Bendradarbiavimas su tėvais įgyvendinant projektą „Išmėginkime profesiją!“

Reda Skėrytė
,
Šiaulių r. Meškuičių l.-d. priešmokyklinio ugdymo mokytoja

Šiaulių r. Meškuičių lopšelio-darželio priešmokyklinukai dalyvauja „eTwinning“ projekte „Let’s try the profession! Išmėginkime profesiją!“. Projekto tikslas – sudominti vaikus įvairiomis profesijomis ir supažindinti su jų veikla. Vienas iš projekto uždavinių yra bendradarbiavimas su tėvais, įtraukiant juos į edukacinių veiklų organizavimą. Bendraudama su tėvais išsiaiškinau, kas, kada ir kokiais būdais gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo. Suplanavome edukacinių veiklų „Smalsučių“ grupėje temas, laiką ir būdus.

 

Staliaus profesiją pristatė Gustės tėtis. Jis grupės lauko pavėsinėje įsirengė „Staliaus dirbtuves“. Staliaus įrankių dėžė sulaukė didžiausio susidomėjimo – įdomu buvo ne tik vaikams, bet ir mums, mokytojoms. Vaikai sužinojo, kad stalius apdirba medieną, gamina įvairius medinius gaminius. Priešmokyklinukai kartu su staliumi meistravo inkilėlį paukščiams: šlifavo lentas diskeliais, matavo metru, žymėjo pieštuku, pjovė pjūklu, suko ir gręžė suktuvu-gręžtuvu. Darbas virte virė! Netrukus sumeistrautas inkilėlis buvo įkeltas į medį.

 

Su buhalterio profesija supažindino Gretės mama. Nors ši profesija labai paklausi, bet vaikai apie ją mažai žinojo. Gretės mama sakė, kad buhalterio darbe svarbiausia yra teisingai suskaičiuoti. Buhalterė parodė vaikams, kokius dokumentus ji rengia, kaip atrodo sąskaitos-faktūros, aktai ir kt. Ji pakvietė projekto dalyvius tapti buhalteriais ir užpildyti žaisliukų pirkimo sąskaitą-faktūrą. Vaikai skaičiavo skaičiuotuvais, rašė skaitmenis, pasirašė vardus ir pavardes. Po to mažųjų buhalterių laukė užduotis – suskaičiuoti kasoje esančius tikrus pinigus, užpildyti grynųjų pinigų patikrinimo kasoje aktą. Vaikai grupėse pasiskirstė darbais: vieni rodė monetas, kiti skaičiavo skaičiuotuvais, dar kiti rašė skaitmenis. Užbaigę darbą pasirašė kasos patikrinimo aktą. Vaikai taip susidomėjo buhalterio profesija, kad po pietų grupėje įkūrė „Buhalteriją“. Čia skaičiavo skaičiuoklėmis, rašė kompiuteriais, pildė dokumentus. Buhalterio profesija iš pirmo žvilgsnio atrodo labai rimta, bet Gretės mama ją perteikė žaismingai ir vaikams suprantamai. Vaikai, susipažindami su buhalterio profesija, gilino kompiuterinio raštingumo įgūdžius: patys įjungė ir išjungė kompiuterį, klaviatūroje ieškojo skaitmenų, matematinių ženklų, išmoko parašyti ženklą =, pereiti į kitą eilutę, ištrinti ir t. t.

 

 

Žiedės ir Liepos mamos savo profesijas pristatė nuotoliniu būdu. Vaikai domėjosi auklėtojo padėjėjo ir socialinio darbuotojo padėjėjo darbu. Projekto dalyviai – smalsūs, todėl uždavė pašnekovėms daug klausimų: Ką veikia šių profesijų žmonės? Kaip reikia globoti senelius? Kur yra senelių globos namai? Kokius darbus dirba auklėtojo padėjėjas? ir t. t. Džiugu, kad susitikdami su įvairių profesijų žmonėmis, vaikai tapo drąsesni ir labiau bendraujantys. Jie užduota pašnekovams klausimus, išklauso, patys atsako į kitų klausimus, dalinasi patirtimi, svarsto.

 

Supažindinimui su profesijomis išnaudojau netradicines erdves – tėvų darbovietes. Parduotuvėje, kur dirba Dominyko mama, vaikai susipažino su populiaria, dažnai matoma ir gerai žinoma pardavėjo profesija. Čia jie domėjosi prekių asortimentu, kainomis.Vaikai prašė parodyti „slaptą parduotuvės kambarį“. Paaiškėjo, kad tai – prekių sandėlis. Vaikai stebėjo, kaip pardavėja aptarnavo pirkėjus. Po to jie patys tapo pirkėjais ir pirko riestainius: padavė prekę pardavėjai, mokėjo pinigus, paėmė grąžą ir pirkimo kvitą. Įgytas žinias vaikai pritaikė grupėje žaisdami „Parduotuvę“. Pastebėjau, kad po išvykos šis žaidimas tapo įdomesnis, kūrybiškesnis, išradingesnis.

 

Ulos mama pakvietė apsilankyti gimnazijoje ir susipažinti su šokių mokytojo profesija. Priešmokyklinukai stebėjo pamoką ir patys joje aktyviai dalyvavo. Išvykos metu jie sužinojo, kad šokių mokytojui neužtenka būti vien tik stipriam, lanksčiam. Jam dar reikia turėti daug žinių, patirties, išmanyti šokio techniką, mokėti bendrauti su mokiniais.

 

Tėvų įsitraukimas į „eTwinning“ projektą „Let’s try the profession! išmėginkime profesiją!“ padėjo realizuoti grupėje ir netradicinėse aplinkose suplanuotas projektines veiklas. Vaikai praplėtė žinias ir praktiškai išbandė tėvelių profesijas, patobulino bendrąsias kompetencijas.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.