Filmo „Kaip „Titanikas“ mane išgelbėjo“ peržiūra

Simona Kondrotienė, Birutė Ladygienė
,
Pasvalio „Riešuto“ mokyklos mokytojos

Kovo 28 dieną Pasvalio „Riešuto“ mokyklos ir Pasvalio Mariaus Katiliškio viešosios bibliotekos bendradarbiavimas įgavo dar vieną atspalvį. Jau 3 metus bibliotekas puošia išskirtinis ženklas – spalvota dėlionė „Biblioteka visiems“. Šis lipdukas parodo, jog biblioteka atveria duris skirtingų poreikių turintiems lankytojams. Pasvalio „Riešuto mokykloje mokosi daug skirtingų poreikių ir autizmo spektrą turintys mokiniai. Bibliotekos vykdoma iniciatyva subūrė ir pakvietė mūsų mokyklos mokinius, tėvus (globėjus) bei mokytojus į reikšmingą renginį Autizmo supratimo dienai paminėti. Renginio metu buvo peržiūrėtas filmas „Kaip „Titanikas“ mane išgelbėjo“ (Islandija, 2020). Dokumentinis filmas yra apie pradinių klasių moksleivio Brynjar nenumaldomą norą ištrūkti iš vaikystės autizmo gniaužtų ir tapti aplinkinio pasaulio dalimi. Berniuko susižavėjimas LEGO konstravimu ir viskuo, kas susiję su „Titaniku“, padėjo atskleisti išskirtinius gebėjimus ir talentą. Islandijoje ir pasaulyje yra beveik 2 proc. autistiškų žmonių. Panašūs skaičiai yra ir Lietuvoje. Kodėl mes bėgame nuo šios temos? Filmas suteikė vilčių: vieni iš jo pasimokė, o kiti pritarė, kad šio islando istorija išties suvirpino širdį.

 

Po šio, tarptautiniuose kino festivaliuose pripažinto, filmo peržiūros vyko diskusija, kurią moderavo Pasvalio „Riešuto“ mokyklos autizmo spektro ir elgesio sutrikimų specialistė, logopedė Simona Kondrotienė. Kalbinti tėvai (globėjai) pasidalijo savo patirtimi ir bandymu įtilpti į nustatytus visuomenės rėmus. Diskusijos eigoje buvo iškeltas klausimas, ko šiems ypatingiems vaikams reikia, norint sekti pagrindinio filmo veikėjo pavyzdžiu? Mūsų mokyklos pedagogė Birutė Ladygienė pabrėžė tikėjimo svarbą, nes visi vaikai turi filme minėtą „X faktorių“ ir yra talentingi. Mokytoja susirinkusiesiems priminė apie praėjusiais metais bibliotekoje surengtą vieno mokyklos auklėtinio lipdinių parodą. Visi ypatingų poreikių turintys vaikai turi gebėjimų: nuo lipdymo, dainavimo iki nuodugnaus pasaulio žemėlapio žinojimo. Tokių „X faktorių“ „Riešuto“ mokykloje yra daug, todėl mokytoja pasiūlė visiems apsilankyti, susipažinti ir iš jų pasimokyti. Bibliotekininkė Lijana Markevičienė pasidalino, kad šios patirtys, pažintys su Pasvalio „Riešuto“ mokytojomis labai padeda darbe dirbant su ypatingais vaikais, nes biblioteka yra pritaikyta visiems ir tai nėra tiesiog lipdukas ant durų. Pagrindinė mintis, kurią bibliotekininkė išsineša iš filmo yra tai, kad mes visi esame vienoje gelbėjimosi valtyje. Ir čia nėra „mūsų“ ar „jūsų“ vaikų, visi yra svarbūs, visiems turi atsirasti vietos laimingai augti ir ugdytis, susirasti draugų, pomėgių ir realizuoti save.

 

 

Diskusijos metu Pasvalio „Riešuto“ mokyklos mokytoja Vida Rutienė pasidžiaugė, kad turi nuostabią draugystę su šios bibliotekos šeimininkais – nuoširdžiais žmonėmis. Mokytoja džiaugėsi, kad gali atvykti ten, kur visi tikslai sueina į vieną, kur galima ateiti ir sužinoti kažką naujo, išgirsti naujas pasakas, istorijas. Šią biblioteką galime vadinti pilimi, kurioje visada randame svarbiausias vertybes, galime dalyvauti edukacijose, parodose ir visada yra kviečiami, laukiami.

 

Pasibaigus diskusijai buvo padaryta išvada, kad kiekvienas esame unikalus, turime savo išskirtinius gebėjimus, nesėkmes ir į viską mums reikia pažvelgti kitu kampu, kad tie gebėjimai būtų pastebėti. Pirmiausia turi būti gera komanda ir niekada nepasiduoti!

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.