Ikimokyklinio nuotolinio ugdymo baimė virtusi puikiais rezultatais

Jūratė Juzėnienė, Aušrinė Baltkojienė
,
Jonavos vaikų lopšelio-darželio „Lakštingalėlė“ mokytojos

Turėjome džiaugtis bundančiu pavasariu, o susidūrėme su, turbūt, didžiausiu iššūkiu ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo istorijoje. Neviltis, nežinomybė, nepasitikėjimas savo jėgomis – tokios buvo dienos prieš pradedant nuotolinį ugdymą… Pradėjome nedrąsiai, bet tvirtai žinodami, kad turime puikią bendruomenę, bet kokiomis sąlygomis vieni kitus palaikančią. Penkios savaitės bandymų, ieškojimų ir puikus rezultatas šiandien.

 

Mama Renata: „Vos prasidėjus karantinui, gerai dar nesusivokus kas vyksta, socialiniuose tinkluose pasipylė tėvų pagalbos šauksmas: „Ką veikti su vaikais?“ Nesiplėsiu, reikšdama nuomonę apie tokį „šauksmą“ – kiekvienam savaip. Galiu tik pasidžiaugti, kad nuo pat pirmos karantino dienos, dar nė karto nepagalvojau, ką man reikės veikti su vaiku.

Dukra lanko priešmokyklinę grupę, jos mokytojos jau nuo ryto pateikia ugdomąsias veiklas. Labai džiaugiuosi jų išradingumu, nes veiklos labai įdomios, kūrybingos, pateikiamos žaidimo forma. Atliekame jas darydamos pertraukėles, dukra turi veiklos visai dienai.

Jei paklaustumėte, ar esu patenkinta mokytojų nuotoliniu mokymu, drąsiai atsakyčiau – TAIP. Negali žinoti, jei ne mokytojų pateiktos veiklos, galbūt ir aš šaukčiau: „Ką veikti su vaiku?“

 

Mama Aušra: „Šis laikotarpis daugeliui šeimų, ypač, kai reikia derinti nuotolinį darbą ir ikimokyklinio amžiaus vaiko užimtumą – labai nelengvas. Pirmąsias dvi karantino savaites, kol neprasidėjo nuotolinio ugdymo procesas, praleisdavau nemažai laiko ieškodama užsiėmimų ir veiklų vaikui, kad būtų ir įdomu, ir naudinga (tai verčia dar labiau vertinti pedagogų darbą). Prasidėjus nuotolinio ugdymo procesui, mūsų dienotvarkė gerokai palengvėjo ir įgavo ritmą. Kiekvieną rytą pradedame nuo grupės mokytojų siunčiamų: mankštelių, muzikos, šokio, anglų kalbos ir teminių tos dienos užduotėlių. Noriu pasidžiaugti, kad užduotys – labai įvairios ir ugdančios skirtingus gebėjimus. Vaikas visas užduotis daro imliau ir neraginamas, žinodamas, kad jos atsiųstos darželio mokytojos. Dienos pabaigoje patinka peržiūrėti visų grupiokų atliktus darbus. Noriu nuoširdžiai padėkoti darželiui, už rūpestį mūsų vaikais“.

 

Mama Agnė: „Šis, pavadinkime „keistas laikotarpis“ visiems mums įnešė vienokių ar kitokių pasikeitimų, bei išbandymų. Visiems nelengva, tiek tėvams, tiek mūsų vaikų mokytojams. Jų darbas šiuo metu „nematomas“, tačiau labai vertingas. Jie juk tokie pat žmonės, turintys vaikų, šeimas, pareigų, tačiau dėl mūsų vaikų nuoširdžiai stengiasi. Stengiasi dėl jų lavinimo, tobulėjimo ir užimtumo. Ne vienas tėvelis šiuo metu susiėmęs už galvos, nežinodamas, kaip vaikams palengvinti mokymąsi. Pagalvokime apie tai, kad mūsų mokytojams niekas nepadeda. Visos pateikiamos užduotys parenkamos tinkamai ir gerai apgalvotos.

Šiuo metu galime daugiau laiko skirti savo atžaloms, pastebėti jų gabumus ir spragas. Geriau sutarti, bendrauti, bei bendradarbiauti su mokytojais, auklėtojomis ir pan. Jų nuopelnas, kad vaikai užsiėmę tikslingai, mažiau įnikę į išmaniuosius telefonus ir pan. Manau dabar, galbūt suprasime, kaip mokytojai reikalingi mums ir mūsų vaikams. O jų darbas – atsakingas, sunkus, bei labai svarbus“.

 

Mama Lina: „Iššūkis! Bet džiaugiamės, kad pavyksta suderinti savo darbus ir padėti dukrai ugdytis. 

Kiekvieną dieną ji klausia „kokios šiandien užduotėlės?“ Laukia sportinės, muzikinės, anglų kalbos, įvairios lavinamosios užduotys, pratybos OPA PA, meniniai darbeliai. 

Bendraujame ir bendradarbiaujame su mokytojomis ir kitais specialistais. Savo grupės „Facebook“ paskyroje džiaugiamės ir dalinamės dienos darbeliais, veiklomis ir nuotaikomis.

Ačiū „Lakštingalėlės“ bendruomenei, kad ugdo vaikus!!!“

 

Tėtis Aurimas: „Kadangi mums visiems: tėvams, vaikams, mokytojoms, šis metas tikrai nepaprastas, tad nuotolinis mokytojų darbas su vaikais ženkliai palengvina tėvų kasdienybę. Didelį mokytojų darbą vertinu puikiai, nes kiekvieną dieną gaunam užduočių, o tai tikrai praskaidrina vaikų nuotaikas. Mažieji bendrauja internetu su mokytoja, juk jie PASIILGSTA. Tik pabunda ir laukia, kada mokytoja įdės kokių naujų užduotėlių, prašo, kad greičiau įjungtume internetą. Vaikų reakcijos ir emocijos geriausias įvertinimas, o tai yra 10+.“

 

Abejonės šalies, rajono lygiu – tik sustiprino tikėjimą, kad turime eiti pirmyn, turime mokytis, gerbdami informacines technologijas, privalome toliau bendrauti su savo vaikais, jų šeimomis ir startuoti pritaikydami kitokio ugdymo programą – nuotolinio ugdymo. Ši programa vaikui, šalia mokytojo, leidžia pasitikėti mama, tėčiu, močiute, seneliu, broliu, sese… Tik puiki bendrystė veda į tokį puikų šiandienos rezultatą.

 

Kas rytą mažieji lakštingaliukai nekantriai laukia mokytojų siūlomų pasakų, mankštų, eilėraščių, meninių veiklų. Atlikę darbus visuomet skuba atsiųsti nuotraukų, kartu pasidžiaugti. Be galo smagu matyti, kad prie ikimokyklinukų veiklų prisideda ir vyresnieji broliai, sesės, močiutės, seneliai. Vaikui darbas su artimaisiais – geriausias būdas atskleisti kūrybingumą, stiprinti emocinį ryšį, o gaunamas grįžtamasis ryšys iš vaikų šeimų – galingiausias motyvuojamasis variklis kiekvienai mokytojai.

Net ir labai vėlyvą vakarą, iš vaikų šeimų gaunama žinutė, nuotrauka – geriausias įvertinimas mūsų mokytojoms. Patikėkite, toks aktyvus grįžtamasis ryšys, mokytojoms suteikia gyvybės kūrybai, mintims, idėjoms ir… didžiulio ilgesio širdy… Ilgesio, kad kol kas negalime pagirti vaiko žiūrėdamos jam į akis, negalime priglausti, apkabinti, džiugiai atsisveikinti: „Iki rytojaus!“

 

Per penkias nuotolinio ugdymo savaites įgyvendinome net 70 trumpalaikių nuotolinio ugdymo planų, 5 nuotolinius projektus, juose dalyvavo visa darželio bendruomenė. Iš vaikų atsiųstų piešinių ir nuotraukų sukūrėme daugybę filmukų, nuolat juos skelbiame „Facebook“ platformoje. Kūrybingos ir iniciatyvios mokytojos aktyviai kuria, filmuoja įvairias metodines mokomąsias priemones vaikams. Vaikai ir mokytojos prisidėjo prie Pasaulinės autizmo supratimo ir Pasaulinės Dauno sindromo dienoms skirtų akcijų.

 

Nuoširdžiai džiaugiamės aktyviais tėveliais, jų padedami su vaikais dalyvaujame respublikiniuose ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų parodose – konkursuose: „Mano svajonių pavasaris su dviratuku“, „Sportuoju namuose“, „Iš knygelės į širdelę 2020“, „Linksmoji matematika“, „Palaikymo raštelis gydytojui“, „Mano žalioji palangė“, „Pasipuošė žemė žiedais“. Net trijų įstaigos ugdytinių piešiniai pateko į tarptautinį konkursą „Fair Play Art Contest“. Visa bendruomenė priėmė „Sveikatiados iššūkį – Pieno tūsas“, kurio tikslas skatinti vaikus vartoti pieno produktus.

 

Viskas priešaky, bet dėkojame visiems, kartu su mumis šokusiems į „informacinių kompetencijų džiungles“, o šiandien besijaučiantiems saugiai, paprastai, nuoširdžiai…

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Vienas komentaras