių vaikų priežiūra, dalijasi Šiaulių rajono savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus vedėja Judita Šertvytienė. Ji pabrėžia mokyklos ir savivaldybės bendrą darbą teikiant pagalbą mokiniams, ypač tų šeimų, kurios nėra linkusios bendradarbiauti su mokykla.

 

Pirmiausia problemą pastebi mokytojai

 

„Mūsų savivaldybės mokyklos nėra didelės, tad klasės vadovai, net dalyko mokytojai daugumos mokinių šeimas pažįsta. Perėjus prie visuotinio nuotolinio ugdymo, mokytojai atidžiai stebi visus mokinius, ar jie laiku jungiasi į pamokas, kiek dalyvauja, kaip atlieka užduotis. Po kelių savaičių nuotolinio mokymo matyti, kam ir kokios pagalbos reikia“, – sako Judita Šertvytienė.

Pasak jos, jau praėjusią savaitę mokyklų iniciatyva pradėjus aiškintis, kam labiausiai reikia pagalbos, suskaičiuota, jog į mokyklas grąžinti reiktų bent 57 rajono mokinius, be to, poreikis gali ir išaugti.

 

Į pagalbą ateina socialiniai darbuotojai

 

J. Šertvytienė sako, kad problemų atpažinimo būdas yra gana paprastas: tokiais atvejais, kai mokinys kelias dienas nedalyvauja pamokoje ir nei jis pats, nei jo tėvai neatsako į mokytojos skambučius, į jų namus vyksta savivaldybės socialinis darbuotojas ar seniūnas. Taip visiems bendradarbiaujant į mokymąsi galima grąžinti mokinius, kuriems pagalbos reikia labiausiai.

 

Mokiniai į mokyklas pavežami

 

Nemaža dalis sunkumų patiriančių mokinių į mokyklas jau grįžo. Visi jie grįžta į savo ugdymo įstaigas. Kaip pasakoja J. Šertvytienė, atitinkamai pagal į mokyklas grįžtančių vaikų gyvenamąsias vietas, keičiami juos vežiojančių mokyklų autobusiukų maršrutai. Ugdymo įstaigose vaikus prižiūri mokytojai, socialiniai pedagogai, bibliotekų, administracijos darbuotojai.

 

„Vaikai į mokyklą grįžo dar visai neseniai, tad apie pokyčius jų mokymuisi kalbėti gal ankstoka. Bet mokyklų vadovai pasakoja, jog vaikai į mokyklą ateina noriai, o patys vaikai sako, kad mokykloje jiems lengviau – yra aiški dienos struktūra, jie nepameta pamokų pradžios, nepasiklysta tarp pateikiamos medžiagos. Šį sprendimą teigiamai vertina ir mokyklos, ir mokiniai, ir jų šeimos“, – sako J. Šertvytienė.

 

Svarbiausia mokyklų ir savivaldybių bendradarbiavimas

 

Norint sėkmingai identifikuoti mokinius, kurie turi sunkumų mokytis nuotoliniu būdu, ir kuo geriau ir greičiau jiems padėti, J. Šertvytienės nuomone, svarbiausia yra mokyklų ir savivaldybių bendradarbiavimas. Socialiniai darbuotojai, socialinės paramos centrai, vaikų dienos centrų darbuotojai, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriai, net bendruomenės pareigūnai nuolat tiesiogiai bendrauja su socialinės rizikos šeimomis, turi jų kontaktus, žino, kaip geriausia juos pasiekti ir padėti.

 

ŠMSM inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.