Bendraminčiai, kuriems rūpi ekologinis vaikų ugdymas, susibūrė Turkijoje

Aušra Rašytinienė
,
Kauno menų darželio „Etiudas“ mokytoja metodininkė

Sausį prasidėjo „Erasmus+“ projektas „Žalieji mokytojai žaliems vaikams“ (angl. „Green teachers for green kids“). Šio projekto tikslas – didinti vaikų, mokytojų ir tėvų aplinkosauginį sąmoningumą, paliekant tvarios aplinkos paveldą ateičiai. Pasaulinės ekologinės problemos ir jų sprendimo būdai subūrė bendraminčius iš 7 Europos šalių: Estijos, Lietuvos, Katalonijos, Kroatijos, Prancūzijos, Švedijos ir Turkijos. Mokytojai iš įvairių šalių nutarė kartu ieškoti sprendimų, kurie padėtų didinti vaikų informavimą apie aplinkos taršą, klimato kaitą, visuotinį atšilimą ir sausras, žaliavų naudojimą ir perdirbimo svarbą.

 

Šia partneryste siekiama sujungti galias, kad išaugintume aplinką tausojančias asmenybes. Suplanuotos veiklos didins mūsų aplinkosaugos mokymų planavimo / įgyvendinimo įgūdžius, kurie leis pamatyti skirtingų šalių partnerių praktiką / patirtį. Mokytojai, vykdydami tarptautinį projektą, turės galimybę susipažinti su šalių partnerių kultūrų įvairove, gilins anglų kalbos žinias, pasikeis aplinkosaugos patirtimi. Tuo pačiu pavadinimu „Green teachers for green kids“ yra sukurtas ir tarptautinis „eTwinning“ projektas, kuriame projekto partneriai dalijasi savo veiklomis, atliktais darbais aplinkosaugos tema.

 

Kovo 28 d. – balandžio 1 d. vyko pirmasis „Erasmus+“ „Žalieji mokytojai žaliems vaikams“ projekto partnerių susitikimas Turkijoje, Unye mieste. Projekto dalyvius nustebino puikus organizatorių darbas: atskridusius į Samsuno oro uostą pasitiko autobusas ir nuvežė bei apgyvendino „Ramada Resort“ viešbutyje, Unye mieste. Nuo pirmosios susitikimo dienos dalyviams buvo organizuotas poilsis, pažintinės ekskursijos po artimiausius miestus (Unye – kultūros muziejus, Samsun – istorijos muziejus, Amasya – kultūros ir turizmo muziejus) ir pažintis su Turkijos švietimo sistema Unye Anafarta Ilkokulu mokykloje. Mokyklos bendruomenė svečius pasitiko su šventine programa ir turkiškomis tradicinėmis vaišėmis, kurias pagamino projekte dalyvaujančių vaikų mamos. Mus globojo ir lydėjo mokyklos direktorius ir susitikimo Turkijoje organizatoriai, surengę susitikimą su Unye miesto meru.

 

Per visą viešnagę Anafartos Ilkokulu mokykloje lydėjo darbinė atmosfera: artimiau susipažinome su kiekvienos šalies deleguotu atstovu, apsikeitėme dovanomis, vyko diskusijos darbo grupėse, aptarėme artimiausius (tolesnius) darbus. Nusprendėme kiekvienos šalies įstaigoje sukurti „Erasmus+“ kampelį, kuris padės informuoti mokyklos bendruomenę apie projektą. Pasidalijome patirtimi, su kokiomis problemomis susiduriame mokydami jaunąją kartą ekologinio mąstymo, jų sprendimo būdais. Išsiaiškinome, kad itin svarbu apimti kuo didesnę bendruomenės dalį, įtraukti į bendras aplinkosaugines veiklas, formuoti visuomenės ekologinį supratimą. Pagrindinis dėmesys – ekologinio žodyno visų partnerių kalbomis sudarymas ir pasidalijimas sklaidos platformoje.

 

 

Viešnagės Turkijoje pabaigoje visiems tarptautinio susitikimo dalyviams buvo įteikti dalyvio sertifikatai. Tokios darbinės kelionės suteikia žinių apie šalį, padeda užmegzti glaudesnius ryšius tarp partnerių, tiesiogiai aptarti rūpimus klausimus, plačiai juos apsvarstyti ir priimti visiems priimtinus sprendimus.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.