„Erasmus+“ projekto partnerių susitikimas Serbijoje

Ingrida Jurevičienė
,
projekto koordinatorė
Vaiva Siutilienė
,
mokytoja

Spalio 11–15 d. Kėdainių specialiosios mokyklos komandos nariai: direktorius Juozas Jančius, mokytojos Ingrida Jurevičienė ir Vaiva Siutilienė dalyvavo tarptautiniame „Erasmus+“ projekto ,,Skaitmeninio turinio pritaikymas specialiajame ugdyme“ (angl. „Digital approaches at SEN Education“ (SENdata)) darbo ir mokymosi vizite Serbijoje, Belgrado mieste, Antono Skalos mokykloje.

 

Šio projekto tikslas – stiprinti specialiųjų poreikių turinčių mokinių vystymosi raidą, taikant informacines technologijas ir skaitmenines programas, jas pritaikant 6 ugdymo aplinkos srityse: motorikos, kalbos, kognityvinės, socialinės-emocinės, savitarnos bei virtualios realybės VR / AR.

 

Antono Skalos mokyklos mokytojai pristatė skaitmenines programas, skirtas mokinių, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų ir specialiųjų poreikių, socialinės-emocinės raidos stiprinimui. Bendradarbiaudami su partneriais iš Serbijos, Rumunijos, Portugalijos, Turkijos, Latvijos, praktinių užsiėmimų metu mokėmės valdyti ir pritaikyti ugdymo procese skaitmenines programas „Lako sa Markom“, „Emotion game“, „Pappy Pals“, „Napko“, „Social story“. Stebėjome ir aptarėme filmuotas video veiklas, socialines-emocines kompetencijas ugdančių skaitmeninių programų praktinį taikymą pamokose. Darbo grupėse skaitmeninių technologijų pagalba kūrėme socialines istorijas, praktinių mokymų metu mokėmės „PECS“ paveikslėlių metodą pritaikyti skaitmeninėje erdvėje. Mokyklos logopedė Snežana Babovič Dimitrijevič demonstravo skaitmeninio roboto, skirto emocijų kūrimui ir atpažinimui, valdymą. Projekto dalyviai taip pat išbandė šio roboto galimybes, kurdami skirtingas emocijas.

 

Antono Skalos mokyklos direktorė Nataša Selic Stankovič supažindino su mokyklos edukacinėmis erdvėmis, darbo būdais ir formomis, šalies švietimo ir specialiojo ugdymo sistema.

 

Koordinatorė Ingrida Jurevičienė vedė projekto dalyviams mokymus, kaip užregistruoti mokyklą ir su ugdytiniais dalyvauti „CodeWeek 2021“ renginyje. Tai Europos sąjungos programavimo savaitė, kurios tikslas – sudominti programavimu ir skaitmeniniu raštingumu. Bendradarbiaudami projekto dalyviai atliks skaitmenines kodavimo užduotis virtualioje erdvėje. Mokytoja Vaiva Siutilienė pasidalijo savo patirtimi, naudojant Code.org programą, kurioje kodavimo užduotys pateikiamos pagal mokinių turimus IKT įgūdžius. Mokydamiesi programuoti, ugdytiniai geriau supranta, kaip veikia technologijos, tobulina savo įgūdžius bei gebėjimus, randa naujų idėjų ir kuria inovacijas.

 

Susitikome su Belgrado universiteto specialiojo ugdymo ir reabilitacijos fakulteto dekane, kuri pristatė specialiojo ugdymo sistemą, specialistų rengimą šalyje ir savo universitetą. Taip pat dalyvavome susitikime su mokytojų kvalifikacijos kėlimo centro darbuotojais, diskutavome apie specialiojo ugdymo sistemas savo šalyse.

 

Vizito Serbijoje metu susipažinome su šios šalies istorijos ir kultūros paveldu. Džiaugiamės, kad, bendraudami su projekto partneriais iš Turkijos, Rumunijos, Latvijos bei Portugalijos, patobulinome skaitmeninę kompetenciją, IKT įgūdžius, anglų kalbos žinias. Serbijoje įgytą patirtį pritaikysime specialiųjų poreikių mokinių ugdyme.

 

Projektas finansuojamas iš Europos Sąjungos „Erasmus+“ programos.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.