Kauno r. Neveronių gimnazijos mokytojai tobulino skaitmenines kompetencijas

Danguolė Marmienė
,
direktorė

Skaitmeninės kompetencijos – vienas svarbiausių XXI a. gebėjimų. Šis gebėjimas susijęs su kūrybiškumu ir atvirumu inovacijoms, atsakomybe ir produktyvumu, bendravimu ir bendradarbiavimu, kritinio mąstymo, problemų sprendimo, metapažinimo įgūdžiais.

 

Skaitmeninių kompetencijų tobulinimo poreikis Kauno r. Neveronių gimnazijoje auga itin sparčiai – mokykloje siekiama sudaryti įgalinančią aktyviai mokytis aplinką, kurioje mokiniai patirtų sėkmę, būtų skatinami aktyvūs pažinimo ir kūrimo procesai. Siekiant tvarios gimnazijos pažangos, nuolat atnaujinamos mokymo priemonės. Šiais metais įsigijome planšetinių kompiuterių įkrovimo stotelę ir 24 planšetinius kompiuterius, interaktyvųjį ir 3D projektorius, biologijos ir chemijos tyrinėjimų objektų programas (3D), belaidžio interneto įrangą ir kt. Kadangi planšetiniai kompiuteriai bus nešiojami, mokytojai aptarė jų naudojimo tvarką ir galimybes. Modernus ugdymo proceso organizavimas sukuria naujus iššūkius ne tik infrastruktūrai, skaitmeniniams mokymo ištekliams, bet ir kompetencijos ugdymui.

 

2018 m. Kauno r. Neveronių gimnazijos prioritetinė mokytojų kvalifikacijos tobulinimo kryptis – skaitmeninės kompetencijos tobulinimas. Vasario 20 d. mokykloje vyko seminaras mokytojams, per kurį buvo tobulinami naudojimosi informacinėmis technologinėmis priemonėmis įgūdžiai. Kauno Žaliakalnio progimnazijos informacinių technologijų mokytojas Aurelijus Austynas supažindino su prisijungimo bevieliais tinklais galimybėmis: eduroam – visiems gimnazijos darbuotojams; lm – mokiniams nuo 14 metų amžiaus su baziniu turinio filtravimu pagal svetainių kategorijas; lm-n7 – jaunesniems mokiniams taikomi dar didesni apribojimai, draudžiami socialiniai tinklai, taikomas pradinis filtruojamų kategorijų sąrašas; svečias – skirtas naudotis įstaigos svečiams ir yra nefiltruojamas.

 

Kauno r. Neveronių gimnazijos informacinių technologijų mokytoja Loreta Stankevičienė supažindino su „Microsoft“ debesų technologijos „Office 365“ privalumais. Akcentavo, kad duomenų saugykla debesyje suteikia vartotojui galimybę saugoti visus savo duomenis vienoje vietoje, juos lengvai galima pasiekti iš visų naudojamų įrenginių. Tai leidžia vartotojams nesunkiai keisti įrenginius ir visada lengvai pasiekti savo informaciją. Mokytojai atliko keletą praktinių užduočių, įsitikino, kad naudodami „Office 365“ visi kartu gali kurti idėjas, sklandžiau atlikti darbus.

 

Visi gimnazijos mokytojai pritarė, kad informacinių technologijų naudojimas pamokose gerina mokinių motyvaciją mokytis, lavina kūrybiškumą ir sudaro sąlygas ugdyti kitus XXI a. gebėjimus. Visokeriopa parama ir pagalba mokytojams, besimokantiems naudotis šiomis technologijomis, noras dalytis patirtimi ir mokytis vieniems iš kitų neabejotinai turės įtakos mokinių pasiekimams, aukštai mokymo ir mokymosi kokybei.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.