Į Graikiją! Pažinti, sužinoti, patirti, bendrauti!

Gegužės 16–20 d. nuostabiame Karpenissi miestelyje Graikijoje vyko trečiasis tarptautinio „Erasmus+“ projekto „Gyvenimo įgūdžių ir emocinio intelekto ugdymas“ (T.A.L.E.S.) partnerių iš Bulgarijos, Lietuvos, Rumunijos, Serbijos ir Turkijos susitikimas.

 

Pirmosios dienos rytą mokinių ir mokytojų delegacijos lankėsi 3-iojoje pradinėje mokykloje, kur buvo šiltai sutikti mokytojų ir mokinių. Mokyklos direktorius Dimitris Antoniou šiltai kalbėjo apie dalyvavimą europiniuose projektuose, nes jie atveria naujas galimybes plėtoti ir palaikyti kultūrinį dialogą, daugiausia dėmesio skiriant bendravimui, dalijantis patirtimi ir kuriant naujus inovatyvius veiklos metodus.

 

Mokiniai surengė ekskursiją: vedžiojo po klases, kiemą ir mokykloje įsikūrusį nedidelį edukacinį muziejų. Teatralizuotame renginyje, kelionėje po projekte dalyvaujančias šalis buvo pakviesti dalyvauti visų šalių mokiniai. Graikų mokiniai ir mokytojai mus džiugino atliekamais graikų šokiais ir dainomis, žavėjomės turtinga graikų tradicija ir komandos kūrybiškumu.

 

 

Daug dėmesio mums suteikė miesto meras Nikolaos Souliotis ir regiono gubernatoriaus pavaduotojas Aristidas Tassiosu. Buvome mielai sutikti Rotušėje, aptarėme dalyvavimo „Erasmus+“ programoje svarbą ir naudą dalyviams, o meras paprašė dalyvių tapti Graikijos ambasadoriais užsienyje.

 

Per partnerių susitikimą vyko net keturi seminarai. Seminare „Klaidos leidžiamos“ visi komandų nariai mokėsi suprasti, kad klaidos yra geriausias būdas mokytis, seminare „Bendraukime“ vyko muzikinės-motorinės bendravimo įgūdžių tobulinimo dirbtuvės. Seminare mokiniams „Skraidančios knygos“ mokiniai turėjo galimybę prisiliesti prie stebuklingo knygų pasaulio, mokyklos bibliotekoje pasitelkus paveikslėlius ir savo vaizduotę sukurti ir pristatyti nuotaikingas istorijas, seminare „Ezopo menas“ daugiau sužinoti apie Ezopo mitus. Visų šalių komandos išradingai suvaidino pasakėčias. Seminare-įgūdžių dirbtuvėse mokytojai sužinojo apie naujoves, kurias šiais mokslo metais taiko Graikijos švietimo sistema.

 

Daug dėmesio skyrėme Karpenissi vietovei ir kultūrai pažinti. Aplankėme Megalo Chorio kaimą, apylinkės kalnų muziejų, istorijos ir kultūros centrą, kur dalyvavome labai įdomiose dailės dirbtuvėse, taip pat naudodamiesi virtualia realybe „nėrėme“ į Kremastos ežero dugną, kad aplankytumėme senovinį, nuskendusį vienuolyną.

 

O paskutinė diena buvo skirta Senovės Graikijos civilizacijai ir Periklio aukso amžiaus stebuklui pažinti. Vykome ir į Atėnus. Termopiluose aplankėme vietos muziejų, sužinojome apie didvyrį Leonidą ir kokie mūšiai vyko šioje vietovėje. Naujajame Akropolio muziejuje grožėjomės eksponatais, sužinojome jų istoriją. Užkopėme į Šventąją Akropolio uolą, kur dar kartą apkeliavome svarbiausius paminklus: Propilėją, Apteros Nike šventyklą, Erechteioną, Partenoną.

 

Per šią savaitę daug sužinojome, išmokome, pamatėme ir patyrėme, bet svarbiausia – nuoširdžiai bendravome. O išsiskiriame neilgam. Rudenį jau ketvirtasis projekto „Gyvenimo įgūdžių ir emocinio intelekto ugdymas“ (T.A.L.E.S.) partnerių susitikimas įvyks Rumunijoje.

 

Kėdainių „Ryto“ progimnazijos projekto T.A.L.E.S. komanda

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.