Atverkime duris į praeitį

Laimutė Lazdauskienė, Laima Palionienė
,
PKNPM pradinių klasių mokytojos metodininkės

Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinės mokyklos (PKNPM) mokiniai, vadovaujami mūsų, savo mokytojų metodininkių Laimutės Lazdauskienės ir Laimos Palionienės, projektą „Atverkime duris į praeitį“ pradėjo Šeimyniškėlių (Vorutos) piliakalnio istoriniame komplekse, dalyvaudami edukacinėje programoje. Susipažino su buvusios pilies istorija, apžiūrėjo pilies maketą, išklausė įdomius pasakojimus, įsitraukė į žaismingus, teatralizuotus karybos žaidimus, išmėgino akies taiklumą ir rankų stiprumą šaudant iš lankų, mėtant ietį.

 

Mokiniai pagal projekto tęstinę veiklą lankėsi Panevėžio kraštotyros muziejuje. Dalyvavo edukacinėje programoje „Akmens amžiaus detektyvai“. Užsiėmimo metu mokiniai, tapę akmens amžiaus klubo detektyvais, domėjosi, ką reiškia gyventi akmens amžiuje. Atlikdami įvairius darbus ir užduotis, sužinojo, kuo vertėsi, kaip atrodė, kuo maitinosi akmens amžiaus žmonės.

 

Projekto veikla tęsėsi Stultiškių vėjo malūne įkurtame Linų muziejuje. Šiame muziejuje mokiniai dalyvavo edukacinėje programoje „Lino kelias“. Jos metu praktiškai išbandė, kaip senovėje buvo apdorojami linai. Specialiu įrankiu braukė linų galvutes, mintuvu juos mynė, brauktuve valė spalius, įvairiomis šukomis šukavo. Muziejininkė Dalia Mikalauskienė išsamiai papasakojo, supažindino mokinius su įvairiais, Lietuvoje  XIX amžiuje naudotais įrankiais bei reikmenimis.

 

Projekto baigiamoji dalis – programa „Kai gyveno karaliai“. Programos metu mokiniai turėjo galimybę persikelti į karaliaus Mindaugo laikus. Sužinojo, kokiose pilyse gyveno karalius, kaip atrodė jo aplinka ir žmonės, kiek svėrė karaliaus karių šarvai, lipdė anspaudą karališkam laiškui, „brangakmeniais“ puošė karūną, statė medinę pilį. Tapę karaliaus kariais – išbandė katapultą – didžiausią ir pavojingiausią tų laikų ginklą.

 

Pasibaigus projektui, iškilo daug klausimų. Koks šio projekto aktualumas? Kodėl mes turime domėtis praeitimi? Ar svarbus toks projektas mokiniams? Pasak mokyklos direktorės Danutės Kriščiūnienės, negalime ateities atskirti nuo praeities, nes į ateitį ateiname tik per praeitį. „Džiugu, kad mokytojos jau nuo pat mažens, mokiniams skiepija žinias apie senovę, moko domėtis istoriniais kompleksais, o per edukacines programas atveria praktinių žinių ir įgūdžių lobynus, praturtina mokinių istorines žinias“, – teigė direktorė.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.