„eTwinning“ projektas „LEGO džiaugsmai“

Laura Bajoriūnė
,
Šiaulių l.-d. „Pasaka“ socialinė pedagogė ekspertė

Rudenį Šiaulių lopšelio-darželio „Pasaka“ priešmokyklinės grupės ugdytiniai kartu su mokiniais iš Turkijos, Slovakijos ir Olandijos pradėjo vykdyti „eTwinning“ tarptautinio bendradarbiavimo projektą „LEGO džiaugsmai“ (angl. „Joy with LEGO“).

 

Projekte dalyvaujantys mokytojai susitarė, kad nuo spalio iki šv. Kalėdų klasėse bus organizuojama 10 lego užsiėmimų, kuriems iššūkius skirs projekte dalyvaujantys vaikai. Ugdytiniams kūrybiškumo netruko – labai greitai buvo pasiūlyta 10 iššūkių būsimoms veikloms, pvz.: siūlė sukurti objektą, kuriame būtų galima gyventi, sukonstruoti gyvūną, kuris turėtų keturias kojas, pastatyti bokštą, kuris būtų aukštas kaip dangoraižis, nutiesti tiltą, kuris sujungtų du upės krantus, sukonstruoti transporto priemonę, sukurti stalo žaidimą, padaryti skirtingų profesijų atstovus, naudojant lego kaladėles.

 

Visi lego užsiėmimai prasidėdavo taip pat: vaikai per programą „WordWall“ išsirinkdavo dienos iššūkį ir, susiskirstę į komandas po du, konstruodavo gautą užduotį. Projektas buvo be galo naudingas, nes vaikai, dirbdami porose, mokėsi susitarti, ką statys, kokias kaladėles naudos, kaip atrodys jų kūrinys. Tiesa, susitarti ne visada buvo paprasta, reikėjo laiko, kol vaikai išmoko priimti bendrą sprendimą dėl vieno kūrinio, tačiau šios veiklos labai stiprino priešmokyklinio amžiaus vaikų bendravimo, bendradarbiavimo, komandinio darbo įgūdžius.

 

Artėjant šv. Kalėdoms, projekte dalyvaujantys mokytojai pasiūlė vaikams statyti Kalėdų miestelius, naudojant lego. Tai buvo ypatinga patirtis: įkvėpti šventinės nuotaikos, vaikai kūrė besmegenius, Kalėdų eglutes, dovanų maišus, namelius, papuoštus girliandomis. Vėliau su programa „Artsteps“ kalėdinių darbų nuotraukos buvo sudėtos į virtualią galeriją.

 

Įvykdžius visus 10 lego iššūkių, projekte dalyvaujantys vaikai buvo pakviesti balsuoti už labiausiai patikusią veiklą. Balsavimas vyko per programą „Polleverywhere“. Kaip labiausiai patikusias veiklas vaikai rinkosi transporto priemonių konstravimą, stalo žaidimų iš lego kaladėlių kūrimą, skirtingų profesijų atstovų konstravimą.

 

Projekto pabaigoje dalyviai susirinko į nuotolinį susitikimą ir pristatė visus 10 lego iššūkių, kuriuos teko įveikti.

 

Per projektą „LEGO džiaugsmai“ įsitikinome, kad lego – puiki priemonė ugdyti vaikų problemų sprendimo, kūrybiškumo, inžinerinius įgūdžius.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.