Rajoninis švietimo įstaigų projektas „Ką gali knyga?“

Kornelija Arnotienė
,
direktoriaus pavaduotoja ugdymui 

„Mokyti – tai mokytis du kart“, sako prancūzų mąstytojas Josepj Joubert. Kai mokyklose nutyla šurmulys, mokiniai ilsisi, tuomet mokosi mokytojai, juk mokytojo darbas – nuolatinis augimas.

 

Kryptingas mokinių vertybinis ugdymas, kompetencijų, būtinų sėkmingam gyvenimui šiuolaikiniame pasaulyje, pertekimas, gebėjimas susieti mokymosi turinį su gyvenimo aktualijomis – tai mokytojų šiandienos uždavinys, kurį tenka įgyvendinti. Todėl ieškome kūrybingų sprendimų. Vienas iš būdų – Mažeikių „Žiburėlio“ pradinės mokyklos inicijuotas rajoninis švietimo įstaigų projektas „Ką gali knyga?“, kurį organizavo direktoriaus pavaduotoja ugdymui Kornelija Arnotienė, pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Alė Vizgirdienė, pradinio ugdymo vyresnioji mokytoja Jūratė Jastrumskienė.

 

Projekto tikslas – skatinti mokinius į knygą pažvelgti iš platesnės perspektyvos, atrasti knygoje slypinčius didaktinius lobius, pamatyti knygą kaip įvairiapusį ugdymą skatinančią priemonę, pasitelkiant kūrybiškumą, sužadinant smalsumą ir įtraukiant mokinį į mokymąsi, vedamą knygos. Projekto uždaviniai orientuoti į metodų paiešką, kurie padėtų kūrybiškai ir kokybiškai taikyti atnaujintą priešmokyklinio, pradinio ugdymo programą bei vertinti knygą kaip asmeniškai svarbią, prasmingą ir malonią veiklą, teikiančią bendravimo, mokymosi ir saviraiškos galimybių.

 

 

Balandžio 13 dieną Mažeikių „Žiburėlio“ pradinėje mokykloje vyko projekto „Ką gali knyga?“ gerosios patirties dalijimosi renginys, kuriame dalyvavo gausus būrys Mažeikių rajono švietimo įstaigų ikimokyklinių, priešmokyklinių grupių, pradinių klasių ir specialiųjų mokyklų pradinių, lavinamųjų, socialinių įgūdžių klasių mokiniai, pedagogai, švietimo pagalbos specialistai, kurie dalijosi, skleidė gerąją patirtį, skatino kūrybinį bendravimą ir bendradarbiavimą tarp rajono mokyklų pedagogų. Skaitytas 21 pranešimas apie projekto metu įgyvendintas veiklas, (ki)tokius savarankiškai perskaitytos knygos pristatymo būdus, biblioterapiją suaugusiesiems ir mokiniams. Gerosios patirties dalijimosi renginio metu pedagogai įsitikino, kad projektas „Ką gali knyga?“ paskatino integraliai, visose ugdymosi srityse, veiklose, kuriose dalyvauja mokinys, ugdyti komunikavimo, kultūrinę, kūrybiškumo, pažinimo, pilietiškumo, skaitmeninę ir socialinę, emocinę ir sveikos gyvensenos  kompetencijas. Nurodė kryptį kaip kūrybiškai organizuoti ugdymą taikant patirtinio, probleminio, tyrinėjimu grindžiamo mokymo(si) metodus (projektus, tyrinėjimus, eksperimentavimą, pažintines išvykas, diskusijas ir kt.).

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.