„eTwinning“ projektas „Spalvotos savaitės dienos“

Eglė Kovėrienė
,
Šiaulių l.-d. „Ežerėlis“ logopedė metodininkė

Šiaulių lopšelio-darželio „Ežerėlis“ logopedė Eglė Kovėrienė ir auklėtoja Vitalija Norkienė su penkiamečiais „Smalsučių“ grupės vaikais kovo–gegužės mėnesiais inicijavo ir vykdė „eTwinning“ projektą „Spalvotos savaitės dienos“. Projekto tikslas – plėtoti vaikų laiko suvokimo gebėjimus, gilinti žinias apie savaitės dienas, jų eiliškumą. Į projektą įsitraukė 22 ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogai, kurie su savo ugdytiniais žaismingai įgyvendino pasiūlytas veiklas ir aktyviai bendradarbiavo.

 

Patirtinis ugdymas buvo viena projekto prioritetinių krypčių. Išbandydami išmaniąsias technologijas, žaisdami, atrasdami ir bandydami, klausydami ir diskutuodami, per projektą „Spalvotos savaitės dienos“ vaikai ugdėsi suvokimą apie laiką, savaitės dienas, mokėsi taisyklingai vartoti laiko terminus. Kiekvienos savaitės dienos simboliais buvo pasirinktos spalvos, kurios padėjo lavinti vaizduotę, mąstymą, atmintį ir kalbą. Vaikai kasdien į darželį nešėsi žaislus pagal pasirinktos savaitės dienos spalvą, pasakojo apie savo žaislus, juos „apgyvendindavo“ spalvotose savaitės dienų dėžutėse, pažymėdami jas tokios pat spalvos savaitės dienos pavadinimo pirmąja raide. Savaitės dienų eiliškumą žymėjo raudona, oranžinė, geltona, žalia, mėlyna, ruda ir juoda spalvos, jos vaikams padėjo nesusipainioti tarp pavadinimų ir labai sėkmingai integravosi į veiklas mokantis savaitės dienų nuoseklumo.

 

 

Nepamiršti savaitės dienų pavadinimų ir spalvų padėjo savaitės spalvotos apyrankės – vaikai kiekvieną dieną pagal savaitės spalvas rišo spalvotus raištelius draugui ant rankos. Taip pat statė spalvotus savaitės dienų bokštus, įvardindami savaitės dienų pavadinimus nuo pirmadienio iki sekmadienio ir vartodami laiko terminus „šiandien“, „vakar“, „rytoj“. Kiekvieną dieną vaikus aplankydavo išmanioji bitutė „Bee-bot“, kuri mokė skaičiuoti, programuoti, orientuotis laike ir erdvėje. Inovatyvi veikla „Fotografavimas“ ypač sudomino – vaikai pagal draugo padarytą nuotrauką turėjo surasti grupėje paslėptą savaitės dienos žaislą ir prisiminti, kurią savaitės dieną žaislas atkeliavo į darželį. Bendradarbiavimas tarp projekto partnerių, organizuojant patirtines veiklas, padėjo pasiekti laukiamą rezultatą.

 

Per projektą mažieji suprato, kad savaitės dienos yra tikrai spalvotos, tikrai įdomios ir, be abejo, septynios.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.