„eTwinning“ projektas „Anzelmui Matučiui 100“

Virginija Paužienė
,
Kauno mokyklos-darželio „Šviesa“ priešmokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė

Šiais mokslo metais naujoje European School Education „eTwinning“ platformoje prasidėjęs projektas „Anzelmui Matučiui 100“ suvienijo 25 projekto partnerius iš įvairių Lietuvos ir Lenkijos ugdymo įstaigų aktyviai dalyvauti projektinėse veiklose. Kauno mokyklos-darželio „Šviesa“ priešmokyklinio ugdymo grupė „Šviesuliukai“ ir mokytoja Virginija Paužienė prisijungė prie šio projekto ir aktyviai įgyvendino projektines veiklas, įtraukdama į veiklas tėvus, mokyklos bendruomenę.

 

Literatūrinis projektas „Anzelmui Matučiui – 100“, kuriantis patrauklų, informatyvų, interaktyvų, edukacinį vaikų literatūros autoriaus Anzelmo Matučio kūrybos pažinimą, skirtas įtraukti Lietuvos ir užsienio lietuvių ugdymo įstaigas į Anzelmo Matučio 100-ojo gimtadienio minėjimų ciklą. Šiuo projektu siekiama įtraukti ugdytinius į patirtinį, pilietiškumo ir kūrybiškumo mokymosi procesą, atliekant visas numatytas projekto veiklas. Atlikdami numatytas veiklas ugdytiniai plėtoja savo kūrybines, pažintines galias, stiprina skaitymo – rašymo gebėjimus, ugdosi gebėjimą bendrauti ir bendradarbiauti. Buvo ugdomos visos 7 kompetencijos: pažinimo, pilietiškumo, skaitmeninė, kūrybiškumo, kultūrinė, komunikavimo, socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencijos, nes visos kompetencijos yra vienodai svarbios. Projektinės veiklos aptariamos kartu su projekto kūrėjais ir partneriais, siūlomos idėjos kokybiškam projekto įgyvendinimui.

 

 

Kiekvienas projektas pradedamas savo šalies, miesto, mokyklos pristatymu, atsakomybių pasiskirstymu. Jau pirmojo nuotolinio susitikimo metu su partneriais aptarėme, kas už ką atsakingi, kaip įdomiai, informatyviai pateiksime medžiagą puslapiuose, kokius bendrus projekto rezultatus kursime, koks vaikų, tėvų indėlis į projektą. Aptarus visus pasiūlymus ir idėjas nutarta vykdyti šias veiklas:

STEAM 100

Projekto logotipo kūrimas, balsavimas.

Saugaus interneto savaitė.

Raiškaus meninio skaitymo popietė.

Anzelmo Matučio eilėraščių iliustravimas.

Dailyraštis.

100 metrų bėgimas.

Alytaus kraštotyros muziejaus kilnojamoji paroda.

Edukacinės išvykos.

Virtualus koncertas pagal Anzelmo Matučio eiles.

Vaikų ketureilių iliustracijų e-knyga „Girios abėcėlė“ pagal A. Matutį.

 

Į įvairias projektines veiklas aktyviai prisijungė ir „Šviesuliukų“ sodybos tėveliai. Viena iš veiklų buvo atsakyti į partnerės iš Alytaus lopšelio-darželio „Girinukas“ tėvams parengtos anketos klausimus „Saugesnio interneto diena“. O vaikai išsakė mintis, ką žino apie saugų internetą:

„Šviesuliukų“ sodybos nuoširdžios vaikų mintys apie internetą. Koks internetas yra saugus? Kiek laiko jame praleidžiame? Kam jis reikalingas?

LAURA 6 m. – aš labai retai žaidžiu su kompu, planšete beveik niekada, tik šeštadienį ir sekmadienį apie 1,5 val. Tėtis dirba per internetą ir dar žinioms sužinoti reikia interneto.

ELENA 6 m. – reikalingas paskambinti ir parašyti žinutes.

ADELĖ 6 m. – galima užsikrėsti nuo kompiuterio ligom visokiom. Naudojuosi kasdieną aš. Aš turiu net savo telefoną, per kurį man rašo žinutes kaimynai, pusbroliai…

GABIJA 6 m. – per internetą sužinai, kokius vaistus sergant reikia gerti. Aš nežaidžiu, nes planšetė sugedo.

AUGUSTAS B. 6 m. – internetu galima nusipirkti drabužių. Nesinaudoju kompiuteriu, tik telefonu žaidžiu žaidimą „Gyvatėlės“, kai grįžtu iš darželio namo po 15 min.

SIMAS 6 m. – internetas reikalingas pagalbai. Kasdien po 15 min. žaidžiu žaidimus.

RADMANTAS 6 m. – tėtis duoda telefoną pažaisti po 10 min., o savaitgalį žiūrim filmuką. Žaidimai mano telefonu „Tankiukai“, „Žuviukai“… Saugus internetas atrodo, kai niekam neišduodi savo interneto svetimiems žmonėms ypač vagims, užsidengti visada reikia kamerą, kad žmonės nepamatytų namų.

„Colorillo“ programa projekto partneriai sukūrė bendrą piešinį „Kurkime geresnį internetą kartu!“. Visi kartu sukūrėme saugaus interneto simbolį meškiuką.

 

Projekto partneriai iš Alytaus pakvietė kartu sukurti poeto eilėraščių iliustracijų virtualią knygą: vaikai skaitė, piešė pasirinktą eilėraštį ir dėjome į bendrą knygą, kurią parengė Roberta iš Alytaus. Kuriama ir ketureilių iliustracijų e-knyga „Girios abėcėlė“ pagal A. Matutį, kur pasiskirstę raidėmis vaikai iliustravo, kūrė, rašė ketureilius iš pasirinktos raidės.

 

Siekiant glaudaus projekto partnerių bendradarbiavimo mokytoja Asta iš Šiaulių pasiūlė mokytojams Genially programa drauge kurti žaidimą, kurį galėtų žaisti 1–5 žaidėjai (arba žaidėjų komandos). Žaidimo taisyklės: žaidėjai paeiliui meta virtualų kauliuką, kad perkeltų savo žaidėją pagal kauliukų metimo nurodytą langelių skaičių. „Kopėčiomis“ lipame į viršų, o nuo gyvatės uodegos leidžiamės iki galvos. Užlipęs ant interaktyvaus langelio, žaidėjas turi atlikti užduotį, kurią sugalvojo ir sukūrė „eTwinning“ projekto „Anzelmui Matučiui 100“ projekto partneriai: vaikai čia kviečiami įminti poeto mįslę, o atsakymą sužinoti skanuojant QR kodą, klausyti poeto eilėraščio, dėlioti dėlionę, atsakyti į klausimą ar apsilankyti virtualiame poeto muziejuje. Kovo 21 d., paminėdami Tarptautinę miškų dieną „Šviesuliukai“ jau žaidė šį žaidimą „Kas pirmas nukeliaus į A. Matučio drevę?“, tai inovatyvus, įdomus, kupinas naujų patirčių žaidimas.

 

Baigiantis projektui nusprendėme surengti virtualų vaikų susitikimą su projekto draugais. Jo metu vaikai prisistatė, šoko kartu šokį „Gintariniai riešutai“ žaidė Kahoot viktoriną „Ką žinai apie Anzelmą Matutį“, sukurtą projekto partnerės Daivos iš Kėdainių. Pagal žodinę instrukciją piešė kiškius bei juos įgarsino Chatterkid programėle ir sveikino draugus su artėjančiomis šventėmis.

Tik projektinių veiklų metu yra įgyvendinamos visos kompetencijos. Todėl ir ugdymas, grįstas projektiniu metodu yra svarbus ir reikalingas sėkmingam vaiko mokymuisi pasiekti.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.