Aurimas Valujavičius, plaukdamas Atlanto vandenynu, tapo ugdymo įstaigos ambasadoriumi

Vilma Paulauskienė
Kauno l.-d. „Smalsutis” ikimokyklinio ugdymo mokytoja

,,Aš mokytoja ir vaikams pasakojau apie istorinę dieną…

Dieną, kai virpa kūnas, bet be galo džiaugiasi širdis…

Tegul per visą Lietuvą, pasaulį skamba KARTU

ir GARSIAI – AURIMAS VALUJAVIČIUS!”

Kai kalendoriuje vertėme paskutinį kovo mėnesio puslapį ir pasitikome balandžio 1-ąją, regis patikėtum, kad nuoširdūs linkėjimai atgalios, parskrieję iš Atlanto vandenyne irkluojančio Aurimo Valujavičiaus, buvo melagių dienos pokštas. Aurimas savo drąsa, ištverme, ryžtu ir begaline stiprybe, savo kilnumu spėjo nustebinti ne vieną. Ir negana to, Lietuvos didvyris, irkluodamas per Atlanto bangas, balandžio 3 dieną, tapo mūsų organizuojamo projekto ambasadoriumi. Projekto „A JOURNEY ACROSS THE ATLANTIC OCEAN“ / „KELIONĖ PER ATLANTĄ“ (2023-04-03 / 2023-05-31), kuriame pakviestos dalyvauti net 12 šalių iš 4 žemynų.

Šio sumanymo tikslas buvo sujungti tris reikšmingus mūsų ugdymo įstaigai įvykius 2023 metais: 90-osios S. Dariaus ir S. Girėno Lituanicos skrydžio metinės, Aurimo Valujavičiaus odisėja per Atlanto vandenyną irkline valtimi Lituanica ir ugdytinio Reinhardo Ivanausko (7 m.) kūrybinių darbų paroda „Lėktuvai ir aš”, kurioje nuolat skambėjo Lituanica vardas.

2023 metus buvo siūloma paskelbti S. Dariaus ir S. Girėno „Lituanicos“ skrydžio metais. Tokiu būdu siekiant pažymėti drąsių Lietuvos lakūnų S. Dariaus ir S. Girėno skrydžio, garsinusio Lietuvą ir suvienijusio lietuvius visame pasaulyje, 90-ąsias metines. Šis skrydis buvo reikšmingas tiek moksliniu, tiek inžineriniu požiūriu. Skrydis tapo viso pasaulio lietuvius vienijančiu simboliu.

Simboliška ir tai, kad 2023 metais bus minima Lietuvai ir pasauliui svarbi sukaktis: „Lituanica“ dar kartą persikėlė per Atlantą, tik šį kartą vandeniu, tokiu būdu paminint drąsiųjų lakūnų skrydžio metines. Garsus keliautojas Aurimas Valujavičius po 4 mėnesius trukusio irklavimo pasiekė Majamį Floridoje ir perplaukė Atlantą irkline valtimi. Tapo pirmuoju tai padariusiu lietuviu ir trečiu žmogumi pasaulyje bei prikėlė Lituanicos vardą naujam gyvenimui!

Tad sustiprinant šią Lietuvos sūnų dvasią, ryžtą, valią ir išskirtinumą, siekiame atrasti neįtikėtinus vaikų pomėgius inžinerijos veikloms, lėktuvams, laivams, siūlome visiems kartu dalyvauti unikaliame tarptautiniame ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų kūrybiniame STEAM projekte: „A journey across the Atlantic ocean“ / „Kelionė per Atlantą“. Norinčios dalyvauti projekte ugdymo įstaigos daugiau informacijos apie jį gali rasti čia.

Vaikai nuo mažens pasižymi lakia vaizduote ir įgimtu kūrybingumu. Tačiau bėgant laikui ir veikiant vaizduotę slopinantiems išoriniams veiksniams, šios savybės silpsta. Nelengva atrasti vaikus, besidominčius ypač šia tema.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja ir parodos kuratorė V. Paulauskienė ir R. Ivanauskas

Šis projektas unikalus, nes organizuojamas kartu su ugdytiniu Reinhardu, kuriam „Lituanicos“ vardas žinomas ir reikšmingas nuo jo mažų dienų. Jo namai, tarsi kūrybinė erdvė, laboratorija, kurioje JIS gyvena, kur pasitelkdamas savo vaizduotę, kūrybiškumą, originalias inžinerijos idėjas, piešia savitus brėžinius ir naudodamas paties sukurtus planus, konstruktorius, antrines žaliavas, netradicines priemones, medžiagas – PIEŠIA, KURIA, žvelgia į ateitį savo širdimi ir akimis, žvelgia kartu su savo šeima. Būnant kartu, galime įžvelgti tai, kad formuojasi jo ateities kūrimo potencialas. Mums, kaip ugdytojams, svarbu padėti atskleisti ir stiprinti jo talentą, gebėjimus paversti išskirtiniu pasiekimu. Ateities svajonės, noras sužinoti, veikti kartu, originalumas, mąstymas, kūrybinė išmonė, savarankiškumas, individualumas, gyvena šio vaiko širdyje nuo mažų dienų. Visos šios savybės nesvetimos ir projekto ambasadoriui Aurimui Valujavičiui.

Reinhardas Ivanauskas ir jo kūrybinių darbų paroda „Lėktuvai ir aš”

Kartu su ugdytiniu Reinhardu kviečiame virtualiai apžiūrėti jo pirmąją kūrybinių darbelių parodą, kurią organizavau Kauno lopšelyje-darželyje „Smalsutis“, pasidžiaugti bei kartu pakviesti visus priimti iššūkį praturtinti gamtamokslines, inžinerijos žinias ir nors vieną dieną veikti, žaisti, tyrinėti STEAM kūrybinėse veiklose ir sukurti savo lėktuvą, sklandytuvą, laivą, įvairias transporto priemones – piešiant, tapant, kuriant iš įvairių konstruktorių, antrinių žaliavų ar kitokių pasirinktų detalių. Tegul kruopštus ir nuoseklus, daug kantrybės, susikaupimo ir pasiruošimo reikalaujantis iššūkis dalyviams bus jų Everestas, arba kaip Aurimas minėjo, kiekvienam savas ATLANTAS!

Kauno lopšelio-darželio „Smalsutis“ tarptautinio ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų kūrybinio STEAM projekto „A journey across the Atlantic ocean“ / „Kelionė per Atlantą““ organizatoriai bei dalyviai savo kūrybiniais darbais ir širdimis sveikina AURIMĄ VALUJAVIČIŲ įveikus milžinišką kelią per Atlantą…

Aurimas Valujavičius yra mūsų šalies pavyzdys ir pasididžiavimas. Tai mūsų tautos didvyris!

Ir tegul ši sveikinimų banga skrieja labai toli…

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Komentarai (3)

• Lina

Mūsų graži kelionė su Vilmute prasidėjusi prieš tris metus ir įgavusi didelį pagreitį jau juda link pabaigos❤️ Na, o šis projektas manau vainikuos Reinhardo atsisveikinimą su darželiu ir dėl jo unikalumo įsirėš ilgam į atmintį! 🙏🏻🌞Turbūt pasikartosiu sakydama, kad projektas išties ypatingai išskirtinis, nes organizuojamas unikalaus tandemo: Mokytojos ir ugdytinio, kuriam „Lituanicos“ vardas žinomas ir reikšmingas nuo jo mažų dienų. Panašu, kad per tuos tris metus ne tik Mokytoją, bet ir draugus užkrėtėm aviacijos bacila😁😎❤️

Ačiū už nepailstamą veiklą, dėmesį mažiesiems, ugdomas vertybes ir kasdienį džiaugsmą🌷

• Gitana

Jei vaikams nepasakosime – jie nieko ir nesužinos. Juk iškart širdy sužydi pasitenkinimas ir pasididžiavimas pagalvojus apie tai, kad esame iš tos šalies, kurios gyventojai skrido per Atlantą, plaukė per Atlantą. Vieniems Atlantas – tai gyvenimo projektas, kitiems – gyvenimas yra Atlantas. Ir tam reikia rimtai pasiruošti. Kiekvienas mes įveikiame savo vandenyną. Po truputėlį prisidedame prie to, kad mūsų vaikams būtų lengviau plaukti ar skristi per savuosius 🙂
    Džiaugiuosi, kad moktyoja Vilma sugalvojo būtent tokį projektą ir kviečiu visus prisijungti 🙂 Ju jei projektas tarptautinis, tai parodom save ir kitai Atlanto pusei 😉 O parodyti tikrai turime ką 🙂

• Inga

Ačiū Mokytojai Vilma Paula, mums labai pasisekė, kad galėjome būti Padaužiukų šeimos dalimi! Tai, ką Adomas Šeduikis Adomas gavo iš šios kūribingos, darbščios ir savo veikla degančios mokytojos, branginame visa šeima. Džiugu, kad ji nepavargsta kurti naujus projektus, įtraukti visą šeimą, suburti ir įkvėpti! Bravo!