Brangindami praeitį, kurkime ateitį

2018-ųjų – Europos kultūros paveldo metų – rugsėjį prasidėjęs „Erasmus+“ KA2 projektas „Brangindami praeitį, kurkime ateitį“ (angl. „Cultural Heritage: Cherishing the Past, Building the Future“) persirito į antrąją pusę. Nespėję net mirktelėti, pradėsime ruoštis paskutiniam jame dalyvaujančių mokinių susitikimui Ispanijoje, o iki tol nuveikti dar liko išties daug, juolab kad mintimis vis dar grįžtame į netolimą praeitį, šių metų spalio trečiąją savaitę, kai mūsų mokykloje, Vilniaus Balsių progimnazijoje, viešėjo pulkas svečių iš Kipro, Italijos, Rumunijos, Lenkijos ir Italijos mokyklų.

 

Apie projekto dalyvių susitikimą Lietuvoje informavome mokyklos ir vietos bendruomenę, Švietimo mainų paramos fondo kuruojančius specialistus, žiniasklaidos priemones ir projekte dalyvaujančių šalių ambasadas.

Balsių progimnazijai pirmą kartą teko „Erasmus+“ projekto mokinių grupę priimančios šalies vaidmuo ir rūpinimasis projekto veiklose sukurtų rezultatų sisteminimu, jų perkėlimu į virtualią erdvę ir veiklos tęstinumo užtikrinimu, perduodant būsimoms mokinių kartoms drauge su projekte dalyvaujančių šalių ugdytiniais. Svarbiausiose veiklose, besitelkiančiose į skaitmeninio muziejaus kūrimą, labiausiai akcentuotas skaitmeninių technologijų komponentas. Siekiama, kad bendradarbiaudami tarptautinėse grupėse ir naudodamiesi per pirmuosius projekto metus įgytais skaitmeniniais įgūdžiais, juos lavindami, vaikai gebėtų sukurti virtualų rezultatą. Veikla pavyko ir net pranoko lūkesčius, jungtinėse vaikų grupėse iš įvairių šalių atlikto bendro darbo rezultatas atsispindi specialiai tam sukurtame projekto tinklaraštyje su nuoroda į virtualaus bendradarbiavimo aplinką „TwinSpace“, kur atsiras skaitmeninis muziejus, vis dar pildomas likusiais suskaitmeninti naujais ar senoviniais, bet dabarčiai pritaikytais ir gal net ateityje pritaikytinais eksponatais.

 

Kitų šalių mokiniai ir mokytojai noriai, su didžiuliu entuziazmu dalyvavo edukacinėse veiklose, supažindinusiose su lietuvių ir kitų Lietuvoje gyvenančių tautų istorija, kultūra, tradicijomis ir papročiais, tad buvo skatinamas daugiakultūriškumas. Svečiai susipažino su Vilniumi, Trakais, Anykščiais. Lankėsi Pinigų muziejuje, „Telia Nemuziejuje“, domėjosi Trakų pilies istorija, džiūgavo pasivažinėdami Anykščių siauruku, stebėjosi Anykščių lajų tako ir apžvalgos bokšto įmantria konstrukcija ir aukščiu, dalyvavo žalvario žiedų gamybos, drožybos ir apyrankių pynimo edukacijose, klausydami pasakojimų apie karaimų ir totorių tautas, mėgavosi savo keptais kibinais ir šimtalapiu, nuoširdžiai džiaugėsi šiltu priėmimu šeimose, dalyvavo muzikos ir technologijų pamokose, kur nėra ir net negalėtų būti jokių kalbos barjerų.

 

Regis, akimirksniu prabėgusi savaitė davė išties daug – kurdami skaitmeninį muziejų, dalyvaudami edukacijose ir pamokose lavinome anglų kalbos įgūdžius, dalyvavome tarpkultūriniame dialoge, prisidėjome prie praeities eksponatų išsaugojimo juos suskaitmenindami, o svarbiausia – dar labiau susidraugavome supratę, kad mus sieja bendras tikslas – praeities puoselėjimas ir dabarties išsaugojimas visų mūsų ateičiai.

 

Vilniaus Balsių progimnazijos inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.