„Erasmus+“ projektas „Sveika ir saugi mokymosi aplinka“

Olga Kasikauskienė
,
projekto koordinatorė, anglų kalbos mokytoja

Jonavos „Lietavos“ pagrindinė mokykla 2018 m. spalio – 2020 m. rugsėjo mėnesiais dalyvauja tarptautiniame „Erasmus+“ projekte „Health Credu“: metodikos ir internetinių įrankių galimybės ugdymo procese“. Projekto tikslas – sukurti metodiką, kuri padėtų siekti aukštesnių mokymosi rezultatų, įtraukiant sveikatos ir gerovės ugdymosi elementus į ugdymo(si) organizavimo procesus, šią metodiką pritaikyti mokyklose. „Lietavos“ pagrindinė mokykla yra projekto koordinatorė, partneriai – Socialinių projektų institutas (Lietuva), Ilguciema vidusskola (Latvija), Pagkyprios syndesmos stirixis oikogeneias kai paidiou kibotos (Kipras) ir Tolerancijos ir fizinės gerovės ugdymo centras (Lietuva).

 

Lapkričio 20 d. Jonavos „Lietavos“ pagrindinėje mokykloje vyko tarptautinio „Erasmus+“ projekto „Sveika ir saugi mokymosi aplinka“ („Health Credu“) metodikos sklaida. Aš, projekto koordinatorė Olga Kasikauskienė, Jonavos rajono ugdymo įstaigų pedagogams suorganizavau sklaidos renginį „Metodikos ir internetinių įrankių galimybės ugdymo procese“. Projekto metodika suskirstyta į tris skyrius: mokytojas kaip ugdantysis vadovas, dėmesingo įsisąmoninimo technikos klasės mokiniams ir mokytojams bei konfliktų prevencija ir valdymas. Sklaidos renginio dalyviams buvo pristatytas kiekvienas skyrius, jo svarba ugdymo procese. Mokytojai aktyviai dalyvavo diskusijoje apie ugdomąjį vadovavimą, dėmesingą įsisąmoninimą ir aktyvų klausimą, taip pat atliko parengtas užduotis „Vartų sargas“, „Disnėjaus modelis“ ir kitas.

 

Penki „Lietavos“ pagrindinės mokyklos mokytojai, apmokyti dirbti su šia metodika ir sukurtais internetiniais įrankiais, bandys juos savo organizuojamame ugdymo(si) procese. Per susitikimą Jonavos rajono mokytojams buvo pasiūlytas mokinių elgesiui, veiklai ir pasiekimams fiksuoti bei stebėti skirtas įrankis „ClassDojo“. Kol kuriama konkreti metodika, šis įrankis – puiki klasės valdymo ir motyvavimo priemonė. Pradinių klasių mokytoja Vilma Kilimienė, priklausanti bandančių metodiką mokytojų komandai, papasakojo kolegoms, kuo ir kodėl šis įrankis naudingas ir veiksmingas pamokose, pristatė praktines „ClassDojo“ naudojimo galimybes.

 

Renginys pavyko – Jonavos rajono ugdymo įstaigų mokytojai susidomėjo projekto partnerių siūloma metodika. Kitas susitikimas vyks pavasarį. Per jį bus aptarta, kaip sekėsi pritaikyti sukurtą metodiką ugdymo procese, bus pristatyti konkretūs internetiniai įrankiai.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.