Trečiokų sveikatingumo projektas – pasaulinio švietimo konkurso finale

Birželio 6 d. Helsinkio universitete bus išdalinti kasmečiai „StarT“ apdovanojimai švietimo įstaigų komandoms iš viso pasaulio. Tarp finalininkų – projektas iš Lietuvos „Šiuolaikinių vaikų sveikatingumo gerinimas“, įgyvendintas Šiaurės licėjaus pradinio ugdymo mokinių ir mokytojų komandos.

Projektas pasaulietiškam švietimui

 

„StarT“ projekto tikslas – skatinti bendradarbiavimą mokyklose ir tarpdalykinę integraciją tarp matematikos, technologijų ir gamtos mokslų, siekiant įgytas teorines žinias pritaikyti praktikoje ir taip mokytis spręsti kylančias problemas bei iššūkius.

 

„Integruotas ir patirtinis ugdymas – yra vienos pagrindinių Šiaurės licėjaus metodikų. Norėdami praplėsti savo patirtį ir akiratį šiose ugdymo srityse, domėdamiesi ugdymo proceso naujovėmis, siekiame dalyvauti tarptautiniuose projektuose ir konkursuose. Tyrinėjantis vaikas – yra šiuolaikinės mokyklos siekiamybė, todėl nuolat ieškome idėjų, su Lietuvos ir užsienio kolegomis dalijamės patirtimi, kuria skatinama mokinių mokymosi motyvacija. O tokie projektai tampa puikia terpe ne tik pasidalyti savo patirtimi bei taikomų metodikų veiksmingumu, atradimais, bet ir pasisemti patirties bei įkvėpimo iš kolegų.

Vaikams patinka eksperimentuoti, patiems atrasti netikėtų dalykų. Praktinės veiklos taip pat sudaro galimybę išmokti išsikelti hipotezes, tyrinėti procesus, jų veikimą ir padaryti išvadas bei teikti rekomendacijas. Tokiu būdu ugdomas vaikų kritinis mąstymas, gebėjimas dirbti komandoje ir kitos kompetencijos, itin svarbios XXI a. pasaulyje“, – pasakoja Šiaurės licėjaus pradinio ugdymo mokytoja Rasa Jurgelevičienė.

Kodėl šiuolaikinių vaikų sveikatingumo problematika?

 

Projektui pasirinkta aktuali tema – XXI a. vaikų sveikata pastebimai prastėja. Silpnesnę fizinę sveikatą ir didesnį sergamumą lemia tai, kad vaikai mažai juda, nesportuoja, daug laiko praleidžia prie išmaniųjų prietaisų, o mažai – gryname ore, neturi žinių arba įpročio sveikai maitintis, nepakankamai pailsi. Šiuo patirtiniu projektu, atliktu trečiokų klasėje, siekiame šviesti ir motyvuoti visos mokyklos bendruomenę rūpintis sveikata, formuoti naujus įpročius ir atkreipti visų dėmesį į aspektus, kurie svarbūs vaikų sveikatai.

 

Organizuojant netradicinę ugdomųjų veiklų savaitę, šią probleminę sritį ir veiklų idėjas pasiūlė patys trečiokai. Nagrinėdami aktualias jiems problemas mokiniai formulavo probleminius klausimus, inicijavo tyrimus ir apklausas, organizavo ugdomąsias veiklas. Savo patirtimi ir projekto rezultatais mokiniai dalysis kasmetėje Šiaurės licėjaus mokinių mokslinėje konferencijoje.

Pagrindiniais projekto tikslais tapo mokinių noras šviesti ir motyvuoti savo draugus kitose klasėse rūpintis sveikata: ne tik pasidalyti žiniomis apie tai, kas lemia vaikų fizinę ir psichinę sveikatą, bet ir pradėti kartu formuoti naujus įpročius. Drauge tai ir siekis atkreipti visos bendruomenės dėmesį į aspektus, svarbius šiuolaikinių vaikų sveikatai.

 

Vienas iš projekto rezultatų – „Šiaurės licėjaus Šeimų žaidynės“ tapo kasmečiu renginiu, kuriame noriai dalyvauja visa mokyklos bendruomenė. Tai stiprina šeimų įsitraukimą, skatina bendruomeniškumą ir suteikia puikių emocijų tiek suaugusiesiems, tiek vaikams. Žygiai riedučiais, paspirtukais, riedlentėmis tapo kasdiene ilgųjų pertraukų veikla. Per jas vaikai aktyviai sportuoja, leidžia daugiau laiko gryname ore, pasisemia gerų emocijų ir pailsi.

Apie „StarT“ projektą

 

„StarT“ įkvepia vaikus ir jaunimą visame pasaulyje – kasmet sulaukiame apie 1000 projektų iš daugiau nei 36 pasaulio šalių. Džiaugiamės, kad projektų kokybė auga, jie prasmingi tiek lokaliu bendruomenės mastu, tiek tarptautiniu“, – komentuoja „StarT“ projekto pirmininkė, LUMA centro profesorė Maija Aksela.

 

Galutiniai rezultatai bus paskelbti, o nugalėjusios komandos apdovanotos birželio 6 d. Helsinkio universitete.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.