Gerų emocijų savaitė Bulgarijoje

Kėdainių „Ryto“ progimnazijos mokiniai ir mokytojai dalyvauja Europos švietimo, mokymo, jaunimo ir sporto programos „Erasmus+“ dvejus metus trunkančiame projekte „T.A.L.E.S.“ pagal pagrindinę veiklą (KA2) „Bendradarbiavimas inovacijų srityje ir gerosios praktikos mainai“. Balandžio 11–15 d. Bulgarijoje, Lukovito mieste, vyko „Erasmus+“ programos projekto „Gyvenimo įgūdžių ir emocinio intelekto ugdymas“ (T.A.L.E.S.), kurį koordinuoja Kėdainių „Ryto“ progimnazija, partnerių susitikimas. Čia susirinko mokiniai ir mokytojai iš Lietuvos, Graikijos, Rumunijos, Serbijos, Turkijos, Bulgarijos.

 

Tradiciškai su duona ir druska mus pasitiko Lukovito inžinieriaus G. I. Vilko pradinės mokyklos mokiniai ir mokytojai. Mokyklos direktorė Genoveva Tsvetkova pasveikino projekto dalyvius, palinkėjo darbingos ir įdomios savaitės. Šeimininkai džiugino mus dainomis ir šokiais. Didžiausia staigmena buvo, kai per koncertą išvydome šokėjus, atliekančius lietuvių liaudies šokį. Susitikimo metu mokiniai aprodė klases, sporto aikštę, stendus, kuriuose buvo pristatyta įvairioms projekto veikloms skirta medžiaga. Kiekviena šalis pristatė savo liaudies pasakos veikėjus iliustruotoje knygoje „Pasakos“ „eTwinning“ platformoje.

 

Projekto dalyviai patyrė daug puikių emocijų dalyvaudami įvairiose veiklose, dirbdami komandose. Mokiniai dalyvavo mokymuose ir komandiniuose žaidimuose „Emocinis intelektas daro mus išmintingus“. Žaidžiant buvo taikomi interaktyvūs metodai, ugdantys asmenybę ir socialinius įgūdžius. Kūrybinėse dirbtuvėse vaikai gamino tradicines liaudiškas lėles, tobulino mezgimo virbalais įgūdžius, mokėsi bulgarų liaudies šokių pagrindinių žingsnelių, susipažino su tautinių kostiumų įvairove, dalyvavo dirbtuvėse Nacionaliniame dailės, amatų ir meno muziejuje. Taip pat visi žiūrėjo filmą apie Bulgarijos kultūrinį, istorinį ir gamtinį paveldą, tai projekto dalyviams suteikė naujų ir įdomių žinių apie šią šalį.

 

 

Mokytojai dalyvavo tarptautiniame seminare „Streso valdymo technikos. Neverbalinis tarpkultūrinis bendravimas“. Profesinio streso ir jo pasekmių tema aktuali visose šalyse. Po seminaro vyko įdomi diskusija šia tema. Neišdildomą įspūdį paliko projekto kultūrinė programa. Per ją aplankėme Iskar-Zlatna Panegos geoparką, „Prochodna“ urvą, kuris dėl šviesos, sklindančios pro dvi ertmes, vadinamas „Dievo akimis“, Trojano vienuolyną, senąją Bulgarijos sostinę Veliko Tarnovo, Nacionalinį archeologijos institutą Sofijoje.

 

Per projektą vaikai pažino šalies socialinę ir kultūrinę aplinką, tobulino kalbinius, bendravimo įgūdžius, darbą grupėse, susirado naujų draugų, įsitikino, kaip svarbu įsiklausyti į kito nuomonę, būti darbštiems, savarankiškiems. Mes, mokytojai, įgijome ir naujos patirties profesinėje srityje. Susitikimo savaitė netruko prabėgti. Kitas susitikimas vyks gegužės mėnesį Graikijoje. Nekantriai laukiame.

 

Projekto komanda

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.