„eTwinning to next level“

projekto įgyvendinimo grupė

2022 m. Šiaulių lopšelis-darželis „Pasaka“ dalyvavo programos „eTwinning“ projektų konkurse 2022 ir parengė projektą „eTwinning to next level“, kurio vykdymui buvo skirta 3 200 Eur. dotacija.

 

Projekto siekis – telkti pedagogų komandą, kuri rengtų kokybiškus, į vaiką orientuotus, šiuolaikinėmis technologijomis bei aktyviais ugdymo metodais grįstus tarptautinius projektus ir skleisti savo „eTwinning“ projektų įgyvendinimo patirtį šalyje.

 

Įgyvendinant projektą „eTwinning to next level“, lopšelio-darželio „Pasaka“ pedagogai 2023 m. vasario 14 d. turėjo galimybę dalyvauti mokymuose „Skaitmeniniai įrankiai grafinio dizaino ir interaktyvių užduočių kūrimui“. Mokytojams buvo pristatytas įrankis „Genially“, kurio dėka gali būti kuriami įvairūs pristatymai. Programos „Toony Tool“, „Comicgen“, „Bitmoji“, skirtos įvairiausių veikėjų ir komiksų kūrimui, buvo išbandytos praktiškai: mokytojai kūrė veikėjus, dėliojo įvykių sekas ir galiausiai sukūrė komiksus. Su įrankiu „Avatar maker“ pedagogai susipažino kurdami savo pačių avatarus. Galiausiai mokytojai išbandė programą „Bee-bot online“ ir sužinojo, kaip kartu su vaikais atlikti programavimo užduotis internete.

 

Kovo 18–19 d. Šiaulių lopšelio-darželio „Pasaka” pedagogai dalyvavo seminare „Efektyvaus bendradarbiavimo komandoje mokymai” Vilniuje. Mokymų metu mokytojai diskutavo ir ieškojo atsakymų, ko reikėtų, kad įstaiga būtų sėkminga ir į ją tėvai norėtų vesti vaikus. Daug dėmesio buvo skiriama emociniam intelektui, kai praktiškai buvo išbandytas žaidimas ir mokytojai stebėjo, kas atsitinka, kai esi „įmetamas” į nežinomą aplinką ar situaciją. Mokytojai dalijosi įvykiais ar situacijomis darbe, kai jie jautėsi emociškai patenkinti savo darbu. Po šios veiklos reflektuodami ieškojo atsakymų, ko reikia, kad darbas teiktų teigiamas emocijas. Vis tik dauguma pritarė nuomonei, kad svarbu idėja, įgyvendintas rezultatas ir komanda, kuri padeda bei kartu įgyvendina idėją. Mokytojai dalyvavo žaidime, kai reikėjo surasti bendrą sprendimą situacijoje. Šios veiklos metu pamatė, kas atsitinka, kai nesutariama dėl vieno sprendimo ir nuomonės išsiskiria. Ieškojo atsakymų, dėl kokių priežasčių komandos nariai nesusitaria arba neranda bendro sprendimo. Mokymų metu mokytojai mokėsi efektyviai bendradarbiauti komandoje, dirbti kartu, sužinojo, kokie yra pagrindiniai komandinio darbo principai, komandos atsakomybės. Mokymų dalyviai pajautė gilesnį komandos bendrumo jausmą, suvokė savo vaidmenį komandoje, pagerino tarpusavio bendravimą ir bendradarbiavimą, suprato kylančius nesklandumus ir mokėsi juos spręsti.

 

 

Projektą „eTwinning to next level“ užbaigė balandžio 25 d. suorganizuota konferencija „Projektinė veikla darželyje“. Plenarinėje konferencijos dalyje įžvalgomis apie projektų reikšmę inovatyvioje ugdymo plotmėje pasidalino Šiaulių lopšelio-darželio „Pasaka“ direktorė Neringa Baršauskienė, kuri pristatė pranešimą tema „Kuriame aukšte gyvena projektai?“. Idėjomis ir įžvalgomis apie „Erasmus+“ akreditacijas dalinosi Šiaulių lopšelio-darželio „Gluosnis“ direktorė Rita Jasmontienė bei pristatė pranešimą tema „Projektai – siekis tobulėti. Nuo idėjos iki „Erasmus“ akreditacijos“. Šiaulių miesto lopšelio-darželio „Berželis“ direktorė Sonata Dedūraitė pasidalino patirtimis apie tarptautinę savanorystę ir pristatė pranešimą tema „Tarptautinės savanorystės galimybės ikimokyklinio ugdymo įstaigoje“. Projektų realizavimo patirtimi, jos iššūkiais ir galimybėmis dalinosi Šiaulių „Juventos“ progimnazijos pradinių klasių mokytojos Diana Kontrimienė ir Aurelija Dirginčienė pristatydamos pranešimą tema „Kodėl žolė žalesnė?“.

 

Konferencijos darbo sekcijose socialinė pedagogė Laura Bajoriūnė, mokytojos Indrė Rakauskienė, Kristina Simanauskienė ir Mireta Visockienė pristatė eTwinning projektų „Magical plants“, „STEAM in Fairytales“, „ZOOmylimukai“, „Let‘s explore dinosaurs“ kūrybines dirbtuves, kurių metu konferencijos dalyviai turėjo galimybę išbandyti įgyvendintų  projektų veiklas.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.