Tyrinėjimai su eTwinning projektu „Šviesų, šešėlių ir veidrodžių karalystėje“

Raminta Perminienė
,
logopedė
Regina Savickienė
,
 ikimokyklinio ugdymo mokytoja

Šiaulių r. Meškuičių lopšelis-darželis sausio mėnesį dalyvavo tarptautiniame  eTwinning projekte „Spalvų, šešėlių ir veidrodžių karalystėje“ (angl. „In the realm of colors, shadows, and mirrors“), kurį koordinavo Šiaulių m. lopšelio-darželio ,,Ežerėlis” ikimokyklinio ugdymo mokytoja Rūta Gedvilienė. Projekto metu vaikai tyrinėjo, stebėjo susidarančius šešėlius ir atspindžius naudodami veidrodžius, šviesos stalus, žibintuvėlius, lempas, žvakes, tokiu būdu ugdydamiesi intelektualinius bei kūrybinius gebėjimus.

 

Pirmą projekto savaitę vaikai keliavo į „Veidrodžių karalystę“. Naudodami veidrodžius jie stebėjo save ir draugus, grupės aplinką, tyrinėjo susidarančius atspindžius, mėgdžiojo draugų emocijas, žaidė žaidimus: „Aš esu linksmas, o dabar esu piktas“, „Aš matau draugus“, atliko artikuliacinę mankštą ir sekė pasaką apie Nykštuką Liežuviuką. Vaikai ieškojo daiktų, ant kurių gali pamatyti savo atvaizdą. Kiek nuostabos ir juoko buvo pamačius save ir draugus, aplinką stikliniame eglutės žaisliuko burbule, ant metalinio puodo ar ant diskų plokštelės!

 

Pažiūrėję filmuką „Snieguolė ir septyni nykštukai“ ugdytiniai pastebėjo, kad pasakose stebuklingi veidrodžiai ne tik rodo atvaizdą, bet ir kalba. Vaikai patys tapo pasakos personažais ir naudodami interaktyviąją lentą ant raganos veidrodėlio piešė savo portretą. Vėliau darželinukai ant veidrodžio kopijavo savo atvaizdą ir vaidino pasakos fragmentą. Taip vaikai panaudodami interaktyviąją lentą tobulino informacinių technologijų gebėjimus, plėtojo kalbinius įgūdžius, meninius gebėjimus.

 

Antrą projekto savaitę vaikai keliavo į „Šešėlių karalystę“. Naudodami prožektorius vaikai išsiaiškino, kas yra šešėlis ir kaip jis susidaro, kaip šešėlius galima padidinti ir sumažinti, išbandė veiklas su atspindžiais. Vaikams labai patiko gaudyti draugų šešėlį, „skaityti“ savo vardus, žaisti žaidimą „Tunelis“, kurti šešėlių vaidinimus. Mažieji tyrinėtojai kūrė šešėlių paveikslus, piešė mylimo žaisliuko šešėlį. Į projektinę veiklą įsitraukė ir tėveliai – kartu su vaikais namuose ieškojo šešėlių, siuntė nuotraukas. Grupėje vaikai šias nuotraukas pristatė: pasakojo, kas jose užfiksuota, kaip ir kodėl susidarė šešėliai.

 

Reginos Savickienės ir Ramintos Perminienės nuotraukos

Į „Spalvų karalystę“ vaikai keliavo trečiąją projekto savaitę. Ikimokyklinukai mėgavosi kūrybiniu procesu įvairiomis technikomis piešdami ant šviečiančio molberto, stebėjo kaip keičiantis apšvietimui keičiasi piešinio spalvos. Kurdami spalvotus ledo paveikslus, perprato gamtoje vykstančius procesus. Vaikai pasiūlė idėjas, kaip kieme sukurti spalvoto sniego šalį. Grožėdamiesi spalvotais statiniais diskutavo, kurios spalvos sniegas gražiausias. Visgi nutarė, kad gražiausia – balta žiema! Žaisdami su spalvomis, šviesomis, vandeniu, sniegu ir ledu vaikai ne tik patenkino smalsumo ir pažinimo poreikį, bet ir įtvirtino pagrindinių spalvų pavadinimus.

 

Projekto metu vaikai ne tik patyrė daug džiugių emocijų, sužinojo, kaip papildomu šviesos šaltiniu galima išgauti šešėlį. Samprotavo, kad šešėlis yra juodas, o žaidžiant su spalvomis galima išgauti įvairiaspalvius atspindžius. Projekto rezultatas nudžiugino – kadangi buvo naudojama daug patirtinio ugdymo ir STEAM elementų, ugdytiniai visapusiškai ,,ūgtelėjo“ aplinkos pažinimo, meninėje, sakytinės kalbos, tyrinėjimo ir kitose srityse. Mes, mokytojos, pasisėmėme naujų idėjų organizuojant vaikų veiklas darželyje, bendraujant ir stebint projekto partnerių veiklas.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.