„eTwininng“ projektai jungia skirtingų Europos šalių vaikus

Vida Karčiauskienė
,
pradinių klasių mokytoja

Pasak T. Fulerio. kas nieko neklausia, tas nieko ir neišmoks.

 

Mums, mokytojams, patikėtas pats svarbiausias ir atsakingiausias uždavinys – kurti vaiko ateitį. Gyvenimas sparčiais šuoliais lekia į priekį ir kelia vis didesnius reikalavimus, todėl keičiantis jaunajai kartai, turi keistis ir mokytojas.

 

Ugdymo sėkmė priklauso nuo mokytojo gebėjimų tinkamai suplanuoti ugdymo procesą, kurti palankią mokymuisi aplinką, naudoti inovatyvius mokymo ir aktyvaus mokymosi būdus. Sėkminga pamoka – ugdymo sėkmės pagrindas.

 

Vienas iš tokių sėkmingos pamokos pasirinkimų – „eTwinning“ projektinė veikla. Tarptautinių ir nacionalinių projektų „TwinSpace“ erdvėje mokiniams atsiveria vis daugiau galimybių mokytis kitaip. Neįkainojamos pamokos, kai kartu pamokoje su projekto partneriais jungiamasi į internetinius pokalbius, atliekamos įvairios projektinės veiklos. Tai ir naujos idėjos, nauji metodai, augančios mokinių kompetencijos ir kartu skatinama motyvacija mokytis.

 

Kauno mokykloje-darželyje „Šviesa“ Sveikuolių sodyboje (klasėje) rugsėjo–gegužės mėn. siekiant paįvairinti pamokas ir sudaryti sąlygas mokiniams praktiškai pritaikyti klasėje įgytus įgūdžius, tarptautinio „eTwinning“ projekto „Mano Europos klasiokai“ (angl. My Europian Schoolmates“) veikla tapo neatsiejama ugdymo proceso dalimi. Mokiniams patinka projektinės pamokos ir veikla jose. Mokiniai mokosi organizuotai dirbti, padeda vieni kitiems, ugdo(si) pasitikėjimą savimi. Džiugina tai, kad auga jų savivertė, sėkmę patiria ir silpniau besimokantys mokiniai. Tokios pamokos dažniausiai virsta integruotomis, glaudžiai su ugdymo turiniu susijusiomis ir persipinančiomis veiklomis, bendromis idėjomis ir tikslais.

 

 

Šiame tarptautiniame projekte darbų idėjomis, sukurtomis užduotimis dalijosi mokytojai ir mokiniai iš Portugalijos, Ispanijos, Italijos, Prancūzijos, Lenkijos, Lietuvos, Maltos, Rumunijos ir Turkijos. Projektas vyko projekto partnerių gimtąja ir anglų kalbomis, todėl tai buvo puiki galimybė mokiniams mokytis anglų kalbos, plėsti tarptautinį žodyną ir per projektines veiklas bendrauti su kitų šalių bendraamžiais.

 

Kodėl pasirinkome šį projektą? Labai svarbu, kad vaikui būtų įdomu mokytis. Šio projekto tikslas – kartu su įvairių Europos mokyklų projekto partneriais keistis informacija apie savo šalis, atlikti įvairias užduotis ir taip sužinoti daug įdomių dalykų apie Europą. Projektą pradėjome ir baigėme tyrimu, kuriuo buvo siekiama išsiaiškinti: ką projekte dalyvaujantys mokiniai žino ir ką sužinojo apie Europą. Siekiant įgyvendinti projekto tikslus, veiklos integruotos į daugelį ugdomųjų dalykų: gimtosios kalbos, anglų kalbos, muzikos, pasaulio pažinimo, dailės ir technologijų, IKT užsiėmimus.

 

Pirmuosius projekto mėnesius mokiniai ruošė pasisveikinimą gimtąja kalba, kartu su anglų kalbos mokytoja vertė jį į anglų kalbą. Daug kūrybiškumo ir darbo pastangų reikėjo kuriant projekto logotipą. Balsavimo būdu išrinkus gražiausią logotipą, mokinių darbai buvo pristatyti projekto dalyviams „TwinSpace“ platformoje. Taip atsirado šio projekto logotipas.

 

Lietuvos vėliavos kūrimas iš „PLUS PLUS“ konstruktoriaus detalių, šalies himno giedojimas ir valstybės simbolių vaizdavimas piešiniuose buvo puiki projekto veikla mokinių tautiškumui, patriotiškumui ir pilietiškumui ugdyti.

 

Gruodžio mėnesį projekto dalyviai suskubo ruoštis žiemos šventėms. Projekto dalyvių laukė įdomi ir saldi užduotis. Dailės ir technologijų, anglų pamokose gamino atvirukus ir rašė sveikinimus, kurie kartu su saldžiomis dovanėlėmis buvo išsiųsti projekto partneriams. Daug džiaugsmo vaikams suteikė iš Europos klasiokų gauti šventiniai sveikinimai ir skanumynai. Taip pat buvo įdomu kurti skaitmeninių atvirukų medį su video sveikinimais savo gimtąja ir anglų kalba.

 

Tolimesnis mokinių darbas vyko porose. Perskaitę ir išvertę Europos legendą į lietuvių kalbą, Storyboardthat programėle mokiniai kūrė komiksus, iš kurių, bendradarbiaujant su projekto partneriais, buvo sukurta el. knyga „Legenda apie princesę Europą“ (ang. The Legende of Princess Europe).

 

Projektas „My Europian Schoolmates“ pasaulio pažinimo pamokoms suteikė gyvumo. Pamokos tapo įdomesnės, patrauklesnės. Mokiniai rinko faktus, įdomybes apie Europos sostines, ruošė pristatymus. Išnaudojant išmaniojo projektoriaus galimybes ir pertraukos tapo smagesnės, draugiškesnės, žaidžiant projekto partnerių – mokytojų sukurtus edukacinius žaidimus, skatinančius geriau pažinti Europos žemyną, valstybes, vėliavas.

 

Dar viena įdomi šio projekto veikla – Meteorologijos diena. Šią dieną mokiniai mokyklos kieme termometrais fiksavo oro temperatūrą, klausėsi oro prognozės, kartu su sodybos mokytoja savo nacionaline kalba filmavo trumpą lauko vaizdo įrašą,  kuriame atsispindėjo tos dienos tikroji šalies orų būklė. Taip buvo sudarytas skaitmeninis Europos šalių orų žemėlapis.

 

Mažieji projekto dalyviai neliko abejingi ir įvykiams Ukrainoje. Jungėmės prie Ukrainos palaikymo iniciatyvos ir visi kartu kūrėme VAIKŲ LAISVĖS APYRANKES. Su projekto partneriais iš įvairių Europos šalių gaminome globalinius akinius. Nešiodami ir žvelgdami pro juos vaikai prisidėjo prie Taikos vėliavos kelionės. Tokiu būdu tarp projekto klasių po visą Europą keliavo Taikos vėliava. Žodis „Taika“ vaikų lūpose skambėjo visomis Europos kalbomis.

 

Besibaigiant projektui paminėjome ir Europos dieną. Ta proga mokiniams buvo organizuota Quizizz viktorina „Europos diena“, kurios metu mažieji europiečiai pagilino savo žinias apie Europą. Dalyvavimas šiame projekte praplėtė vaikų akiratį, leido mokytis ir pažinti Europą jiems priimtinu ir įdomiu būdu. Vaikai įsitikino, kad darbas projektinėje veikloje kelia motyvaciją, norą kuo daugiau sužinoti ir išbandyti, skatina jų kūrybiškumą.

 

„eTwinning“ projektinė veikla – tai savita, moderni, tobulėjanti mokykla kiekvienam. Mums gera mokytis tokioje mokykloje ir dalintis savo patirtimis.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.