„Erasmus+“ projektas „Acting now for Future“ – novatoriškas požiūris į aplinkosaugą

Daiva Visockienė
,
projekto koordinatorė

Kauno „Vyturio“ gimnazijos įgyvendinamo „Erasmus+“ projekto „Acting now for Future“ dalyviai pirmosiomis gegužės dienomis susitiko Estijos sostinėje Taline. Mokymosi veiklų Estijoje tema „Maisto švaistymas“. Prieš vykdami į mainus, gimnazistai atliko apklausą apie maisto švaistymą. Taip pat dirbdami komandomis mokiniai sukūrė informacinius filmukus apie maisto švaistymo problemas, jų sprendimo būdus. Mainų metu dalyviai iš 5 skirtingų Europos Sąjungos valstybių (Lietuvos, Estijos, Graikijos, Portugalijos ir Čekijos Respublikos) pristatė apklausų rezultatus ir pasidalijo įžvalgomis apie maisto švaistymą.

 

Per tris intensyvias mokymosi veiklų dienas skirtingų šalių mokiniai praleido aktyviai dirbdami grupėse. Kūrybiškumas, kritinis mąstymas, komunikavimas užsienio kalba, informaciniai komunikaciniai įgūdžiai – šias kompetencijas tobulino Kauno „Vyturio“ gimnazistai kartu su dalyviais iš šalių partnerių. Talino savivaldybėje dalyvavome diskusijoje apie maisto švaistymą ir rūšiavimo svarbą. „Erasmus+“ projektai – puiki praktinio mokymosi galimybė. Mainų metu mokiniai turėjo unikalią galimybė eksperimentuoti ir įgyti naujų chemijos, fizikos ir biologijos žinių Talino universiteto Taltech laboratorijose. Per praktinius užsiėmimus matavo vandens Ph, atliko vandens kietumo tyrimus, stebėjo maisto produktų kokybės nustatymo procesą ir patys atliko eksperimentus, bandydami sukurti maisto produktus iš saulėgrąžų sėklų.

 

 

Per vizitą ne tik aplankėme Taliną. Vykome ir į Lahemos nacionaliniame parke esančią Viru pelkę. Lankytojų sulaukiantis Viru pelkynas žavi kraštovaizdžiu, savita ekosistema – šio kultūros paveldo aplankyti čia atvyksta visi besidomintys gamtos tyrinėjimu. Vaikščiodami po pelkyną, mokiniai gavo užduotį naudojant natūralias ekologiškas medžiagas – samanas, anglį, lino audinį – išfiltruoti pelkės vandenį taip, kad jis taptų geriamas. Nustebino tai, kad visiems pavyko.

 

„Mano manymu, šis projektas padėjo mokiniams rimčiau žiūrėti į tokias problemas, kaip maisto švaistymas, klimato kaita. Sunkiausia diena buvo antradienis, kai mes turėjome dirbti komandose su kitų šalių mokiniais ir sukurti trumpą pasirodymą, tačiau tai labai paskatino komandinį darbą, manau, visi išmokome geriau dirbti grupėse. Labai patiko bendrauti su užsieniečiais „po pamokų“, kada turėjome daugiau laiko susipažinti su kitomis Europos tradicijomis ir išgirsti kitų mokinių požiūrius. Manau, ši patirtis subrandino ne tik mane, bet ir kitus mokinius, o branda atneša naudą ir mokiniams, ir mokykloms“, – savo patirtimi dalijasi III klasės mokinys Lukas.

 

Autobusu vykdami per Estiją ir Latviją jau pradėjome planuoti kito mainų vizito, kuris vyks spalio mėnesį Kaune, programą. Mokymosi veiklų Kaune tema – gamtinis paveldas ir jo išsaugojimas.

 

Visos projekto veiklos finansuojamos programos „Erasmus+“ lėšomis.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.