Diena be telefono

Rita Lukoševičienė
,
Lietuvos sporto universiteto Kėdainių „Aušros“ prog-jos direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Diskusija apie telefono naudojimo ribojimus kilo progimnazijos tarybos posėdyje. Pagrindinis klausimas – kaip turime elgtis bendruomenėje: leisti naudotis telefonu, ar drausti, riboti, gal naudoti tik ugdymo tikslais. Svarstėme, kokius susitarimus priimti, kokia yra telefonų naudojimo žala mokinių mokymuisi ir sveikatai. Kyla daug problemų, kai mokiniai „panyra“ į telefoną, pamokoje dėmesį skiria ne pamokos temai, ugdymuisi, bet pašaliniams dalykams. Vaikai tampa nuo jų priklausomi, nemoka bendrauti su bendraamžiais, nesusikaupia. Mokiniai ir tėvai vieningai pritarė telefonų naudojimo ribojimui progimnazijoje. Pradėtos kurti naudojimosi mobiliuoju telefonu taisyklės bendruomenėje. Nutarta, visuose kabinetuose pastatyti specialias dėžutes, kad mokiniai,  atėję į pamoką, sudėtų telefonus į jas. Įrenginį mokiniai gali naudoti, kai jis reikalingas pamokoje, yra susijęs su ugdymo proceso organizavimu, paįvairinimu. Pradinukai telefonus palieka spintelėse ir pasiima esant poreikiui arba eidami namo.

 

 

Nutarėme mokyti mokinius „gyventi“ be telefono visą dieną ir per pertraukas. Supratome, kad tai susiję su mokinių sąmoningumu, noru paklusti bendruomenės taisyklėms. Iš anksto paruošėme susitarimus bendruomenėje, kaip mokiniai ir mokytojai turi elgtis „Dienoje be telefono“. Pasiūlėme mokiniams alternatyvias veiklas, kaip galima būtų kultūringai ir prasmingai praleisti laiką per pertraukas. Visą dieną vyko įvairūs renginiai, kuriuos organizavo mokytojai ir patys mokiniai. Koridoriuose vaikai žaidė stalo žaidimus, sporto salėje organizavome judriąsias pertraukas „Sportiniai žaidimai“, baudų mėtymo į krepšį varžytuves. 1 aukšto erdvėje visi sukosi šokio ritmu „Šoka visi“, sportinių žaidimų erdvėje sportavo. „Pasimankštinkim“, ilgajame koridoriuje organizuota muzikos erdvė „Muzika visiems“. Patys mokiniai pasirinko jiems patinkančias dainas, dainavo. Mažiesiems mokiniams sukurtos erdvės „Linksmieji dainorėliai“, „Šokiai pokiai“, „Darbščiųjų rankų būrelis“. Tiems mokiniams, kuriems norėjo ramybės, bibliotekoje sukūrėme ramybės erdvę „Pertrauka su knyga“.

 

Diena pavyko. Mokiniai aktyviai dalyvavo veiklose. Supratome, kad galime įdomiai leisti laiką be telefono, bendrauti su draugais. Tik reikia norėti patiems.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.