„Erasmus+“ projekto „Įgalintas ir inovatyvus valdymas: nuo vieno žmogaus iki visos mokyklos požiūrio kaitos” mokymai

Indrė Gailienė
,
anglų kalbos pedagogė

Gegužės 11–14 d. Šiaulių „Romuvos” progimnazijos komanda dalyvavo „Erasmus+“ KA1 projekto „Įgalintas ir inovatyvus valdymas: nuo vieno žmogaus iki visos mokyklos požiūrio kaitos” nuotoliniuose mokymuose „Mokyklų lyderystė ir švietimo naujovės“ (angl. „School Leadership and Educational Innovation”), kuriuos vedė lektorius iš Italijos Alessandro Gariano.

 

Vienas iš mokymų tikslų buvo susipažinti su pagrindiniais klausimais, susijusiais su naujovėmis švietimo srityje ir mokyklų lyderyste, atsižvelgiant į derinamą, apverstą ir bendradarbiavimo mokymą. Be to, suprasti, ištirti ir įkvėpti įvairius ir novatoriškus metodus bei priemones, skatinančius mokyklos lyderystę ir naujoves. Taip pat parengti ir vykdyti konkrečius mokyklų lyderystės ir švietimo naujovių projektus, skatinti Europos mokyklų, mokytojų ir mokyklos specialistų bendravimą ir bendradarbiavimą, partnerystę ir keitimąsi gerąja patirtimi bei idėjomis.

 

Pirmąją mokymų dieną vyko dalyvių bei organizatorių prisistatymas, kuris padėjo geriau pažinti vieniems kitus ir lengviau įsitraukti į mokymų veiklas. Taip pat pristatytos pagrindinės kompetencijos ir aptarti mokymuisi reikalingi įgūdžiai XXI amžiuje. Mokymų organizatoriai ir dalyviai dalijosi gerąja patirtimi apie bendradarbiavimą mokant ir mokantis, mišraus mokymosi bei apverstos klasės metodus.

 

Antroji diena prasidėjo aptariant įvairias naujoves apie neformalųjį švietimą ir mokymąsi lauke. Buvo pristatytos naujausios IT priemonės, virtualios svetainės ir skaitmeniniai įrankiai, kuriuos galima panaudoti mišraus mokymosi metu, siekiant skatinti mokyklos lyderystę. Mokymų dalyviai buvo supažindinti su interaktyviomis mokymų aplinkomis, tokiomis kaip „Google Classroom”, „Edmodo”. Taip pat, mokymų metu dalyviai turėjo galimybę išbandyti skaitmeninį vaizdo pamokų kūrimo įrankį „Edpuzzle”, prezentacijų kūrimo įrankius „Quizlet”, „Blendspace” ir kt.

Monikos Gaurilčikienės nuotr.

Trečiąją dieną projekto dalyviai mokėsi ir diskutavo apie neformaliojo švietimo strategijas. Buvo pateikti teoriniai ir praktiniai metodai, kaip suderinti formaliojo ir neformaliojo švietimo idėjas pamokoje. Pateikti pamokų, užsiėmimų kūrimo pavyzdžiai, kaip galima organizuoti pamokas atvirose erdvėse, kad visi pamokos (užsiėmimo) dalyviai būtų įtraukti į bendras veiklas. Siūloma organizuoti debatus, protmūšius, kelti probleminius klausimus, bendrauti ir bendradarbiauti su kolegomis tam, kad mokymo(si) procese būtų pasiekti patys geriausi rezultatai.

 

Paskutiniąją dieną mokymų dalyviai buvo supažindinti su projekto planavimo ir vykdymo strategijomis, galimų problemų analizėmis bei jų sprendimo būdais. Apžvelgta projekto „Erasmus +” atvejo analizė, pateikti praktiniai patarimai, kaip pradėti, įsitraukti bei įtraukti kitus projekto dalyvius bendradarbiauti kartu. Dalyviai turėjo galimybę sukurti projekto modelį, pasidalinti savo įžvalgomis, idėjomis ir pastebėjimais.

 

„Romuvos” progimnazijos komanda mokymų metu tobulino komunikavimo, dalykines, socialines ir asmenines kompetencijas. Gilino IKT įrankių panaudojimo praktinius įgūdžius, siekiant kurti palankius mokymo(si) modelius. Gerino lyderystės, tarpusavio bendradarbiavimo ir projektų vadybos žinias. Stengėsi iššūkius ir problemas paversti profesinio tobulinimo galimybėmis.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.